בוקר טוב!

בוקר טוב!

עוד כמה חודשים אנחנו עוברים לסין. אנחנו לא מתכוונים לקחת דברים גדולים (ריהוט למשל) ולכן אין צורך במכולה.אבל יש המון דברים שכן חשוב לי לקחת (כמו צעצועים של הילדים,ספרים שלי ושלהם וכו').כל זה ,כמובן,אי אפשר לקחת איתנו בטיסה. יש דרך מומלצת לשלוח את הדברים/חבילות לחו"ל?ומה העלויות? יום מקסים לכולם
 

Benkok

New member
בוקר אור

דבר ראשון תבדקו עם החברה ששולחת אתכם (במקרה של רילוקיישן מסודר) או אפילו החברה שאתם הולכים לעבוד בה (במקרה של מעבר עצמאי). אולי יש להם נסיון בדברים האלה או אפילו הסדרים עם חברות שילוח במחירים נוחים. מעבר לזה, האפשרויות שלך הם מהקצר והיקר לזול ולארוך: - חברות קורייר (UPS, DHL, FedEx) - לוקח 3-4 ימים באוויר ועלה הון תועפות כי לפי הפרטים שנתת יש לך יותר נפח ממשקל. - דואר אוויר (EMS) - לוקח שבוע-10 ימים במחיר סביר. - קרגו אווירי - לוקח 3-4 ימים מנמל תעופה לנמל תעופה. שאר התהליך תלוי בעמיל המכס בארץ היעד. ישנה אפשרות לשירות דלת לדלת. מחיר מחושב לפי ק"ג. ככל שהמשקל עולה - המחיר יורד. מחיר לק"ג בסביבות ה4-5 דולר כולל המסביב. - קרגו ימי - לוקח בסביבות חודש, מחושב לפי נפח. קחי בחשבון שקוב יעלה לך בסביבות ה300 דולר כולל כל המסביב. את החישובים שלך (זמן מול מחיר) אף אחד לא יכול לעשות במקומך. בהצלחה
 

קרלטון

New member
כמה הערות לגבי קרגו אווירי

מנמל תעופה לנמל תעופה הסיפור בדר"כ נגמר בשעות ולא בימים. לדוגמא, ביום רגיל אנו שולחים סחורה לנתב"ג בלילה, היא יכולה לצאת בטיסה מוקדם בבוקר ולהשתחרר משדה התעופה באירופה על ידי עמיל המכס עוד לפני 12 בצהריים. סה"כ 12 שעות מהגעה לשדה תעופה בארץ עד ליצאה משדה התעופה ביעד. כמובן שליעדים רחוקים יותר זה יקח יותר זמן, אבל בגדול אם זה לוקח יותר מיומיים אז סימן שיש בעייה או שמישהו לא זז או שיש איזה סופ"ש או חג באמצע. זה מה שלוקח לסחורה שאנחנו שולחים מהארץ לחוף המערבי בארה"ב להגיע. הסחורה הזאת מגיעה לניו-יורק, שם יש עבודה מסוימת שנעשית על כל קרטון וקרטון, ממשיכה בטיסה נוספת, שחרור, כל זה בסביבות 48 שעות. המחיר מחושב לפי משקל רק כאשר המשקל הנפחי הוא נמוך. כלומר, דברים קלים יחושבו לפי הנפח ולא לפי המשקל.
 
תודה ענקית! רק רוצה לבדוק שהבנתי נכון../images/Emo13.gif

הזמן פחות קריטי לי (אני יכולה גם לחכות חודש-חודשיים לחבילות),הכסף יותר.וכמובן שגם שיגיע בבטחה. בעלי יעבוד בחברה של גיסי.בזמנו כשהם עברו,הם לקחו רק מה שנכנס במזוודות.אפילו "אובר וויט" לא היה להם.ככה שלא נראה לי שהברה תספוג את העלויות. לפי מה שכתבתם הכי יישתלם לי "קרגו אווירי",נכון? העלות סבירה ומגיע יחסית מהר.
 

