בזק שוברת היום

בזק שוברת היום

את התמיכה שלה ב- 580 במחזור גדול, ובמה שנראה כנר דובי.
משליך היטב על הנגזרות שלה.

עשויה ללכת גם אל 530.


לא מחזיק בבזק או בנגזרות.
 
וזאת הסיבה

משרד התקשורת החל בשימוע על רפורמת "הפס הרחב" באינטרנט:

הרפורמה תאפשר לחברות השונות (חברות תקשורת, ספקיות האינטרנט ואחרות) לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מבזק במחיר "סיטונאי", ובכך תאפשר להן להציע לציבור את כל שרותי התקשורת במחיר מוזל, לרבות שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט.
התמחור שביצע משרד התקשורת (בכפוף לשימוע) קובע מחיר סיטונאי של כ-50 ₪ לחודש (בתוספת מע"מ) עבור מהירות של 20 מגה (המחיר עולה בהתאם לרכישת קצב גבוה יותר ויחס העמסה משופר)


שר התקשורת גלעד ארדן: "פתיחת האפשרות לכל חברות התקשורת להשתמש בתשתית האינטרנט של בזק ושל הוט בהמשך, במחירים סיטונאים, תאפשר סוף סוף תחרות בשוק התקשורת הביתי ותוביל להוזלת המחיר שהציבור משלם עבור סל שירותי התקשורת: טלפון, אינטרנט וטלוויזיה"
================================================
משרד התקשורת פרסם היום את השימוע לפתיחת התחרות על התשתית הקווית-אינטרנט וטלפון. כיום, קיים דואופול של החברות בזק והוט בתחום תשתיות התקשורת. המהלך שמקדם שר התקשורת ארדן, יאפשר לחברות התקשורת השונות, שכיום אינן יכולות להציע לציבור לרכוש באמצעותן תשתית אינטרנט, להציע לציבור לרכוש שירותים אלו, תוך שימוש בתשתית האינטרנט שהן רוכשות מחברת בזק במחיר "סיטונאי", הנמוך משמעותית מהמחיר אותו משלם הצרכן לבזק באופן ישיר.

התחרות תתמקד במרווח שייווצר כתוצאה מהפער בין המחיר הסיטונאי עבור תשתית האינטרנט שישלמו החברות השונות לבזק, לבין מחירי השוק שמציעה בזק לציבור הרחב.

ספקי האינטרנט וחברות התקשורת יוכלו לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מחברת בזק במחיר של כ- 50 ₪ לחודש (בתוספת מע"מ) – עבור מהירות של 20 מגה (המחיר יעלה בהתאם להעלאת קצב גלישה ויחס ההעמסה).
המחיר הממוצע לצרכן עבור מוצרים אלה עומד כיום על כ-150 שקלים.

שר התקשורת גלעד ארדן הוסיף, כי היציאה לשימוע הינה תחילתה של התחרות על האינטרנט המהיר "תחרות שתעסוק במחירים, בתוכן ובשירות, שכן מתן אפשרות למתחרים של בזק והוט להוביל גם את התשתית לצרכן, תבטיח לצרכן כתובת אחת למענה בנושא אינטרנט ותשתית ותמנע את הבלבול הקיים כיום".

רקע נוסף:
צעד זה יאפשר התפתחות של תחרות משוכללת בין קבוצות התקשורת וספקי התקשורת השונים בישראל, שלא הייתה קיימת עד כה, ויביא לירידת מחירים מידי שנה בשנה. בנוסף לכך, המשרד קבע מחיר לשימוש בתשתית בזק כדוגמת: סיב אפל, גישה לקנה, ביקור טכנאי וכו'.

מרווח המחירים שייווצר מהווה הזדמנות לשחקנים רבים וגם לשחקנים חדשים להיכנס לתחום ולהציע לצרכן סל שירותים זולים יותר מהמחירים הנהוגים היום.
כל אחת מקבוצות התקשורת תוכל להציע חבילת שירותים ביתית הכוללת בנוסף לשירותי תשתית אינטרנט, גם שירותי טלפוניה ותכנים טלוויזיוניים באיכות שידור גבוהה. צעד זה צפוי לעודד תחרות בכל שרותי התקשורת: בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפוניה הקווית.
המהלך יקל על הצרכן, ייצור מצב בו יש כתובת אחת מולה הצרכן מתנהל– וישנה את המצב בו הלקוח מטורטר, בין ספק התשתית לנותן שירותי הגישה, המטילים אחריות זה על זה, כאשר ישנה תקלה בגלישה.
המחירים שמפרסם המשרד מעודדים גם את המשך ההשקעה בתשתיות מצד חברת בזק, ומספקים תמריץ למיזם הסיבים האופטיים של חברת IBC לפרוס בהקדם את התשתית השלישית, סיב לכל בית. תשתית אינטרנט מבוססת סיבים אופטיים צפויה לספק חוויית גלישה טובה בהרבה מזו אשר מספקות החברות הקיימות בזק והוט, דבר שיקל על IBC ביכולת החדירה לשוק.
מוצר במהירות של 100 מגה, בעלות סיטונאית של 84 ₪ (לפני מע"מ), כפי שמבקשת לשווק חברת IBC, שתציע קצבי גלישה גבוהים ומהירות סימטרית בהעלאה והורדה, בשונה מהמצב הקיים כיום, יוכל להתחרות גם בתנאי השוק החדשים שייווצרו. יש להדגיש שחברת IBC תוכל גם להציע קצבים גבוהים יותר מ-100 מגה (עד 1000 מגה) בפער עלות נמוך יחסית.
כידוע, חברת בזק נהנתה משיעורי רווחיות גבוהים מאוד, בשנים האחרונות. לאחרונה, המשרד ביצע בחינה כלכלית להשפעה הצפויה של המהלך על איתנותה הפיננסית של חברת בזק.
מהבחינה עולה שחברת בזק תמשיך להיות רווחית (ברמה שתאפשר לה להמשיך ולהשקיע בתשתיות ולהחזיר תשואה נאותה לבעליה). יש לציין כי, מצבה הכלכלי של בזק נבחן מבלי לקחת בחשבון את יכולתה להתייעל כתוצאה מביטול ההפרדה
המבנית הצפויה בבזק, ומהחיסכון בהוצאותיה הצפוי כתוצאה מהירידה בהיקף המכירות של שירותים קמעונאיים.
שימוע מקביל לפתיחת רשת הוט לתחרות יפורסם בתקופה הקרובה.
פתיחת שתי הרשתות לתחרות תביא לשיפור מצבו של הצרכן הן ברמת השירות והן ברמות המחיר.
 
למעלה