בוקר
!

עדושית

New member
אז..סיימתי את החמישי


וממש קשה לי לסכם אותו במילים..
אולי זה בגלל שהציפיות שלי היו ממש גבוהות..אולי זה בגלל שקרו כלמיני דברים הזויים,
אבל פחות נהנתי ממנו מהספרים הראשונים.
כאילו הוא עדיין טוב ומאד מרטין, אבל לא יודעת ציפיתי למשהו מדהים סטייל השלישי וזה לא המצב

נשארתי בעיקר עם רגשות מעורבים ורצון עז להחטיף למרטין.

הפירוט כדלקמן


ג'ון סנואו - אחת מהדמויות האהובות עליי בכל הזמנים - הוא מאד התבגר בספר וחצי האחרונים, מצד אחד הוא הכי נד מכל הילדים שלו (למרות שלפי הדעה הרווחת בקרב המעריצים הוא בכלל לא הילד שלו, אז הכי סטארק?) ומאד חשוב לו עניין היושר, הכבוד, ההגינות ולעשות את "הדבר הנכון". אבל מצד שני הוא יותר גמיש מנד, הוא למד שאין רק שחור ולבן וזה היה מעניין לראות איך הוא מתמודד עם זה וכל פעם עולה לו שזה אולי לא מה שנד היה עושה אבל אין ברירה, ולפעמים דווקא להפר שבועה זה הדבר הנכון.
מעבר לזה - כל הפרקים של ג'ון עסקו קצת יותר מדי בפראים, סטניס ואשתו לדעתי. והסוף!
לא יודעת מה לחשוב על הסוף.. כאילו.. מכל כך הרבה דקירות יש מצב שהוא יכול לחיות? למה אף אחד לא עוזר לו?! לא עוצר את ה"אחים" שלו? אם מרטין באמת הרג את ג'ון, אני לא חושבת שאני אוכל להמשיך לקרוא את שיר של אש וקרח, עם כל הגאונות של מרטין - זה פשוט יהיה יותר מדי. הספר לא יכול להמשיך בלי ג'ון!

וזה מה שמוביל אותי לדמות השנייה שגרמה לאמביוולנטיות שלי כלפי הספר (ומרטין..) - איגון טארגריון- פתאום, באמצע החיים, מרטין החליט לשלוף מהכובע *עוד* נסיך, עוד אחיין לדאני. אחרי שלא שמענו עליו מילה ולא חצי מילה המשך 4 וחצי ספרים. כאילו וואטפ?! לא יודעת אין לי שומדבר נגדו כן? זה פשוט הרגיש נורא נורא מוזר. אלריו זה שדאג לו וגם לדאני ואח שלה, החליט להפריד ביניהם? לא אמר מילה לדאני ולאחיה על האחיין שלהם? לא גידלו אותם ביחד? את איגון שלחו להתחנך אצל אביר שגורש עם ספטה והכל ואת דאני ואח שלה זרקו לכלבים? שלחו אותם להתחנן מבית לבית? ואז עוד מכרו את דאני לדות'רקאים? מוזר.. מאיפה זה בא? מרטין החליט שנמאס לו מהסדרה? לא בא לו טוב מה שהוא כתב עד עכשיו אז הוא החליט לשנות את הכל? להרוג את ג'ון ולהביא נסיך אחר? הבן החוקי של ריגאר? או שגם ג'ון וגם איגון אמורים להיות 2 הראשים הנוספים של הדרקון? כי אני פשוט לא רואה עוד אחד עם "דם הדרקון" באזור.. אא"כ מרטין יחליט לשלוף עוד אחד משומקום..