rambling

New member
תלוי בסוג המשלוח

שלחתי בעבר 6 ארגזים (20 קילו לקופסה) של תכולת בית מסינגפור להונג קונג עם TNT ECONOMY EXPRESS שזה אווירי אבל עם פיוריטי נמוך, לקח 5-6 ימים. נראה לי הם מחכים כמה ימים עד שיהיה מקום או משהו. ועכשיו נזכרתי שגם שלחתי Jumbo Box של DHL מסינגפור לבנגקוק וגם לקח כמה ימים (נפתח ונבדק במכס). לשואלת: תלוי בכמה דברים יש לכם. הבעיה עם משלוח דרך הים שאת צריכה להתעסק עם חברות שילוח, אם את מכירה מישהו אמין שיכול לטפל לך בזה כמו שצריך בעלויות סבירות אז זה לא רע. אם לא אז לפעמים בדיעבד זה יוצא יותר יקר והרבה יותר כאב ראש מאשר לשלוח באוויר עם חברה מוכרת. תיהיי מוכנה נפשית שיש סיכוי לא רע לנזק, "איבוד" משהו במרכאות ובלי, בעיות מכס, הובלה ביבשה וכו'. אני לא מכיר כל כך חברות הובלה בארץ אז אני לא יכול להמליץ לך. תצרי קשר עם אחת הגדולות ותבקשי הצעת מחיר לפי מה שיש לך לשלוח, באריזה עצמית ותשווי לכמה זה יעלה באוויר עם EMS או פדאקס וכו'.
 
תודה רבה על ההתייחסות,אבל זקוקה להבהרה.

לצערי,כל זה בשבילי "סינית". אני מתכוונת לשלוח בגדים,צעצועים,ספרים וכו'.יש לזה יותר ערך רגשי מאשר כספי.לכן חשוב לי שהכל יגיע בשלמותו.כמובן שחשוב לי שלא ייגבו ממני סכומי עתק (חמתי שלחה לגיסתי חבילה במשקל 3 ק"ג ושילמה משהו כמו 700 דולר,בעיניי מוגזם ביותר). TNT ECONOMY EXPRESS,EMS ,פדאקס-כל אלה חברות שילוח שיושבות בארץ? אני צריכה להתקשר חברה חברה ולשאול לגבי העלויות? יש דרך להבטיח שכל מה ששלחתי יגיע בשלום?או שרק לקוות לטוב?
 

Benkok

New member
קצת סדר

הגיע הזמן שתתרגלי את הסינית שלך, אם מתכוונת לחיות בסין... אם אכן הזמן הוא לא פקטור אז הכי זול יהיה לך דרך קרגו ימי (25-30 יום על הים) השירות שאת צריכה נקרא LCL שזה אומר שאת משלמת לפי מטר מעוקב (מטר על מטר על מטר) בתוך מכולה שמכילה קונסולידציה של כמה לקוחות, בניגוד לFCL שזה מכולה סגורה שהיא רק שלך ולא רלוונטי מה יש בה. יש מאות חברות שילוח שיושבות בישראל ולכל חברה כזאת יש קשר עם חברה מקבילה בארץ היעד שאמורה לקלוט את הסחורה ולטפל בבירוקרטיה המקומית עד שהסחורה נמצאת אצלך בבית. אם יש לך יותר משקל מנפח (ספרים למשל זה משקל, בית בובות מדיקטים זה נפח...) אז יכול להיות שיהיה לך יותר משתלם להטיס את הסחורה אבל גם כאן תצטרכי להשוות מחירים בין קרגו אוויר (אותן חברות ממקודם) ובין קוריירס כדוגמת פדאקס, יו.פי.אס וכיו"ב. כשתשלחי את הסחורה (לא משנה באיזו דרך) תקבלי שטר מטען. שטר המטען הזה הוא הפרטים של הסחורה ושל המשלוח (של האוניה, של הטיסה, תלוי מה תבחרי) אני שולח דברים לכל העולם כבר 7 שנים בכל השיטות וכל הדרכים ואני יכול לספור על יד אחת את הפעמים שסחורה נאבדה או ניזוקה, אז אין לך יותר מידי מה לדאוג במישור הזה. בכל מקרה, עיצה חשובה - תבקשי מחיר מפורט שכולל את כל האספקטים (עלויות בארץ, שילוח בינלאומי, עלויות מקומיות) כדי שלא תופתעי מהחשבון שיוגש לך בסוף התהליך. לפעמים כדי למשוך לקוחות, חברת הקרגו תגיד לך שיש "מבצע" של 3 דולר לק"ג אבל אז תקבלי חשבון שיסתכם ב400 דולר ויכיל בתוכו את כל המסביב. תעשי חישוב של הדברים שיש לך לשלוח, תבדקי כמה הכל שוקל ובערך מה הנפח הכולל של הכל כדי שיהיו לך פרטים לחישוב ולקבלת הצעות מחיר. אסור לפרסם בפורום, אז אם את רוצה המלצות על חברות קרגו בישראל תרגישי חופשייה לפנות במסר.
 

