בוקר טוב לכולם

בוקר טוב לכולם

מה אתם אומרים? כיצד לכתוב בצורה משכנעת? מאת: גניפר סטיוארט כאשר כותבים טקסט לפרסומת, להודעה לעיתונות, למכתב ללקוחות פוטנציאליים, למסר בדיוור ישיר או כל מסר שיווקי פרסומי אחר, המטרה היא לגרום לקוראי המסר לבצע פעולה אחת או סידרה של פעולות - מרצונם החופשי. בתהליך הכתיבה קיימים שלושה מרכיבים: אמון, רגש ורציונליזציה. עליך לזכות באמונו של קהל המטרה. הצעד הראשון הוא להראות שאתה אדם שניתן לתת בו אמון. לכן, נסה להעניק ללקוחותיך משהו בעל ערך - עצה, מידע פנימי מעניין, או טיפים מועילים. ציין בפניהם מדוע הדעה שלך נחשבת למקצועית - תן מעט מידע אודות הרקע שלך וכישוריך. על מנת לזכות באמון לקוחותיך הפוטנציאליים עליך לדעת עליהם משהו: איזה סוג אנשים הם? בני כמה הם? במה הם מתעניינים באופן מיוחד? עליך גם למצוא מכנה משותף עם קהל המטרה שלך: התחל בחיפוש תחומי עניין המשותפים לכולם. השתמש בהכללות על מנת לשכנע את הקהל שלך להסכים איתך - אנשים מרגישים נוח יותר כאשר הם יודעים ש- " 80% מן המשפחות משתמשים ב..." או ש"שמונה מתוך עשרה מורים קובעים כי התערבות ההורים משפרת את ציוני התלמידים". עליך להשפיע על רגשות הקהל כולנו יודעים כי אנשים מגיבים לגירויים רגשיים יותר מאשר לגירויים אינטלקטואלים, לכן השתמש בזה במסרים שלך. תן לקהל שלך מסלול מדוייק לתאור הפעולה שעליו לבצע. עליך לגרום להם להבין כי הם מבצעים פעולה ראציונלית, כך שירגישו נוח עם החלטתם. קיימים שלושה צעדים לביצוע: ראשית, צור את הרגש - כעס, פחד, עוינות, תאוות בצע, סימפטיה וכדומה. שנית, תן סיבה לרגש - "ילדיך חשובים לך, אל תסכן את עתידם על ידי...". שלישית, תן לקהל שלך את המסלול המדוייק לביצוע הפעולה שעליו לבצע - "צלצל עכשיו והבטח את מקומך..." כאשר פונים לרגשות הקהל, הכלים החזקים ביותר שלך הם המילים בהם אתה משתמש - למד להשתמש בהם על מנת ליצור את האפקט הרצוי. מילים כמו: בית, חום, אהבה הן מילים המעוררות רגש. בחר את העובדות שאתה מציג בצורה זהירה - בחר רק את העובדות התומכות במסריך. היה רציונאלי פירוש הדבר הוא לתת לאנשים סיבות טובות לבצע את מה שאתה מייעץ להם. למעשה, אנו עושים זאת בכל יום בעצמנו. כמה פעמים אמרת לעצמך משהו בסגנון: "המכונית הישנה שלי תתחיל להעלות לי הרבה כסף בקרוב; מוטב שאקנה מכונית חדשה בקרוב". ספר ללקוחותיך העתידיים כי ייחסך להם כסף רב בטווח הארוך על ידי השקעה עכשיו, ובכך תתן להם סיבה לפעול בצורה מיידית. לסיכום, להלן מספר נקודות מרכזיות: 1. חזור והדגש את המסר המרכזי שלך - השתמש בסיבות רק כאשר הדבר הכרחי. 2. היה משכנע במצגת שלך, כך שהקהל שלך ישכח לשאול את השאלות בנושאים עליהם דילגת. 3. השתמש במילים רבות המעוררות את הרגש. 4. חשוב כיצד להשתמש בטכניקות שכנוע אלה על מנת למכור את המוצר או השירות אותו אתה מספק. אם תצליח בכל המרכיבים, סביר להניח כי תגרום לרכישה של המוצר או השירות שלך. * ג'ניפר סטיוארט מתמחה בתחום הכתיבה השיווקית
 
למעלה