טוב אז אם כבר בדרקונים עסקינן - דאני - ממש השתפרה הספר. ז"א רק בפרק האחרון שלה בספר כן? ממלכה מפונקת, מטומטמת (האמ דאריו האמ), משעממת ומעצבנת - היא מתחילה לחזור למי שהיא אמורה להיות. הגיע הזמן באמת! אהבתי ממש את הפרק האחרון שלה, כשהדשא "דיבר" אליה, בעיקר בקול של ג'ורה מורמנט

היא באמת צריכה לעוף ממירין, ליטרלי, כדי להיזכר שהיא לא איזה מלכה מפונקת ממפרץ העבדים (או איך שלא קוראים לזה)?@!
כאילו בסדר, אני מבינה - היא נורא צעירה, והאנשים שלה היו רעבים וואטאבר, אבל ראבק, להישאר שפ כי את רוצה לנטוע עצים ולראות אותם צומחים?!
אז אני מקווה שהיא תמשיך בקו הזה, תשתלט על דרוגון ותתחיל ללכת לכיוון הבית!
ואם כבר דאני, אז בריסיאן - כ-זה מעולה!
שאין מילים. אני ממש מקווה שיהיו עוד מלא מלא פרקים שלו בספרים הבאים. איך שהוא רואה את הדברים כמי שעמד לצד מלכים, נסיכים ומלכות באמת שזה מרתק.

טיריון - היה מלך כהרגלו בכל הפרקים שלו. ההתחלה הייתה הזוי ברמות על עם גריף וגריף ג'וניור. לא ברור לי איך הוא עלה על זה שהוא הנסיך כ"כ מהר. וגם - לא תמיד ברור לי איך גמד קטן, הומלס ובלי גרוש על התחת מצליח לסובב את כולם על הזרת הקטנטנה שלו
כאילו סירייסלי, הוא מצליח לצאת מכל דבר! אפילו מעבדות עם ג'ורה מורמנט ופני הבכיינית לצידו! כ-זה מלך.


כל שאר הדברים באמת שהיו שוליים לסיפור המרכזי שהיה הפעם דאני והריקוד עם הדרקונים.
קוונטין-שהתנהג כמו ילד מפגר שמנסה להרשים בכוח, מה חשבת שתשחרר 2 דרקונים ואז..מה? אמרו לך לחזור הבייתה, תחזור הבייתה. אז תאכזב טיפה את אבא שלך. ביג דיל.
סרסיי - הממ..קצת התבאסתי ששיחררו אותה האמת.. וקצת ריחמתי עליה אפילו לקראת סוף דה ווק אוף שיים שלה. אבל הכי מגיע לה בעולם. לא ברור לי עם ההתנהגות הצייתנית שלה בסוף זה משחק או שמשהו באמת נשבר בה (מהמרת על משחק אבל). ועצוב לי על סר קווין שמת בסוף, שוב לא ברור לי כל עניין הנסיך שפתאום אפילו ויזריס נאמן אליו בצורה כ"כ עיוורת.
אריה ובראן- אני שמה אותם ביחד כי שניהם בקצוות שונים של העולם ושניהם דיי מחפשים את עצמם ואת הדרך החוצה, אבל לא באמת יודעים לאן ללכת... ממש מקווה שזה יפתר העניין.
אבל האמת הכל מוביל אותי לג'ון.. מה הוא מתכוון לעשות בספרים הבאים?! ספר בלי ג'ון באמת שלא נשמע לי הגיוני. ולמרות שהממזר של בולטון טוען שהוא הרג את סטאניס קשה לי להאמין בזה כי אז היה לו את ת'יאון וג'יין..ולא ברור לי מה יקרה עם אריה ובראן - הם לא יכולים להישאר איפה שהם. ג'יימי הולך למותו עם בריאן? סאנסה לא הוזכרה ביותר ממשפט.
בקיצור, בלאגן.
שיצא כבר השישי!!!

ואם הוא באמת הורג את ג'ון אני יוצאת למסע חיסול!
 

ellendili

New member
אעה!! סופסוף!!!
לחמישי.

טוב אז קודם כל אני מבינה למה לא ממש התלהבת מהספר... אבל אני חיכיתי פאקינג 11 השנים 11!!!! לפרקים של ג'ון וטיריון אז לא יכולתי שלא להתאהב.
אם אני אסתכל על זה בצורה אובייקטיבית.. הוא טוב יותר מהרביעי אבל פחות מהשלישי, זה נכון. וגם קראתי אותו רק פעם אחת בניגוד ל1-3 שסיימתי קריאה רביעית שלהם.