rambling

New member
תשובה

המידע להלן מתבסס על הנסיון האישי שלי. 8 רילוקיישן ב-11 שנים בין ישראל - סינגפור - הונג קונג - ארה"ב - ניו זילנד - תאילנד. רובן עשיתי מטעם עצמי. כן, זה תחביב שלי
כפי שראית יש דעות שונות והעדפות שונות לאיך אפשר לעשות מעבר כזה, תצטרכי לעשות שיעורי בית, כולל לטלפן ולשאול ולהחליט מה מתאים לך אישית. עד כמה את באמת צריכה להעביר את הדברים האלה, כמה יש לך זמן ויכולת להתעסק עם דברים בעצמך וכמה את מוכנה לשלם. זה עניין של פשרה לכאן או לכאן. כשאני מעביר דברים בעלי ערך רגשי שאי אפשר או קשה להחליף אני בוחר בין שלוש אופציות: לסחוב איתי על המטוס, לשלוח עם חברה מוכרת ואמינה באוויר במחיר גבוה כמו DHL או FEDEX (חברות שיש בארץ), או להשאיר מאחור אצל מישהו (הורים, חברים טובים וכו') ואז להעביר איתי בהזדמנות אחרת או בכלל לא. אין דרך להבטיח שכל מה ששלחת יגיע בשלום. נגנבו לי דברים במעבר אחד, במעבר אחר נפגמו דברים ובמקרים אחרים לא קרה דבר והכל הגיע כמו שצריך. הכי טוב לפי דעתי זה להעביר כמה שפחות דברים, תתפלאי כמה אפשר להסתדר יפה בלי לסחוב את כל הבית (שגם זה עשיתי פעמיים מתוך השמונה - מה לעשות לומדים בדרך הקשה) ולקנות דברים חדשים כשצריך במקום החדש.
 

קרלטון

New member
לא לזה הכוונה

אתה מציין זמנים של חברות couriers בעוד אני התייחסתי לעבודה מול משלחים בינ"ל. כמו שבנגקוק ציין, מדובר בקטגוריות שונות. בראשונה, אתה זורק על החברה את הסחורה וכל התהליך עד ההגעה ליעד הסופי הוא לא מעניינך. נותנים לך הערכה וזהו זה. בשנייה, אתה חשוף לכל פרטי הטיסה והדוקומנטציה, ויש לך שליטה הרבה יותר טובה במה שקורה. אתה יכול לבחור באיזו טיסה להשתמש (כמובן בכפוף למגבלות של חברות התעופה) וכמה זה יעלה לך בכל מקום, אתה יודע מתי הטיסה תצא (או אם היא לא יצאה - גם את זה תדע) ומתי היא הגיעה (או לא). אם יש בעיות במכס אז גם את זה אתה יודע, ויש לך אפשרות לנסות לפתור אותן (גם חברות הקורייר עשויות לפנות אליך בשלב זה, אבל בדר"כ זה יעלה לך הרבה יותר ויהיה פחות יעיל. לפעמים הן פשוט יגלגלו אליך את החשבון, לא משנה עד כמה הוא מופרך).
 

Benkok

New member
המזרח זה לא ארה"ב או אירופה...

בין בנגקוק לתל אביב אפשר להטיס ישיר עם אלעל (הקרגו אוסף בצהריים, הסחורה מועמסת על הטיסה של הלילה והסחורה מתחררת למחרת בצהריים מנתב"ג) אבל אל-על שוחטים ב160-170 באהט לק"ג. שאר האפשרויות הן: TK - טורקיש עם 6 טיסות שבועיות (וכאן הסחורה יכולה להתעכב באיסטנבול כי המטוסים לת"א הם קטנים ולא תמיד יש מקום לקרגו) - 140 באהט לק"ג UN - החברה הרוסית - המטען מתעכב לפעמים במוסקווה מאי אילו סיבות. 100-105 באהט לק"ג HY - אוזבקיסטן - כנ"ל (110 באהט לק"ג) מהניסיון שלי רוב המטענים שהם לא דרך אלעל או טורקיש מגיעים לנתב"ג תוך 48-72 שעות.
 

קרלטון

New member
נשמע הגיוני

אחד הפתרונות הכי טובים באירופה זה הטיסה ללייז' (Liege), ששם יש לך אשכרה מטוס מטען, כמעט בלי מגבלות מקום, ולא מטוס נוסעים כמו לרוב היעדים האחרים. הרבה פעמים אנחנו מעדיפים לשלוח לשם ולהמשיך במשאית ליעדים במדינות הסמוכות. עדיף מאשר להילחם על מקום בטיסות קטנות ולהישאר עם המטען בשדה התעופה. משלוחים שמיועדים לרוסיה זה סיפור בפני עצמו, בשביל לעבור שם את המכס צריך קשרים טובים מאוד עם העובדים המסורים ו/או נכונות שיורידו לך יד ורגל בשביל להעביר את הסחורה. יצא לך לשלוח משהו מהארץ לקוריאה או ההפך?
 
Benkok , קרלטון ,rambling -תודה ענקית על העזר

עשיתים לי קצת סדר בבלגן. תודה ענקית ויום מקסים לכולם
 
למעלה