בוקר טוב -מתוסכלת. מהבית ספר

בוקר טוב -מתוסכלת. מהבית ספר

הכנתי חומר, ישבתי שעות .
מגיעה לבית ספר ואין תנאים, לא שולחנות, לא דבק ולא זמן.
מה אני יכולה לעשות איתםן בחצי שעה נטו? כלום..
מתוסכלת
 
דבר ראשון


אני מניחה שביררת מה קורה כדי שזה לא יחזור על עצמו....
ואולי ליתר ביטחון בפעם הבאה להביא משהו שאפשר להכין בפרק זמן קצר...
ושוב נותנת

בהצלחה
 
במקום ליצור בובה להעביר את השיעור

עם הפעלת בובות....לא הבאת בובות? לא נורא...שיעור חפצים....כיסא מדבר,עיפרון,בקבוק מים, נעליים שונות משוחחות,נעלי התעמלות,סנדלים, כפכפים ומה שנעלו התלמידים.....מגב, יעה,מטאטא ועוד כיד הדמיון....
ללמד אותם הפעלת חפץ דיבוב ובסוף השיעור לברר מהם התנאים לשיעור הבא וכמובן לוח זמנים ,מס' התלמידים.....הכיני מראש רשימת חומרים לשיעור והגישי אותה הרבה לפני השיעור....ככה לא יהיו לך הפתעות מאכזבות

מה שהציע חגית גם נפלא להכין חומרים לפעילות קצרה[רעיון מנקה המקטרות והעיניים מוצלח מאוד] ולדרוש תשלום על החומרים.
אל תתעצבי כן תתעצמי ותתקדמי הלאה .....

אוהבת
דבוש
 
תודה על הרעיונות..הבעיה זה לא החומרים

אה התנאים והזמן..
דיברתי איתה מס פעמים וכשאני מגיעה התנאים לא משתנים
 

פ י ו ל ה

New member
שחרזדה יקרה

קודם כל אני ממש מצטערת שיצאת מתוסכלת.. זה דברים מוכרים שקורים לכולנו ודבי צודקת בזה שהכי חשוב כשמסיימים להתעצב, להפיק תועלת מהעניין ולצמוח. לחוויות האלו יש משמעות מלמדת.
אז קחי את זה ככה, אלה הקלפים שלך, וצריך לחשוב איך את עושה איתם את המירב. איזו הפעלה אפשר לעשות בזמן קצר? אולי להכין חלק מהדברים מבעוד מועד ואז לקצר את זמן ההרכבה וההכנה של הבובה? או לשנות בכלל את הרעיון? מפגשי הבובות שלי בגני תקשורת היו כחצי שעה, כך נהוג עם PDD, אז הייתי מביאה שק של בובות מוכנות (פרסי בראשם) ועובדת איתם על הפעלה, על דמויות, נותנת להם קצת במה, משוחחת על תאטרון- מתאמנים על קהל- במה וכדומה או שהיינו מכינים בובות פשוטות, או שאפשר להכין בשלבים.. למשל שכל אחד מביא שקית בד, מכינים ומקשטים אותה ובה שמים את הבובה בשלבי ההכנה שלה וכל שיעור ממשיכים. את יכולה לשמור את כל השקיות אצלך.
יש כל מיני פתרונות למצב. ויש פתרונות. זה לא כזה עסק ביש כמו שנדמה לך כעת. רק אולי צריך להיות גמישה עם הציפיות ולהבין שמה שבא לך שיצא לא מתאים לשטח ולפתח משהו שגם מתאים לך וגם למקום. וזה בטוח אפשרי :)
אני מקווה שהצלחתי לעודד קצת..
 
תודה פיולה אני מתגמשת המון ..ובכל זאת

הייתי רוצה להגיע איתם לשהו במשך השנה..
אחפש באמת פתרונות אחרים..
אבל אני לא רוצה שהם יעשו דברים ילדותיים מידי..
כנראה שלא תהיה ברירה ואנמיך ציפיות וחבל..תודה לך על העידוד ולדבי על העיצות.. אין לי הרבה מקומות אחרים ואין לי כח לחפש כל הזמן..
בכל המתנסים אין ממש תנאים...והרבה לא מעונינים בחוג כזה..
כך שאתפשר כי כרגע זה מקום העבודה היחיד שלי ..
 

פ י ו ל ה

New member
אוקי אז בואי נחשוב ביחד.

יש לך חצי שעה איתם כל פעם? יש לך שנה שלמה? למה לא לבנות בובה ממש מגניבה ואיכותית ולא ילדתותית בכלל ולעשות את זה בשלבים? שיעור אחד להוציא גזרה, להתחיל לתפור, שיעור אחרי זה מסיימים ומתחילים לפתוח ולהדביק פה, שיעור אח"כ מעצבים את הראש מבפנים עם ספוגים/אקרילן וכו'... תלוי כבר איזה בובה את רוצה. אבל זה יכול לתת לילדים המון סיפוק. אפשר גם לצלם ביחד איתם את התהליך. תעבדו על אפיון דמות ולאט לאט תבנו ביחד הצגה שמורכבת מהדמויות שלכם. יהיה לכם בסוף השנה תוצר מהמם שאפשר להציג למשפחות ושהכנתם ביחד מאפס.
מה את אומרת?
 
פיולה רעיון נהדר אבל..

לא בטוח שיתנו לי שנה-זה בעיתי..
המיקום של הכיתה בעיתי..
והכי מוזר שילדות בכיתה ה, ביקשו, ולא נענו, שאצייר
להם עיניים ופה.. מסתבר שהרמה די נמוכה..
אבל התחלנו היום מבובת נייר..מקונוס.הכין לבד ואצלם את התהליך.
ובסופו של דבר יצאו די הרבה בובות ממש חמודות
בשיעור הבא נסיים, נאפיין, נאניש, ונכין קטע סיפור.
ואז אעבור לבובות יותר "קשות" עם תפירה ועוד..
ורוצה להגיע איתם להצגה קטנה..נראה..
הנתיים אפילו דבק לא קיבלתי היום והיינו צריכים לאלתר..
 

ש ר ו נ ת

New member
שחרזדה יקירה אל תתיאשי...

מנסיון שלי , הפעלתי בית חוגים וחוגי דרמה בבית ספר וזה קצת שונה מבחינת התארגנות וכל זה...
דבר ראשון שיעור הבא אני ממליצה לך להקדיש 5-7 דק' מהשיעור ע"מ לסנכרן את כללי המשמעת וההתארגנות וכן לשמוע ולהשמיע ציפיות באופן הדדי.
תסבירי להן שזה זמן שלהן ולכן כדאי שהן תארגנה מראש את הכיתה ותהיינה מוכנות ע"מ שתוכלי למקסם איתן את זמן הפעילות.
כמו כן אם בית הספר לא מספק לך את החומרים בזמן(אוחחח איזה מרגיז זה!) אני במקומך, למרות שזה דורש מאמץ הייתי מגיעה איתם להסדר שאת קונה מה שצריך ומגיעה מצויידת לשיעור וכך לא יווצר מצב ששעה מחפשים דבקים מספריים וציוד. את יכולה אף לשים ארונית קטנה בכיתה ובה ציוד קבוע של דבקים , מספריים טושים וכו'. כמובן שזה כרוך במאמץ אבל זה מה שאני עשיתי בשביל הרוגע שלי ובשביל הזרימה.
תנסי לנטרל כמה שיותר קשיים טכניים וכך תוכלי להתרכז בתכנים.
בהצלחה!!!
 
למעלה