בוקר טוב לכל החברים

בוקר טוב לכל החברים../images/Emo24.gif../images/Emo140.gif

התגעגעתי באתי לבקר לראות מה חדש לשלוח
אז להתראות מאחלת יום נפלא שלגיה
 

שרונהה

New member
מזל טוב לאלניניו הדייג הכחול../images/Emo24.gif

רק תשאל רק תבקש רק תרצה רק תתאווה רק תשתוקק רק תחלום רק תשאף רק תדרוש!!!!!!!!!!!!!! והכל שלך!!!!!!! כל שתבקש - יהי!!!!!
 

דרדרית

New member
../images/Emo65.gifשפע ברכות ואיחולים ליומולדת

שייתגשמו כל משאלות ליבך לטובה
חגית
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gifצהרים טובים, חג שמח../images/Emo65.gif

ליידי סנו המקורית, ברוכה השבה ולהתראות במהרה
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gifמהות חג שמחת תורה

"מהות החג בתורה נאמר על היום השמיני של סוכות "וביום השמיני עצרת תהיה לכם" ואז לא יושבים יותר בסוכה אלא נכנסים ואוכלים בבית וחוגגים יום חג הנקרא "שמיני עצרת" - על שם הפסוק "וביום השמיני עצרת תהיה לכם" שמיני שהוא עצרת - היינו יום חג. ביום זה אין מצווה מעשית מיוחדת, לא לולב לא אתרוג לא סוכה ולא מצה, אלא חג שבו עם ישראל שמח בה' וה' שמח בעם ישראל. א ב ל בחוץ לארץ, שבו חוגגים תמיד, שני ימים חג מה שנקרא יום טוב שני של גלויות, יש אפוא שני ימי שמיני עצרת, שני ימי חג ללא מצוות מעשיות. ומכיוון שכך, החליטו להקדיש את היום השני משני ימי החג, הוא היום התשיעי של סוכות, שכאמור אין בו כל מצווה, ולשמח עם סיומה של קריאת התורה במחזור השנתי. מכאן נולד חג שמחת תורה, שעיקרו נחוג בחוץ לארץ ביום התשיעי של סוכות. אמנם, בארץ ישראל שאין יומיים חג, חוגגים את שמחת התורה ביום שמיני עצרת." http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gifההקפות

"...ההקפות בליל "שמחת תורה" וביומו, מוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש, מקיפים עם ספרי התורה שבע הקפות סביב הבימה בבית הכנסת ומרבים בשמחה לכבודה של תורה. וידוע שמעלת שמחה זו ששמחים ורוקדים לכבוד התורה - גדולה היא ולכן יש להתאמץ, לרקוד ולזמר לכבוד התורה, כמו שכתוב על דוד המלך שהיה מפזז ומכרכר בכל עוז לפני ה' (שמואל ב, ו, טז)..."
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"חתן תורה"

"...חתן - תורה - מי שעלה אחרון לתורה והוא מסיים את קריאת התורה השנתית של פרשיות השבוע, הוא נקרא "חתן תורה". שם זה ניתן לו על שם הפסוק : "תורה צווה לנו משה מורשה קהלת יעקב" ודרשו חז"ל מורשה כמו מאורסה, כאילו עם ישראל והתורה הם כמו חתן וכלה, ולכן מסיים התורה נקרא "חתן תורה". את חתן התורה מכבדים ושרים לפניו כשהוא עולה לתורה. בסוף הקריאה אחרי הפסוק האחרון המסיים במילים "לעיני כל ישראל" אומרים "חזק חזק ונתחזק". נוהגים בכמה קהילות שהחתן מזמין את כל הציבור לסעודת שמחה או לקידוש בחג שמחת תורה או באחת השבתות הסמוכות לו..." http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"חתן בראשית"

