שאלה מספר 2
התקשתי להבין את התשובה בתשובון. האם הקושי הנוסף שהוצג הוא הקושי של המבוגרים? (בובר התייחס לקושי 1, מצוקה חברתית פסיכולוגית של הילדים, וקושי 2 ע"פ התשובה הוא אותו קושי - גם אצל מבוגרים?) כשקראתי את השאלה, היה נדמה לי שהכוונה ב"קושי נוסף", הוא קושי שלא מתייחסים אליו בקטע. אמנם בובר לא אומר את זה בפירוש, אבל אפשר להבין שבמידה רבה הוא מתייחס גם למצוקה החברתית בקרב המבוגרים והשתקפותה של זו בילדיהם. (מסיבה זו הנחלת המורשת היהודית למבוגרים כפיתרון הוצגה פעמיים בתשובה, לכאורה בהקשרים שונים). אם למשל, הייתי עונה על השאלה באופן הבא: הייתי מסבירה את הציטוט, כותבת ומסבירה על הבידוד והמצוקה החברתית כבעיה כללית, ושל הילדים בפרט. מסבירה על הפתרון שמציע בובר, ומציינת את הרשות להנחלת ההשכלה היהודית ואת הפעילות של הנציגות הארצית בעניין. כקושי נוסף, הייתי מפרידה את הקושי בתחום הכלכלי של היהודים, לא בהקשר ישיר לבידוד חברתי אלא כבעיה בפני עצמה, וכותבת על הפעילות של הנציגות בתחום הזה (סעד והסבה מקצועית). הייתי מקבלת ניקוד מלא? (אני פשוט מנסה להבין אם מלכתחילה מטרת השאלה הייתה להציג את כל הידע של הנשאל בנוגע לנציגות הארצית, או שכן יש כאן מקום לפרשנויות.) (ואם אפשרות א' היא הנכונה, אודה אם יוסבר לי, כיצד ניתן היה להבין זאת מן השאלה?) שאלה נוספת, בתשובה לגבי השפעות מלחמת ששת הימים על הערבים - היה פירוט על מלחמת ההתשה. באיזו מידה יש צורך לפרט עליה? האם מספיק רק לציין שנאצר בעקבות כך וכך החל בהפגזות יומיומיות על בסיסי צה"ל, "מלחמת ההתשה"?