אז ג'ון - אני מאוד מסכימה איתך. הוא באמת התבגר להיות סטארק אמיתי ועדיין יש בו את הגמישות שחסרה לנד. אהבתי אותו לאורך כל הספר. החל מההוצאה להורג של סלינט וכלה בפרק האחרון. אני דווקא אהבתי את כל הסיפור סביב הפראים. זה היה המהלך הנכון היחידי. אין דרך אחרת להילחם באחרים. מה שכן אבל, אני חושבת שג'ון ממש הזניח את הקצינים שלו וביטל מהר מדי את הדעות שלהם. הוא היה צריך להשקיע יותר מאמצים בלנסות לשכנע אותם שזה מה שצריך לעשות ולא להגיד "אני הלורד קומנדור. ככה החלטתי וככה יהיה". אם הוא היה מתייחס אליהם יותר, אולי כל הפרק האחרון לא היה קורה...
לגבי הדקירה... אז אני חוששת שהוא אכן מת
אבל! מליסנדרה שם... ואנחנו יודעים שלכוהני האש יש יכולת להחזיר לחיים. כמו שטורוס עשה לבריק דונדאריון. אז אולי זה מה שיקרה... מה גם שזה מתאים לנבואה על הנסיך שהובטח. הוא צריך למות ולהיוולד שוב בין עשן למלח. (הפצעים של ג'ון העלו עשן ובואן מארש בכה..) וגם האביר שהענק הרג נשא את סמל השביט האדום אז זה מתאים גם לכוכב המדמם... בקיצור יש סיכוי שזו פשוט הדרך של מרטין להגשים את הנבואה הזאת.
רק ש...אם ג'ון הוא הנסיך שהובטח... אז מה התפקיד של דאני...?

דאני - יו!! 2 הפרקים האחרונים שלה כאלה מעולים!! איך שהיא עפה על דרוגון אההההה צמרמורות
. והפרק האחרון בכלל היה מושלם. זה לחלוטין סגירת מעגל. שוב יש לה חאלאסר רק שהפעם היא לא תעשה את השטויות של הספרים הקודמים
.
באריסטאן סלמי זו לחלוטין ההברקה של הספר הזה וממש חבל שמרטין לא נתן לו POV קודם. פשוט כיף אדיר לקרוא את הפרקים שלו
.

הילד-שנותר-בחיים AKA אאיגון טאראגריין - אוף. אני לא יודעת... אני עדיין מרגישה שמרטין קצת רימה אותנו פה. הרי בד"כ בכל טוויסט מטורף ככל שיהיה, אפשר לחזור אחור ולראות שמרטין שתל שם רמזים מטרימים ושבעצם, עכשיו כשחושבים על זה, זה נורא הגיוני. זה היה ככה עם המוות של נד וגם עם החתונה האדומה ועוד מקרים. ופה... שום כלום. לא רמז ולא צל של רמז. כמו שפן מהכובע. קצת לא פייר
.
הדמות של הנסיך באופן כללי בסדר... אבל לא יודעת, לא ממש מסמפטת אותו. גם יהיה לי קשה להתחבר אליו באמת כי כל שאר הדמויות שם כבר 5 ספרים והוא צץ עכשיו...
חוץ מזה, אני חוששת שהוא יהרוס את התאוריה המופלאה של ג'ון-טיריון-דאני בתור רוכבי הדרקונים. ולא בא לי שזה יקרה. טיריון חייב דרקון
.
לגבי ואריז וקאבן זה דווקא היה לי הגיוני. הוא תמיד נטה לצד הטארגרייני ואפילו הציל את דאני מהמתנקשים של רוברט. וכמו שהוא ניסח את זה - הוא בצד של מי שעושה טוב לממלכה. וזה בטח לא הלאניסטרים או הטיירלים. מה שמוזר הוא שבפרק היחידי שהיה לקבאן, הספקתי ממש לחבב אותו. הוא נורא אנושי, הרבה יותר מטיווין. ואז עד שאני מחבבת אותו, הוא מת!!! ארגגג מרטין!!!!

טיריון - יו. אין דברים כאלה. איזה מלך!!! הוא פשוט דמות גאונית. נורא אהבתי לראות אותו רדוף ואומלל ועדיין לא מרפה מהשנינות והלשון החדה. וגם אהבתי לגלות את הצד הרך שלו כלפי פני. רק שלא יהיו זוג!!! בקיצור הוא אדיר ואין עליו בעולם!
. רק התבאסתי מזה שהוא לא הגיע לדאני עדיין. ממש חיכיתי לרגע שבו הם ייפגשו והוא יכניס לה קצת שכל לראש היפה הזה שלה.