"...חתן בראשית ביום שמיני עצרת הוא חג שמחת תורה בארץ ישראל, נוהגים שמסיימים את קריאת התורה ומתחילים מיד את קריאת התורה מבראשית. דבר זה בא לבטא את המשך רצף לימוד התורה בישראל. מי שהקהל וגבאי בית הכנסת מחליטים לכבד אותו הוא מוזמן לעלות לתורה בשמחת תורה, כעולה הראשון לקריאת תחילת ספר בראשית. העולה הזה נקרא "חתן בראשית" , כמו שהסברנו בחתן תורה ע"ש הפסוק "תורה צווה לנו משה מורשה קהלת יעקב" ודרשו חז"ל מורשה כמו מאורסה, כאילו עם ישראל והתורה הם כמו חתן וכלה, ולכן מתחיל התורה בבראשית נקרא "חתן בראשית"..." http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"תפילת הגשם"

תפילת גשם עם בואו של חג הסוכות מתחילה המחצית החורפית של השנה, תקופה שנמשכת עד ליום הראשון של פסח, שאז בט"ו בניסן מתחילה תקופת הקיץ. בראשית ימי הקיץ מתפללים שירד טל לברכה על פני הארץ, ומיום ט"ו בניסן, מתפילת מוסף של חג ראשון של פסח אומרים בברכת גבורות "מוריד הטל". והנה היה מקום שהזכרת הגשם בתפילת העמידה בברכה השניה ברכת הגבורות, "משיב הרוח ומוריד הגשם" נתחיל לאומרה מיום ט"ו בתשרי, הוא חג ראשון של סוכות א ב ל מכיוון שזה חג סוכות ואנשים יושבים וישנים בסוכה אין זה נשמע אמיתי ואין זה ראוי שיבקשו אז על הגשם, וכי מי רוצה גשם באמצע חג סוכות, ולכן דוחים את תפילת הגשם עד לחג האחרון הוא שמיני עצרת. לפני מוסף אומר החזן פיוט על הגשם, והקהל מתחיל לומר בעמידה "משיב הרוח ומוריד הגשם"..." http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"איסרו חג"

"...איסרו חג היום שלאחר אחד מחגי שלושת הרגלים, פסח שבועות וסוכות נקרא "אסרו חג". שם זה ניתן ליום זה על שם שהוא כמו קשור (אסור מלשון - קשור) ליום החג עצמו. וקבעו חכמים כי ביום זה יש קצת חגיגיות ושמחה ולכן אמרו : "כל העושה איסור וחיבור לחג -, ומרבה במאכל ובמשתה מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב קרבן". באיסרו חג עושים קצת סעודה חגיגית וכן אסור להספיד בו ואין אומרים תפילות עצובות, כמו תחנון ונפילת אפיים. בימינו הנהיגו שבכל בתי הספר בישראל לא מתקיימים לימודים באסרו חג, וחוץ מזה שהתלמידים "די" שמחים, זה נותן גם קצת זמן לעזור בבית לפרק את הסוכה (אחרי סוכות) או להכניס את כלי הפסח למקומם(אחרי הפסח)..." http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"הקפות שניות"

הקפות שניות כפי שהסברנו בשמחת תורה הרי אנו מבינים שבני חוץ לארץ הם נוהגים להוציא את ספרי התורה ולרקוד אתם רק ביוםהתשיעי, שהוא יום טוב אצלם שאסור בכל המלאכות ממש כמו יום חג אצלנו, והם שמחים עם התורה ביום התשיעי הזה. אנחנו כאן בארץישראל, שכבר רקדנו עם התורה ביום השמיני - שמיני עצרת א ב ל לאות הזדהות עם אחינו, בני הגולה, אנחנו עושים עוד פעם הקפות עם התורה וחוגגים במוצאי החג את מה שנקרא "הקפות שניות" שכשמן הן הקפות פעם שנייה בשבילנו, תושבי ארץ ישראל. היתרון של הקפות שניות, שמכיוון שהן נערכות במוצאי החג, כמובן שאפשר לנגן עם תזמורת ולארגן הסעות למקומות שונים בארץ. ובאמת מנצלים את ההקפות השניות להגיע לישובים מרוחקים או למקומות שיש עניין ורצון לחזק אותם..." http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"שבת בראשית"

