שיידי ראנקס 10
New member
בחזרה לשורשים חלק ב' ../images/Emo219.gif
או קיי, אחרי שעבר יותר מדי זמן מאז חלק א', הגיע הזמן לחלק ב' של הפינה, כי עדיף מאוחר מלעולם לא... חלק ב' של הפינה, שהולכת אחורה בזמן, לסיגנון הרוטס רוק רגאיי הקלאסי, תעסוק בשלישיות ווקאליות, דבר נפוץ מאוד בז'אנר. הסבר שלא יכולתי למצוא מדוייק ממנו על השירה בשלישיות מפי גיל בונשטיין(מתוך הספר "בוב מארלי", הוצאת מודן-חובה!): "מספר לא מבוטל של זמרים בג'מייקה החלו לשיר בילדותם במקהלות בכנסייה. זו אחת הסיבות לכך שעוד בימי הסקא, הופיעו הרכבים שבבסיסם שלישיית זמרים. הרכבים אמריקאיים של מוסיקת נשמה שחורה, היו גם הם השראה לאותן שלישיות הרמוניות ג'מייקאיות אשר חצבו את היסודות לרגאיי השורשי. הידועה מכולן היא כמובן להקת הווילרס, בה כיכבו זה לצד זה: בוב מארלי, פיטר טוש ובאני ווילר. רובם המכריע של ההרכבים הווקאליים הקליטו אלבומים עם נגנים שונים בכל פעם, וחלקם פועל עם נגנים קבועים. ייחודה של השירה בשלישייה היא בכך שהיא מאפשרת לשיר להיבנות על בסיס הרמוניות קוליות, בשלושה קולות מוסיקליים שונים. בהתאם לדפוס השירה בשלישייה, הזמר הראשי שר משפט מוסיקלי בעוד שני הזמרים האחרים עונים או חוזרים על מוטיבים שונים. ההרמוניות השמימיות, המשפטים המוזיקלים המורכבים, הפיזמונים בשלושה קולות מיוחדים, שירת הסולו של כל אחד מהזמרים, הניבו יצירות שנחשבות לשיאים מוזיקליים ברגאיי השורשי."
או קיי, אחרי שעבר יותר מדי זמן מאז חלק א', הגיע הזמן לחלק ב' של הפינה, כי עדיף מאוחר מלעולם לא... חלק ב' של הפינה, שהולכת אחורה בזמן, לסיגנון הרוטס רוק רגאיי הקלאסי, תעסוק בשלישיות ווקאליות, דבר נפוץ מאוד בז'אנר. הסבר שלא יכולתי למצוא מדוייק ממנו על השירה בשלישיות מפי גיל בונשטיין(מתוך הספר "בוב מארלי", הוצאת מודן-חובה!): "מספר לא מבוטל של זמרים בג'מייקה החלו לשיר בילדותם במקהלות בכנסייה. זו אחת הסיבות לכך שעוד בימי הסקא, הופיעו הרכבים שבבסיסם שלישיית זמרים. הרכבים אמריקאיים של מוסיקת נשמה שחורה, היו גם הם השראה לאותן שלישיות הרמוניות ג'מייקאיות אשר חצבו את היסודות לרגאיי השורשי. הידועה מכולן היא כמובן להקת הווילרס, בה כיכבו זה לצד זה: בוב מארלי, פיטר טוש ובאני ווילר. רובם המכריע של ההרכבים הווקאליים הקליטו אלבומים עם נגנים שונים בכל פעם, וחלקם פועל עם נגנים קבועים. ייחודה של השירה בשלישייה היא בכך שהיא מאפשרת לשיר להיבנות על בסיס הרמוניות קוליות, בשלושה קולות מוסיקליים שונים. בהתאם לדפוס השירה בשלישייה, הזמר הראשי שר משפט מוסיקלי בעוד שני הזמרים האחרים עונים או חוזרים על מוטיבים שונים. ההרמוניות השמימיות, המשפטים המוזיקלים המורכבים, הפיזמונים בשלושה קולות מיוחדים, שירת הסולו של כל אחד מהזמרים, הניבו יצירות שנחשבות לשיאים מוזיקליים ברגאיי השורשי."