בחזרה לשורשים חלק ב'

בחזרה לשורשים חלק ב' ../images/Emo219.gif

או קיי, אחרי שעבר יותר מדי זמן מאז חלק א', הגיע הזמן לחלק ב' של הפינה, כי עדיף מאוחר מלעולם לא... חלק ב' של הפינה, שהולכת אחורה בזמן, לסיגנון הרוטס רוק רגאיי הקלאסי, תעסוק בשלישיות ווקאליות, דבר נפוץ מאוד בז'אנר. הסבר שלא יכולתי למצוא מדוייק ממנו על השירה בשלישיות מפי גיל בונשטיין(מתוך הספר "בוב מארלי", הוצאת מודן-חובה!): "מספר לא מבוטל של זמרים בג'מייקה החלו לשיר בילדותם במקהלות בכנסייה. זו אחת הסיבות לכך שעוד בימי הסקא, הופיעו הרכבים שבבסיסם שלישיית זמרים. הרכבים אמריקאיים של מוסיקת נשמה שחורה, היו גם הם השראה לאותן שלישיות הרמוניות ג'מייקאיות אשר חצבו את היסודות לרגאיי השורשי. הידועה מכולן היא כמובן להקת הווילרס, בה כיכבו זה לצד זה: בוב מארלי, פיטר טוש ובאני ווילר. רובם המכריע של ההרכבים הווקאליים הקליטו אלבומים עם נגנים שונים בכל פעם, וחלקם פועל עם נגנים קבועים. ייחודה של השירה בשלישייה היא בכך שהיא מאפשרת לשיר להיבנות על בסיס הרמוניות קוליות, בשלושה קולות מוסיקליים שונים. בהתאם לדפוס השירה בשלישייה, הזמר הראשי שר משפט מוסיקלי בעוד שני הזמרים האחרים עונים או חוזרים על מוטיבים שונים. ההרמוניות השמימיות, המשפטים המוזיקלים המורכבים, הפיזמונים בשלושה קולות מיוחדים, שירת הסולו של כל אחד מהזמרים, הניבו יצירות שנחשבות לשיאים מוזיקליים ברגאיי השורשי."
 
Black Uhuru

שלישייה ווקאלית מופלאה וכובשת, שמרכז פעילותה התרחש החל מסוף שנות ה70 ובתחילת שנות ה80. התקוה 6 מנגנים כמעט בכל הופעה מחרוזת שירי רגאיי קלאסיים, והראשון שבהם הוא Guess Who Is Coming To Dinner של Black Uhuru. מתוך אותו אלבום, שיצא העלתי את השיר האהוב עליי שלהם, shine eye gal(לחצו על הלינק להורדה). אלבום נוסף שכדאי לחפש הוא sinsemilla(1980), מתוכו העלתי את שיר הנושא ואת שיר הפתיחה, happiness.
 

SaBaGMaN

New member
Black Uhuru

אחת האהובות עליי יש עוד גירסה ל shine eye gal מבצעים אותה Micheal Rose & Shabba Ranks כבוד על הפינה גיל!
 
The Abyssinians

שלישייה קלאסית שמבצבצת לעיתים רחוקות גם היום, ואחראית לאבן דרך ברגאיי השורשי, האלבום Satta Massa Gana. שיר הנושא מתוכו, שהוקלט בסטודיו 1 עורר מאבק בין השלישייה למפיק קוקסון דוד. למרות זאת, הצליח ההרכב למצוא את מקומו ולזכות לשגשוג והצלחה. העובדה שעד לפני מספר שנים התקיים בג'מייקה מדי שנה פסטיבל הנושא את שם אותו שיר מעידה על כך. שיר נוסף שהעלתי, מתוך אלבומם the original הוא come along. אלבום מומלץ נוסף שלהם הוא arise. על האביסיניאנס מתוך reggaetrain: In 1969 Donald Manning and Bernard Collins drafted the blueprint of a song that would launch them into the canon of reggae greats. With the addition of Linford Manning the trio was complete, and founding member Donald Manning baptised them The Abyssinians. The song they had been nurturing was recorded and went on to become reggae’s most popular song of all time, Satta Massagana. It quickly gained momentum as an anthem traveling from the radio airwaves to the churches of Jamaica. A string of hits followed including Yimmasgan and Declaration of Rights. They went on to produce and record three albums for various labels: Satta Massagana, Forward and Arise. In 1996, their latest album, 19.95+Tax was released on Satta Massagana Records. The Abyssinians have set the standard for vocal harmonies and roots consciousness in reggae music, their strong, prayerful voices touch peoples hearts, heads and souls. There is no rigid hierarchy or lead vocalist spot, each member has his talents and they frequently share songwriting tasks. The rootical music, often performed with some of the reggae world's best backup musicians, have caused crowds to sing and dance while praying along with their spiritual message. They have toured Europe and Japan to huge crowds, appreciative of the chance to see these statesmen of reggae. The opening of their first-ever world tour took place at Lambeth Town Hall in Brixton, England on February 17th, 1989. Their appearances in the United States and in Jamaica at Sunsplash and at the Rockers Anniversary Concert have been excitedly attended by fans. During the summer and fall of 1997, the Abyssinians were on a world tour. Their rootical harmonies once again filled the clubs and venues with joyous fans, eager to witness the roots of reggae.
 