בראן ואריה - מסכימה מאוד. הם שניהם נמצאים בתהליך של חיפוש. ויש להם את אותה הבחירה בין הזהות הסטארקית שלהם לבין הכוחות המיוחדים שהם קשורים אליהם. לדעתי שניהם יבחרו בסוף להיות סטארק. בראן ילמד מהעורב עוד כמה דברים ויעזוב. אני חושבת שהוא יגיע לחומה בדיוק בזמן כדי לעזור לג'ון עם האחרים
. ואריה... אני ממש מקווה שיום בהיר אחד הזקן ישאל אותה "מי את?" והיא תענה: "איים אריה סטארק אוף ווינטרפל!". אני מתה שהיא תחזור לווסטרוס ותמצא את נימריה כבר!
יש תאוריה ממש מלחיצה שאומרת שאריה תצטרך להרוג את ליידי זומבי... אוח. זה יהיה כלכך נורא. וכלכך מרטין
.

מה עוד...
אה הממזר של בולטון וסטאניס ותאון...
טוב אני חושבת שבולטון משקר במכתב שלו לג'ון. אני מקווה שסטאניס עדיין בחיים ושהוא יצליח לכבוש את ווינטרפל איכשהו... (אוי לא אמרת כלום על מאנדרלי השמן והפשטידות מהפריים. איו!). אה וגם! אם ג'ון מת ואז קם לתחיה, זה משחרר אותו מהשבועה למשמר והוא יכול להיות לורד ווינטרפל!! אעה! אבל זה בטח לא יקרה
טוב לא נורא, אני אסתפק בזה שהוא יתקע את הראש של בולטון על יתד ויעביר את ווינטרפל לסאנסה.

סרסיי - גם אני קצת ריחמתי עליה בסוף. אבל תכלס... מגיע לה. ומעניין מה יהיה עם מירסלה וכל ההפיכה שמארטל מתכנן בדורן.

קוונטין - פה אני לא ממש מסכימה. אני חיבבתי אותו ממש. נכון שהוא עשה שטויות אבל זה רק כי דאני המפגרת ייבשה לו את החיים!! וואו. כמה כעסתי עליה. יא סתומה! זו הברית הווסטרוסית שחיכית לה!! מה את מתחתנת עם היצור הזה מההארפי!! גאד!
. והסוף שלו היה נורא
. כמה מתאים למרטין לא לשרוף אותו במקום אלא לתת לו לסבול מכאבי תופת במשך פרק שלם ורק אז לתת לו למות. מרוןשע כל כך
.

תאון - או וואו. מרטין... אתה סאדיסט פסיכופט. בחיי. אבל כמה זה גאוני שאשכרה ריחמתי על הנבלה. שנאתי אותו כלכך במשך 4 שנים ואז מרטין גורם לי לרחם עליו!! לא רוצה!! גרר!! בכל אופן אני חושבת שהוא עדיין חי ושעוד יהיה לו תפקיד בעלילה. הוא סוג של גולום כזה. לדעתי למוות שלו תהיה משמעות כלשהי בסוף. ואני מקווה שזה יהיה קשור איכשהו לעליית בית סטארק.

אה ודאבוס הולך לחפש את ריקון אצל הקניבלים! מגניב!!

אה! איך שכחתי... הגרייג'ואים לדורותיהם... וואו. שימותו כבר. סירייסלי! איזה משעממים!!! הדבר היחיד שאני רוצה שיקרה זה שלויקטריון באמת תהיה הקרן הזאת שנותנת שליטה על דרקונים והיא תגיע בדרך כלשהי לטיריון. ואז יהיה לו עם מה להגיע לדאני והיא תהיה חייבת להקשיב לו
.

וג'יימי! יו אני ממש מקווה שבריאן לא מובילה אותו למלכודת של ליידי זומבי. אני חושבת שמרטין ייתן לו לחיות עוד קצת. ואז יארגן דו קרב בינו לבין טיריון. הפיסח והגמד. כמה מרטין.


בסך הכל אני ממש נהנתי מהספר, הוא היה מותח ומגניב וטיריון
.
ואעהעאה!! המשך! עכשיו!!
 

