בוקר טוב. לא יודעת אם כאן המקום

בוקר טוב. לא יודעת אם כאן המקום

המתאים לשאלתי, ואם לא אשמח שתפנו אותי למקום המתאים. בני בכיתה ו', תלמיד מצטיין, אך יש לו בעיה רצינית של מריחת זמן. האם יש טעם לדבר איתו על ניהול זמן? כי אני עושה זאת ללא סוף, אבל לא נראה שזה עוזר. הוא גם יודע שלא נפגשים עם חברים עד שמסיימים שיעורים ובכל זאת הוא יושב על השיעורים עד שעה תשע וחצי עשר בלילה ואז גם זמן השינה נדחה. האם יש פתרון לבעיה? בתודה מראש.
 
כאן המקום בהחלט

מריחת זמן היא בהחלט עניין של התנהלות שלו. כמו שאת מתארת - זה גם יכול להיות עניין של הפרעת קשב. כדאי לבדוק את הנושא. בעניין של ארגון הזמן ומערכת שעות אחה"צ - בהחלט אפשר לשוחח ולבנות ביחד איתו. לדוגמא, עד שעה מסוימת מותר לעשות שיעורים, אם לא עומד בזה, הולך לישון בלי שיעורים. אבל חשוב מאד לשוחח ולהגיע להסכמות מסוימות ולבצע אחר כך ולא רק להגיד מה לעשות ולהזכיר - כמו שאמרת, זה לא עוזר. זה צריך להיות גם בהסכמתו. בכל מקרה צריך לקבוע גבולות ברורים ובהחלט לבדוק את הסיבות לעניין.
 
למעלה