בחינת תחנת רכבת בשער הגיא

Shayjack

Member
 

Ccyclist

Well-known member

ההגיון היחיד לתחנה כזו הוא בחיבור לבית שמש לאורך כביש 38. למסילה כזו עדיף להתחבר לרשת הארצית ממזרח למודיעין / ענבה, מה שיהפוך אותה למסילה לכיוון המרכז ורשל"צ. יתכן שהגיוני יותר למקם תחנה כזו בלטרון שבה יש כבר אלמנט של חנה וסע.

תחנה המסתמכת על מנהרות הקו הישיר לירושלים, באזור יער בר אילן, תהיה קשה לביצוע גם מבחינת תנאים הנדסיים וגם מבחינת פגיעה בטבע.

אני זוכר שבעת הקמת המסילה החדשה לירושלים עיריית בית שמש רצתה חיבור למסילת A1 דרך כביש 38.

אינני חושב שמציאותי לבנות משולש רכבתי תת קרקעי עבור עיר בסדר הגודל של בית שמש. לדעתי עדיף לחשוב על חלופת G ממונהרת מתחת למסלול הקו הישן שתאפשר גישה מהירה מהעיר, אולי עם עיקול קל לתחנה בצור הדסה שתאפשר גישה גם מביתר עילית.
 

מוישי67

Active member
נסיעה באוטובוס מצפון בית שמש (אזור תחנת הרכבת) לירושלים לוקחת כ-30 דקות בשעות שהנר"ת פעיל.
אם הנסיעה ברכבת דרך שער הגיא תיקח יותר זמן, תדירות נמוכה יותר, ויותר החלפות, אני לא רואה שום סיבה שתושבי בית שמש יעדיפו לנסוע ברכבת, ואז הרכבת תישאר רק לחלק קטן מתושבי היישובים הקטנים באזור. מיותר.

אפילו הרעיון של רק"ל על המסילה הישנה מבית שמש למלחה - לא גרוע כל כך כמו הרעיון החדש הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
נסיעה באוטובוס מצפון בית שמש (אזור תחנת הרכבת) לירושלים לוקחת כ-30 דקות בשעות שהנר"ת פעיל.
אם הנסיעה ברכבת דרך שער הגיא תיקח יותר זמן, תדירות נמוכה יותר, ויותר החלפות, אני לא רואה שום סיבה שתושבי בית שמש יעדיפו לנסוע ברכבת, ואז הרכבת תישאר רק לחלק קטן מתושבי היישובים הקטנים באזור. מיותר.

אפילו הרעיון של רק"ל על המסילה הישנה מבית שמש למלחה - לא גרוע כל כך כמו הרעיון החדש הזה.

מפאתי מודיעין לנבון לוקח 22 דקות. חיבור מבית שמש יהיה בסדר גודל דומה.

אגב - יותר הגיוני שהחיבור יהיה ממערב לבית שמש. מסילה מעל פני הקרקע ען משולש רכבתי לפני ש A1 נכנסת למנהרות. זה יכתיב תחנה בלטרון.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241120_110148_Maps.jpg
    Screenshot_20241120_110148_Maps.jpg
    KB 639 · צפיות: 1
למעלה