עדושית

New member


כן העניין שלחכות שנים עכשיו לספר של מרטין..

זוועה.

ג'ון - מסכימה איתך לגבי הקצינים שלו, כאילו אני מבינה שהוא לא הסכים איתם ולמה, אבל הוא היה צריך להתייחס אליהם אחרת לגמרי. הפצעים שלו העלו עשן? באמת? פספסתי את זה? *רגע הולכת לקרוא את הקטע שוב*. וואלה, הפצע של העלו "עשן" - יותר אדים של קור נראה לי אבל שויין. ורגע, אם הסתומה תחזיר אותו זה לא יהיה כמו זומבי קייט נכון?! אני לא מסכימה לזומבי ג'ון!! או ג'ון מוזר כמו באריק הזה.. שלא אכל ולא ישן וכל זה. לא רוצה!!
שתרפא אותו כמו שכהן האש עשה ליד של ויקטורין!

דאני- לא יודעת מה הקטע שלה בנבואה
או של ג'ון או של איגון למען האמת.. אבל, הדרקון צריך 3 ראשים! ואם לא הם אז מי?
הפרק האחרון שלה היה מעולה ברמות אחרות, היא חזרה להיות דאני מהסוף של ה-1 סוףסוף! ומה את חושבת שהיא תיקח את החאלסטר של גורו הזה עכשיו ותחזור איתם? הוא לא בגד בה אחרי שדראגו מת?

מסכימה איתך לגבי סלמי ואיגון -בדיוק מה שכתבתי


טיריון - פה כבר ממש התעצבנתי על מרטין האמת. הוא היה צריך להגיע כבר לדאני, די נו. הוא אפילו הופיע בשבילה על חזיר!
ואם הוא לא יצליח (ביחד עם ג'ורה) להחדיר לה קצת שכל לראש...אני לא יודעת מי כן. והוא יודע מלא על דרקונים! אז זה אמור להיות מעולה.

בראן - אין לי ספק שהוא יעזוב שם די מהר. הוא בעצמו אמר שהוא לא רוצה להיות עץ..או מה שזה לא יהיה..
אריה- אני לא רואה אותה יוצאת משם כ"כ מהר האמת..כי היא בעצמה מפחדת לעזוב..ולא יודעת לאן לפנות וכל זה. *אבל* היא לא ויתרה אפילו לרגע על הסטארקיות שבה. היא החביאה את נידל ולא זרקה את זה כמו שהזקן ההוא ביקש ממנה. מקווה שהיא תעזוב את ברברוס מהר כי זה די משעמם אותי המקדש הזה שהיא נקלעה אליו.

מסכימה לגבי הממזר של בלוטון ות'יאון - אלוהים כמה שהייצור הזה סדיסטי!! איכ! לא מאמינה שהוא גרם לי לרחם על הנבלה. אני מקווה בשבילו שהוא יעזור לבית סטארק לעלות שוב. הוא חייב להם לפחות את זה. גם אני לא חושבת שסטניס מת הוא בבירור משקר בקטע הזה. אם הוא היה מגיע לסטניס, אז כמו שאמרתי - היה לו את תיאון וג'יין. מה גם - שהפרק טיזר של השישי של תיאון והוא עם "המלך" (לא קראתי עוד מעבר) אז ברור שזה הוא וסטניס.

אני אישית מקווה שג'יימי לא ימות.. לא חושבת שמגיע לו כבר האמת. הוא כיפר על העוונות שלו, כרתו לו את היד למען השם, זה מספיק.

אה והגרייג'ואים - אוח הם כ-אלה משעממים!! שימותו כולם! באמת! למי איכפת! שיביא לדאני/טיריון את הקרן הזאת וימות בשקט.

ומתי יוצא הספר הבא כבר?! אווף.

שמעתי שמשערים שרק בסביבות 2015..
 

ellendili

New member
2015 זה עוד אופטימי...


וואו נכון, שכחתי את הקטע של ההופעה על החזיר! אהה!! כלכך קרוב!! אוף איתך מרטין!

