כן, ובכל זאת...
אני מבינה שפרידה (כלשהי) היא עניין עמוק יותר מאכילת ממתק. ובכל זאת, גם יפעת נתנה באחד המפגשים דוגמה לכך שהילד שלה לא רצה להיפרד ממנה כשהגיעו לגן, ובאמצעות כמה משפטי שאלה אמפתיים הוא נפתח והסכים להיפרד ממנה. אצלי ה"קסם" הזה לא קורה. ביום שישי שעבר, היה עוד מקרה, הפעם עם התאום השני. הייתי צריכה לקחת אחד מהם לבדיקה, ואחיו לא רצה ללכת לגן "לבד", לדבריו. מאוד מאוד הבנתי אותו. הם מאוד רגילים להיות ביחד, ולהגיע לגן "לבד" זה מצב יוצא דופן שלא עובר בקלות. שאלתי אותו "אתה עצוב?" "אתה חושש ללכת לגן לבד?" "אתה רגיל שאחיך נמצא איתך בגן, ואתם משחקים יחד?" וכד' על כל השאלות הוא הסכים, והיה עצוב מאוד (היו לי אפילו מחשבות לוותר, ולקחת גם אותו איתי לבדיקה, אבל זה לא נראה לי נכון) לא הרגשתי שנוצר חיבור, הוא בכה ואמר שהוא לא רוצה ללכת "לבד". בסוף הוא ביקש שגם אחיו ילווה אותו לגן, והבטחנו לו שאחרי הבדיקה, נגיע לגן. בגן הפרידה היתה קשה, ורק ע"י פיתוי של אחת הגננות (שהוא יעזור לסדר ממתקים ליום ההולדת) הוא הסכים להיפרד. זו עוד דוגמה לכך שהתקשורת המקרבת לא מסייעת לי, אלא השיטות הרגילות (סוג של שיכנוע ומניפולציה). מה אני לא עושה נכון ? או, כמו ששאלתי, יתכן שעל הילדים שלי זה לא פועל??? תודה, לילי