בוקר צח! שאלה על בירה...

בוקר צח! שאלה על בירה...

מישהו נתקל בארץ בבירה האירית קילקני ולא דוקא בפאבים האיריים?
 

guyavhuji

New member
אין פאבים איריים בארץ.

(אבל זה כבר דיון אחר) לי יצא להיתקל בקילקני ב"או'קונל" בירושלים - במבצע עם צ'ייסר של בושמילס זה בהחלט נחמד. אגב, דווקא באירלנד לא תתקלי כנראה בקילקני אלא ב- Smithwick's, שהיא הגרסא המקורית והטובה יותר לטעמי, וקילקני היא גרסת היצוא שלה.
 

jonbaum

New member
לא נכון. יש קילקני באירלנד

לא ביותר מדי מקומות, אבל יש. אומרים שדווקא בעיר קילקני לא ניתן להשיג את הבירה קילקני בכלל. אגב, באמת מתברר שקילקני היא מעין "דגם ייצוא" של סמית'יקס (מה שלא ידעתי). היא יותר חזקה ועם ראש יותר creamy (כמו של גינס)
 
מממ...

כאמור, אני שתיתי קילקני בקילקני. זה היה לפני כמה שנים...אז מה, היא לא נחשבת לבירה פופולרית באירלנד?
 

jonbaum

New member
אני לא יודע אם היא פופולרית או לא

היא פשוט לא כל כך נפוצה (אבל למען האמת אני ממש לא הכתובת כי אני לא אוהב פאבים ואסור לי לשתות אלכוהול). מה שכן, לדעתי היא יותר טעימה מסמית'יקס.
 
נתקלתי בקילקני באירלנד, בקילקני....

היה לי מוזר בהתחלה, היתה לי מרה כזו...אני חושבת שגם שתיתי את הסמיתוויקס שהיא עדינה יותר? ולמה אין פאבים איריים בארץ? ברור שזה לא כמו באירלנד אבל העיצוב והבירות ולפעמים גם האוכל מנסה לחקות במשהו את הפאב האירי. אני באופן אישי אוהבת את המולי בלומס בירקון. מה שמענין זה זה שכל פאב אירי בארץ נראה שונה מהשני ובעל אופי קצת אחר.
 

guyavhuji

New member
מעניין,

אני מאד אהבתי את הסמית'יקס, וקילקני שתיתי רק בארץ (לא ידעתי שהיא ישנה באירלנד), ודווקא היא הרגישה לי הרבה יותר חלשה. הטענה שלי (ולמען הגילוי הנאות אני אומר שמעודי לא הייתי במולי בלומ'ס) שמה שעושה פאב אירי זה לא לשם ריהוט מעץ ופרסומות של גינס ולהגיש שתי בירות איריות, אלא הרבה מאפיינים אחרים, כמו זה שהוא מבוסס על אוכלוסיה של אנשים שמכירים אחד את השני ומגיעים מטווח גילאים מאד רחב. וכמובן, המוסיקה.
 
למעלה