ואני גם לא רוצה זומבי ג'ון!! אוף! אולי הוא לא מת בכ"ז... אבל בכל מקרה, אני חושבת שאין לו דרך חזרה למשמר. אני ממש ממש ממש רוצה שהוא יהיה זה שיהרוג את בולטון וישחרר את ווינטרפל!
השאלה איך.. אולי הפראים ילכו אחריו?
ולגבי הנבואה... אז אני באמת לא יודעת... ז"א... זה באמת קצת קלוש כל העניין הזה עם האדים והעלק שביט... הסימנים של דאני הרבה יותר מתאימים. יש מצב שמרטין שוב משחק לנו עם הראש...
.

לגבי ראשי הדרקון... אני עדיין ממש רוצה שזה יהיה טיריון ולא אאיגון. נו זה לא פייר! מה הוא בא עכשיו משומקום! זה היה תפור על טיריון! יש תאוריה שאומרת שהוא גם חצי טארגריין אפילו. טוב שלא כל העולם חצי טארגריין באמת... בקיצור לא יודעת. קצת בא לי שאאיגון ייאכל ע"י הדרקונים. אין לי כח אליו
.

אני גם ממש מקווה שג'יימי לא ימות
אבל איכשהו יש לי הרגשה שמרטין לא יחוס עליו. הלוואי אבל שכן. שיתחתן עם בריאן ויגדל ילדים מכוערים בקאסטרלי רוק או משהו
.

לגבי דאני... אני לא זוכרת אם זה אותו אחד שבגד בה או מישהו אחר... אבל בואי נגיד שלא נראה לי שמישהו ירצה להתעסק איתה כשיש לה את דרוגון לצידה. וואי... איזה תאור מושלם זה היה... שהיא עומדת ליד הדרקון ומניחה יד על הצוואר שלו, וכולה מלוכלת מדם ונראית פראית לגמרי עם השיער הכסוף הזה ברוח... אעהעאהעאהה!! בשביל תאורים כאלה שווה לסבול את הפרקים של כל בית גרייג'וי!
.
 

עדושית

New member
טוב עכשיו שסיימתי..

נראה לי שאני הולכת לחפש את כל האתרים עם הנבואות ותיאוריות הקונספירציה..
 

ayalam44

New member
בני הנפילים

אממ אני חשבתי שסבס חמוד.. אבל נראלי שיש לו סוג של דו קוטביות כזאת.. ומה אתה שולח ידיים יחצוף

אבל הוא הרג אותי שהוא רצה ללוות אותה והוא כולו כזה יש לי מקום בלב לעלמות במצוקה.. והיא יא שובניסט והוא עושה לה ״גם לעלמים במצוקה אני לא מפלה;)״ סבס
 

עדושית

New member
את יכולה לספר לי קצת על הספר..?


|הדר מתכוננת לימים שאחרי מרטין
|
 

ayalam44

New member
אממ אז ככה


אני גרועה בסיכום של דברים אז תדעו שהספר הרבה יותר טוב ממה שאני אומרת.. (הראשון מעולה וגם השלישי השני קצת פחות טוב אבל שווה לקרוא אותו בשביל השלישי! )
זה מדבר על קליירי ילדה שגרה בברוקלין ויום אחד היא זוכרת הביתה וכולו הרוס ואמא שלה נכנסת לתרדמת.. ובעקבות זה שהיא מנסה לרפא אותה מתגלה לה אולם בני הנפילים.. וגייס החתיך

אממ בני הנפילים שומרים על האיזון בין בני האדם לשוכני התחתיות (ערפדים,אנשי זאב,קוסמים) עכשיו זה לא דמדומים!! זה כתוב בשנינות ויש הרבה דמויות מגניבות פשוט לא רציתי לתת יותר מדי ספויילרים אז ההמלצה יצאה קצת מוזרה

ההנאה מובטחת
 

עדושית

New member
יש מצב שאני אקרא את זה מתישהו

פשוט יש לי ערמת ספרים ענקית שהצטברה בזמן שהקדשתי את כולי למרטין
 

ayalam44

New member
ואני שלא יודעת להציג דברים..

והפכתי את זה לכלכך דמדומי וילדותי
 

shirush3

New member
באמת אהבת פחות את השני?

חשבתי שהוא יותר טוב מהראשון

הקטע שהיה שם עם הפיות *מתעלף*
 
למעלה