לאחר שמשרד התקשורת הורה לחברות הסלולר והטלפוניה הנייחת להפסיק לגבות ביוקר על חריגה ממאגר הדקות במשך כחודשיים, החברות הורידו מחירים ותיקנו את מערך הגבייה לזמן מוגבל וחלקן אף החזירו כסף לצרכנים
24 מיליון שקל נחסכו מצרכנים או הוחזרו להם אחרי שמשרד התקשורת הורה לחברות הטלפונייה והסלולר להפסיק לגבות ביוקר על חריגה ממאגר הדקות
מדובר בהנחיות של המשרד בעת הגל הראשון של מגפת הקורונה, עבור תקופה של כחודש/חודשיים בין אפריל למאי לטלפון נייח ובין מאי ליוני לסלולר ובזק
חברות הטלפוניה הנייחת הפחיתו את סכום החריגה ממאגר הדקות וזיכו או חסכו גבייה מכ123 אלף מנויים בסכום מצטבר של כ13 מיליון שקל
חברות הסלולר זיכו או חסכו גבייה מכ96 אלף מנויים בסכום מצטבר של כ13 מיליון שקל
בתקופת הסגר אוכלוסיות שונות כמו חרדים, נאלצו לעשות שימוש נרחב בטלפונים ובתקשורת סלולרית עבור שיחות ולמידה מרחוק
למשרד התקשורת החלו להגיע תלונות של לקוחות על חיובים גבוהים של מאות ואלפי שקלים מבזק וחברות הסלולר, בבזק למשל דיווחו על זינוק חד בהיקפי השימוש לקוחות ערכו שיחות של אלפי דקות תוך חריגה מהותית מהדקות הכלולות בסלים להם היו מנויים
חברת התקשורת ביקשו לתמחר מחדש את החבילות, למשל חבילה של חברת סלולר שמכילה 2,500 דקות ותומחרה ב30 שקל כשהגבייה על דקת חריגה היא כחצי שקל, נתבקשה לגבות מחדש על החבילה כשהלקוח מסיים אותה כך שישלם 60 שקל ל5,000 דקות וכן תוספת של 24.90 שקל על מעבר בין חבילות
בפרטנר למשל ניתן היה להגדיל חבילות של 9,000/5,000 דקות בעוד 5,000 דקות בעלות של 12.90 שקל
גם על בזק הוחל מנגנון דומה, חלקו נעשה באופן וולנטרי על ידי החברה, גם פה המקסימום שלקוח שילם אם הכפיל או שילש או ריבע את החבילה היה כמה עשרות או מאות שקלים ולא אלפי שקלים
לדוגמא, לקוח בזק שחרג ממסלול הדקות המרבי הקיים בחברה 1,500 דקות חויב לפי 30/25 שקל לכל אלף דקות נוספות, במקום 18 אג' בגין דקת חריגה במרבית המסלולים חריגה שעלולה להסתכם במאות שקלים
הזיכויים הועברו ישירות לאמצעי התשלום של המנויים המעודכנים במערכות החברות או באמצעות המחאות שנשלחו בדואר למנויים המשלמים חשבונותיהם במזומן וחלק מהזיכויים קוזזו מחשבונות טלפון עתידיים.
