בוקר נפלא לכולכם..רציתי להתיעץ..

בוקר נפלא לכולכם..רציתי להתיעץ..

אני מורה לחינוך מיוחד הוכשרתי במהלך שנות לימודי בריפוי בעיסוק ודיבור ופיזיותרפיה בנוסף לכלול בחינוך המיוחד.. העבודה בצוות ביה"ס מפגישה אותנו בסיטואציות שונות של תקשורת לטוב או למוטב כיצד הייתם מנתחים את המקרה הבא,כיצד הייתם מגיבים לו ומדוע. מדוע לדעתכם הוא קרה וכיצד אפשר היה למנוע אותו? המקרה-את/ה נמצא/ת באסיפת צוות מנהל,פסיכולוגית, מנחה,סייעת,ועוד עובדים,כרצונך... באסיפה זו נשמעים דברי בקורת קשים על עבודתך עם התלמיד.לדעתך, פעלת כפי שקבלת הנחיה מהצוות הקבוע ומהמנחה הקבוע/ה והצמוד/ה לכתתך. אשמח אם תסייעו לי בנקודות מבט משלכם כמורים, הורים וכו.. בתודה מראש..
 
בקשת עזרה

קראתי את בקשתך, ורציתי מאד לעזור. אם תוכלי. תצרי איתי קשר, ואנסה לעזור. יום נפלא ושמח. אני...
 

מייעץ

New member
עזרה

הייתי רוצה לעזור לך . אבל אני לא מבין בחינוך מיוחד. מצטער!
 
ערב טוב משי!

א.תודה על הרצון לעזור. ב.אנסה להסביר את שאלתי יותר עורכים בעבודתך אסיפת צוות בה מתרכזים כל הגורמים המטפלים או שייכים אל הילד בדרך כלשהי באסיפה מועברת ביקורת שלילית על עבודתך ולטענתך את פעלת לפי כל ההנחיות שקבלת כיצד תגיבי לבקורת ומדוע? למה לדעתך מעבירים ביקורת על עבודתך? כיצד יכולת למנוע את הביקורת? מקוה שעכשיו שאלתי תובן.תודה מראש. ג.שאלה שלא מן המנין האם יותר לי לשאול היכן הינך לומדת?באיזה אזור?
 

Diana M

New member
ביקורת

שלום מיואש שלי וברוכה הבאה. לא ניתן להגדיר אדם כמקצועי אם אינו יודע לקבל ביקורת. ביקורת היא חלק בלתי נפרד מכל פרופסיה. אין ולא היה מצב בו אדם מקצועי לא יקבל לעולם ביקורת על עבודתו. המצב היחיד בו את יכולה להבטיח שלא תקבלי ביקורת הוא מצב של המנעות מוחלטת מעשיה. כך שביקורת תמיד תהייה. השאלה היא מה אופי הביקורת, כיצד היא נעשית, למי מותר להעיבר ביקורת ובאילו נסיבות, מה מטרת הביקורת. כל אלה עושים הבדל משמעותי מבחינת מקבל הביקורת. עיצות על רגל אחת שאני יכולה לתת: א. לתאם ציפיות לגבי מה מצופה ממך. ב. לבקש שיגדירו את תפקידך במשימה הנתונה, מדוייק ככל הניתן. ג. לדאוג כי מטרות ההתערבות תהיינה ברורות לחלוטין. ד. לדאוג כי היעדים יהיו אופרטיביים ומדידים. ה. לדאוג לקבל אישור על תוכנית העובדה שנבנתה. ו. לבקש משוב מעצב תוך כדי העובדה ולעשות שינויים בהתאם. אם בכל זאת יש ביקורת לבקש שהביקורת התייה קונקרטית ולא דיפוזית. לא ניתן לומר משהו כמו "לא נראה לי מה שאת עושה עם הילד" כן ניתן לומר "לדעתי בחרת בשיטת קריאה לא נכונה. בחרת בשיטת קריאה המבוססת על עקרונות חזותיים וזה בדיוק הצד החלש של הילד, נכון יותר לדעתי לעבוד איתו בשיטה אודיטורית/פונטית.." לא לפחד מביקורת. להבנות ממנה. כן להרתע ממי שמעביר ביקורת לא מבוססת ולא מנומתק. בהצלחה. דיאנה
 
למעלה