"...שבת בראשית השבת שלאחר החג נקראת שבת בראשית שבה קוראים את הפרשה הראשונה של התורה. מנהג אשכנז שבשבת זו במקום לקרואפרק מפרקי אבות אחרי מנחה של שבת, אומרים את פרק "ברכי נפשי את ה'" מתהילים. תמיד יוצא כך ששבת בראשית היא השבת שלפני ראש חודשחשון, ולכן אומרים בה את תפילת ברכת החודש. מה שלא אמרנו בחודש הקודם, שאת חודש תשרי לא צריך לברך שהוא מבורך ועומד עם רוב חגיו וימים טובים שבו. שבת בראשית היא שבת של התחלות טובות ולכן נוהגים להתחזק משבת זו ולהתחיל לומר את פרשת השבוע שניים מקרא ואחד תרגום או פירוש אחר על הפרשה. " http://www.amit.org.il/hagim/simchatora/
 

elninyo

New member
../images/Emo19.gif"כוחו של ריקוד"

"...כוחו של ריקוד בתיה הראשונים של העיירה כבר נראו באופק והבחור הצעיר החיש את פעמיו לעברה. על גופו לבש פרווה כאחד מבני האיכרים הפשוטים. רק פניו העדינים ועיניו שהפיקו טוהר ועדינות סתרו במידה מסויימת את הופעתו הכללית. נוהג היה לכתת את רגליו מכפר לכפר ומעיירה לעיירה. בכל מקום היה מחפש את היהודים הפשוטים, אנשי-העמל, שהיו חביבים עליו במיוחד. הוא היה מתעניין בשלומם, מעודד את רוחם ומחזק את ליבם בדברי אגדה ואמונה. איש לא ידע את זהותו. אולם את פשוטי-העם לא הטריד הדבר. כשהיה פותח את פיו, היו נאספים סביבו ובולעים את אמרותיו בשקיקה ובעיניים בורקות. ובאמת, גם אילו היה מזדהה, איש לא היה מעלה על דעתו כי יבוא יום ושמו יתפרסם בעולם כרבי ישראל בעל-שם- טוב... מחזה מוזר נגלה לעיניו כשנכנס בשערי העיירה. זה היה יום חול של אמצע השבוע והעיירה - עיירה חקלאית. אף-על-פי כן לא נראתה שום תכונה של עבודה. המחרשות ויתר כלי-העבודה היו מוטלים דוממים. הבקר ובעלי-החיים האחרים נחו במעונותיהם. העיירה נדמתה לעיירת- רפאים. הוא ניסה לנקוש על דלתות כמה בתים, אך לא זכה למענה. כשהתקדם יותר למרכז העיירה, שמע קול ממרחק. הוא החל לצעוד בעקבות הקול וזה הוליך אותו אל בית- הכנסת. האולם היה מלא מפה אל פה. הגברים גדשו את עזרת הגברים והנשים והטף מילאו עד אפס מקום את עזרת הנשים. הכול היו מרוכזים בתפילה ובזעקה למרום. כשנכנס לבית-הכנסת נסתיימה התפילה ועל הבימה עלה מגיד-מוסר והחל לייסר את קהל המתכנסים. בקול גדול הטיח דברים קשים כגידים ביהודים הפשוטים. מתוכן דבריו הבין הבעש"ט את הסיבה להתכנסות הדחופה. "גשם ומטר אתם מבקשים?! יבול ופרנסה אתם שואלים?! האם את חובכם כלפי שמיא כבר מילאתם?! הלוא אתם חיים כבהמות ממש ומנהלים את חייכם כהדיוטות חסרי- דעת!", זעם הדרשן. "עצירת הגשמים היא רק ההתחלה של העונשים הצפויים לכם", הרעים עליהם בקולו. "אחרי הרעב יבואו מגפות נוראות. בניכם יישארו יתומים, נשותיכם