למשל, בזק ופרטנר החזירו כסף לצרכנים ושינו את אופן הגבייה שלהן
ואילו חברת פלאפון שינתה את אופן הגבייה בלבד וגבתה פחות על חריגה
שימו לב שהנחיות משרד התקשורת לגבי הפחתת הגבייה על חריגה ממאגר הדקות ניתנו לתקופה קצרה והן לא תקפות כעת
נוסחת החריגה של המשרד היתה תקפה בתקופה שבין 7 באפריל ל5 ביוני עבור טלפונים סלולריים
בטלפון הקווי ההנחיה חלה בין 28 באפריל עד 27 במאי ועבור בזק עד 14 ביוני
ההחלטה המקורית
הארכת ההסדר של ההחלטה המקורית
24 מיליון שקל נחסכו מצרכנים או הוחזרו להם אחרי שמשרד התקשורת הורה לחברות הטלפונייה והסלולר להפסיק לגבות ביוקר על חריגה ממאגר הדקות
מדובר בהנחיות של המשרד בעת הגל הראשון של מגפת הקורונה, עבור תקופה של כחודש/חודשיים בין אפריל למאי לטלפון נייח ובין מאי ליוני לסלולר ובזק
חברות הטלפוניה הנייחת הפחיתו את סכום החריגה ממאגר הדקות וזיכו או חסכו גבייה מכ123 אלף מנויים בסכום מצטבר של כ13 מיליון שקל
חברות הסלולר זיכו או חסכו גבייה מכ96 אלף מנויים בסכום מצטבר של כ13 מיליון שקל
בתקופת הסגר אוכלוסיות שונות כמו חרדים, נאלצו לעשות שימוש נרחב בטלפונים ובתקשורת סלולרית עבור שיחות ולמידה מרחוק
למשרד התקשורת החלו להגיע תלונות של לקוחות על חיובים גבוהים של מאות ואלפי שקלים מבזק וחברות הסלולר, בבזק למשל דיווחו על זינוק חד בהיקפי השימוש לקוחות ערכו שיחות של אלפי דקות תוך חריגה מהותית מהדקות הכלולות בסלים להם היו מנויים
חברת התקשורת ביקשו לתמחר מחדש את החבילות, למשל חבילה של חברת סלולר שמכילה 2,500 דקות ותומחרה ב30 שקל כשהגבייה על דקת חריגה היא כחצי שקל, נתבקשה לגבות מחדש על החבילה כשהלקוח מסיים אותה כך שישלם 60 שקל ל5,000 דקות וכן תוספת של 24.90 שקל על מעבר בין חבילות
בפרטנר למשל ניתן היה להגדיל חבילות של 9,000/5,000 דקות בעוד 5,000 דקות בעלות של 12.90 שקל
גם על בזק הוחל מנגנון דומה, חלקו נעשה באופן וולנטרי על ידי החברה, גם פה המקסימום שלקוח שילם אם הכפיל או שילש או ריבע את החבילה היה כמה עשרות או מאות שקלים ולא אלפי שקלים
לדוגמא, לקוח בזק שחרג ממסלול הדקות המרבי הקיים בחברה 1,500 דקות חויב לפי 30/25 שקל לכל אלף דקות נוספות, במקום 18 אג' בגין דקת חריגה במרבית המסלולים חריגה שעלולה להסתכם במאות שקלים
הזיכויים הועברו ישירות לאמצעי התשלום של המנויים המעודכנים במערכות החברות או באמצעות המחאות שנשלחו בדואר למנויים המשלמים חשבונותיהם במזומן וחלק מהזיכויים קוזזו מחשבונות טלפון עתידיים.
למשל, בזק ופרטנר החזירו כסף לצרכנים ושינו את אופן הגבייה שלהן
ואילו חברת פלאפון שינתה את אופן הגבייה בלבד וגבתה פחות על חריגה
שימו לב שהנחיות משרד התקשורת לגבי הפחתת הגבייה על חריגה ממאגר הדקות ניתנו לתקופה קצרה והן לא תקפות כעת
נוסחת החריגה של המשרד היתה תקפה בתקופה שבין 7 באפריל ל5 ביוני עבור טלפונים סלולריים
בטלפון הקווי ההנחיה חלה בין 28 באפריל עד 27 במאי ועבור בזק עד 14 ביוני
הגבלות על חריגה ממאגר הדקות: הצרכנים הרוויחו 24 מיליון שקל
אחרי שמשרד התקשורת הורה לחברות הסלולר והטלפוניה הנייחת להפסיק לגבות ביוקר על חריגה ממאגר הדקות במשך כחודשיים, החברות הורידו מחירים ותיקנו את מערך הגבייה לזמן מוגבל וחלקן אף החזירו כסף לצרכנים
www.ynet.co.il
מעל 25 מיליון שקלים הוחזרו לצרכנים בגין חיוב על דקות שיחה חורגות
זאת בעקבות מגבלות שהטיל משרד התקשורת, אחרי שזוהתה עלייה של 25% בתעבורת השיחות בגל הראשון של משבר הקורונה, בעיקר בחברה החרדית | כ-13 מליון שקלים הוחזרו למנויי בקווים נייחים, כ-12.5 מליון שקלים למנויי קווים ניידים
www.davar1.co.il
ההחלטה המקורית
בשורה ענקית לבעלי הקווים הכשרים – הוזלה בעשרות שקלים לקו טלפון
באתר תוכלו למצוא מידע ממשלתי ולבצע פעולות מול הממשלה באמצעות האינטרנט.
www.gov.il
הארכת ההסדר של ההחלטה המקורית
תשלום עבור דקות חורגות בסלולר - הארכת ההסדר
באתר תוכלו למצוא מידע ממשלתי ולבצע פעולות מול הממשלה באמצעות האינטרנט.
www.gov.il