השלישייה האהובה עליי- The Maytones

או כפי שהם מכונים Mighty Maytones. הרכב משובח, המביא סיגנון ייחודי ומרתק. מוכרים פחות משני ההרכבים האחרים שציינתי. זכו לחשיפה עולמית בשנת 77, כאשר השתתפו בפס הקול לסרט הג'מייקאי הטוב בכל הזמנים, Rockers, עם השיר Money Worries. כל טיון שלהם שאני שומע אני אוהב יותר. העלתי אחד נוסף, בשביל הטעימה, עם U Brown, ששמו Come Along.
 
ולקינוח../images/Emo135.gif-חידת השלישיות

כדאי שמישהו יענה ושתגיבו על הפינה
איזו מהשלישיות הווקאליות שציינתי ביקרה והופיעה בארץ פעמיים, ובאילו שנים? חידה אולי יותר קשה לכם מברגיל, אבל יש דרך לפתור אותה, שגם אותה ציינתי במסווה כאן, אז יאללה לעבודה-מי יפתור??? עד כאן להפעם, פינות נוספות בהמשך השבוע, מובטח, אם תהיו טובים
גיל.
 

s h i d a n

New member
ביג אפ גיל!!!!!

איזה פינה מהחיים הבאת פה!!!! ריספקט על ההשקעה... תרשה לי רק להוסיף את the congos ואת african brothers המורכבים מדריק מורגן, שוגר מינוט וטוני טאף האגדיים כל אחד לבדו ביחד כהרכב. לגבי השאלה- וואי זה קשה טילים...הגיוני שזה יהיה בלאק אהורו, אבל אין לי מושגגג
 

Ohadiiii

New member
בלאק יוהורו?!?

אני נוטה לחשוב שבלאק יוהורו עד כמה שאני יודע הם היחידים שהגיעו לארצנו הקטנה הבעיה שאני יודע/זוכר רק הופעה אחת שלהם שהייתה אני לט סגור על זה 03 או ב-04
 

S t o l a

New member
Twinkle Brothers

יש לי אלבום אחד שלהם יחד עם ג'ה שאקה (עטיפה משמאלכם) וואלה מאוד אוהב את הדיסק הזה ואת הסגנון שלהם ! ואחלה של פינה !!
 
תשובה לחידה

כי עוד שניה כבר לא יהיה אפשרי להקפיץ... אז לידיעתכם, שלישיית culture הגיעה לארץ פעמיים(!), פעם ראשונה ב1985, שתי הופעות בסינרמה. באותה שנה הפיק גיל בונשטיין את אלבומה החדש בג'מייקה(Good Things, הפצה: RAS Records). לא יאומן הא? ; ובפעם השניה ב1996 בפסטיבל הרגאיי ה4 באכזיב. ומאיפה לי הידע? לא כזה מסובך-הכל רשום בנבפח של הספר "בוב מארלי" מאת סדלה מארלי ובתרגום לעברית של גיל בונשטיין, הוצאת "מודן". חג שמח לכולם, אני יודע שלי יהיה כזה, אני בשלשו"ש, מה שאומר שאני הולך לעדכן הרבה החג... גיל.
 
למעלה