אלמנות". זעקות שבר נשמעו מעזרת-הנשים. פניהם של הגברים הביעו אימה וחרדה. הם אפילו לא העזו להישיר מבט אל הדרשן, שהוסיף לשפוך על ראשם אש וגפרית ולאיים בעונשים איומים ונוראים. האם תושבי העיירה הם שהזמינו את המגיד כדי לעוררם לתשובה או שמא נקלע הוא, כדרכם של מגידים נודדים, לעיירה ובשמעו על מצוקת התושבים החליט לייסרם בשוטים - דבר זה לא היה ברור לבעש"ט. אולם סגנון דיבורו הקשה כלפי היהודים התמימים והפשוטים הסעיר את רוחו עד שלא היה יכול להבליג עוד. "שא, שא!", נשמע לפתע קול צעיר מפינת בית-הכנסת. הכול היפנו מבטים משתאים לעבר הבחור הצעיר. גם המגיד שעל הבימה הביט בתדהמה בצעיר עוטה הפרווה שהעז להסותו. זה נעץ בו את עיניו היוקדות וקרא לעברו בקול גדול: "מי שמכם לבוא הנה ולהתעמר בבניו- יקיריו של הקב"ה! מי התיר לכם להתעלל שעה ארוכה בנשמותיהם הטהורות של יהודים פשוטים, העובדים את בוראם בתמימות!"... לשונו של המגיד כמו נבלעה. ביודעו כי יש לו עסק עם יהודים פשוטים עובדי אדמה, סבור היה כי יוכל לומר ככל העולה על דעתו. בטוח היה שאיש מהם לא יעז להתקומם כנגד דיבוריו המתנשאים. עתה, נוכח הדברים הנוקבים מפיו של הבחור הצעיר, השתתק מתדהמה וממבוכה. אור ניצת בעיניהם של היהודים הפשוטים בשומעם את הדברים ובראותם את מבוכת המגיד. הם היפנו את פניהם אל הבחור, שהופיע להם כמלאך מושיע ותלו בו עיניים מייחלות. "יהודים יקרים, דעו כי הקב"ה אוהב אתכם יותר משאוהבים הורים את בנם-יחידם. אין הוא רוצה לדכא את רוחכם ולייסרכם. הוא רוצה שתעבדו אותו בשמחה ובטוב- לבב. אין זה אלא ניסיון שנועד לבחון את עוצמת אמונתכם. אם ברצונכם לבטל את הגזירה ולזכות לגשמי- ברכה, עשו זאת בשמחה, רק בשמחה!"... כל הקהל היה מרוכז עתה בדברי הבחור הצעיר, שהוסיף לעודד את רוח האנשים. המגיד ירד בצעדים כושלים מהבמה. "יהודים יקרים", המשיך הצעיר, "הבה נצא עתה בריקוד שמח ונאמין כי ישועת ה' כהרף-עין. נוכיח למי שמשיב הרוח ומוריד הגשם, כי למרות הבצורת הקשה, לא נפגמה אמונתנו בו. הבה נניח יד איש על כתף רעהו ונישא רגלינו בריקוד של שמחה וביטחון"... הדברים סחפו אחריהם את כל בני העיירה לריקוד שמח, שעליו ניצח האורח הצעיר. עם כל סיבוב נוסף גברה האמונה והשמחה בלבבות הרוקדים, עד שהכול רקדו בעוז ובחדווה שנבעו מאמונה יהודית פשוטה ויוקדת. פניהם כבר היו שטופות זיעה מהריקוד הנמרץ, כאשר חשו לפתע רטיבות אחרת שניגרת על פניהם. בתחילה לא קלטו במה מדובר, אבל כעבור דקות מעטות גברו הטיפות ועיניהם הנישאות של יהודי העיירה נרטבו אף הן בגשם הנדבות שהחל ניתך ארצה..." http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=527&CategoryID=340
 
למעלה