בחירות בבר- לב

tamas216

New member
בחירות בבר- לב

בבחירות בר- לב שנערכו היום ניצחה "מפלגת" (לא יודע אם מפלגה זה השם המתאים לקובץ אנשים בלי שום מכנה משותף חוץ מכך שהועפו ממפלגות האם שלהם ו/או הבינו כי בקדימה דרכם למשרד נחשק קצרה יותר)"קדימה", לא הייתי בטוח שאני רוצה לפרסם את זה בגלל הבושה הרבה שבדבר אך בידיעה כי ממילא דבר זה יגיע לפורום העדפתי לפרסם אותו בעצמי תוך מספר סיבות אפשריות למחדל שפשה בבית הספר, יש מספר סיבות מדוע ילדים יצביעו למפלגה בלי מצע מעבר לשתי מדינות לשני עמים (בדיוק כפי שמרצ, העבודה, הליכוד, ישראל ביתנו וכו' מזכירות במצע). 1- ילדים תמיד יושפעו מההורים שלהם, גם בגיל 70 הסיכוי שתצביע כמו שההורים שלך הצביעו גבוה, על אחת כמה וכמה בגיל צעיר אז בעיר שמאלנית ככפר- סבא הגיוני כי קדימה ניצחה ומרצ זכתה לכ"כ הרבה קולות. 2- ילדים מושפעים מאד מהסקרים, גם מבוגרים אך אצל ילדים ההשפעה רבה יותר ותנודות הקיימות אצל מבוגרים יורגשו ביתר שאת אצל הילדים. 3- הילדים מושפעים מאד מהתקשורת, התקשורת (החילונית) מאד אנטי ביבי ופרו קדימה לכן בני הנוער מן הסתם יתמכו בקדימה אשר זוכה לתמיכה כה רחבה בכלי התקשורת (בעיקר האלקטרוניים, דהיינו- הטלוויזיה). 4- בני הנוער, רבים מהם מגלה אדישות לפוליטיקה, בלי דיעה, לא ימנית, לא שמאלנית, נדה, לכן הצביעו קדימה, על העיקרון של "אם אני לא בשר ולא חלב אני כנראה פרווה", קדימה אכן פרווה, מפלגת מרכז, או מחנה פליטים עם חברי כנסת מהעבודה, מהליכוד, מש"ס, מעם אחד ומישראל ביתנו, בה לכל דיעה יש ייצוג. אנא הציגו את דעתכם (המנומקת והרצינית), אשמח שזה יהפך לדיון פתוח. נ.ב. הכותב הוא תלמיד כיתה ט' בחטיבת הביניים "בר- לב", משתמש חדש בפורום.
 

ba r2 0 1 0

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif מסכים איתך בכל מילה../images/Emo70.gif

אפשר גם להוסיף שעשינו בכיתה את החלוקה של מפלגות על ציר לפי ימין ושמאל (הוא איתי באותה כיתה. נתנו לנו רשימה עם המפלגות ומצעיהם. כמובן שמצעה של "קדימה" לא נכתב עדיין אלא רק בנושא השלום והביטחון שגם שם ניתנו רק קווים כללים ולא פירוט של ממש.... פשוט כדי לתת חופש לעשות מה שרוצים, כדי להגיע לכמה שיותר אנשים, ובגלל שזו מפלגה שמורכבת מאנשים ממפלגות שונות ודעות שונות. איך יכולה להיות מפלגה עם אותה דיעה שיושבים בה אנשים מהליכוד-מהעבודה-עם אחד, משינוי-מש"ס-ישראל ביתנו וכו' (כבר 6 מפלגות ציינתי.... מקצוות שונות של הקשת הפוליטית). זה פשוט אנשים שלא נבחרו במפלגה שלהם או שלא נבחרו במקום ראוי מספיק או שהיה להם ברור שהם לא ייבחרו או ייבחרו למקום טוב יותר ב"קדימה" או פשוט רצו ג'וב ותפקיד בטוח בלי שום מאמץ-כל אלה הלכו ל"קדימה". או אפילו כאלה שידעו שאין להם שום סיכוי להיכנס לכנסת (ולקבל את המשכורת וההטבות של ח"כ) וקפצו על ההזדמנות של "קדימה" בה יוכלו להיכנס לכנסת.... לדוגמה איזו מישהי מהערוץ הרוסי שבחיים לא הייתה נכנסת לשם ועכשיו היא כן..... אפילו לאולמרט לא היו מספיק אנשים אטרקטיביים להכניס למס' המנדטים המוערכים למפלגה.... תסתכלו בעשיריות הבאות ברשימת "קדימה".... אנשים לא מוכרים, לא מנוסים, לא כלום!) ועכשיו נחזור לכיתה.... חח.... אז בגלל שיש ב"קדימה" אנשים מכל המפלגות על הלוח הפוליטי..... מימניים לשמאלנים, וכיוון שהמצע שלה בעצם לא מוגדר, את קדימה החלטנו למקם במקום במקום מסויים על ציר הימין ושמאל, על כל הציר (עשינו מן סוגריים גדולים כאלה כמו במערכת משוואות לאורך הציר ורשמנו "קדימה". זה מה שיש לי להגיד על "קדימה". את דעתי אני אציג בפעם אחרת (כשיהיה לי זמן....) בנוסף, רציתי להגיד, כי כל מי שלא היה לו מושג היום במי לבחור, ולא מבין ומתעניין כלל וכלל בפוליטיקה, גם בחר ב"קדימה", כי זוהי המפלגה שהכי שמע עליה והכיר כי היא הכי הושמעה בזמן האחרון (בגלל שהיא קמה רק עכשיו ועוד עם איש כמו אריאל שרון שפרש מהמפלגה שהוא הקים בשביל להקים אותה ובמיוחד אחרי שקרה מה שקרה לו...) וגם בגלל הסקרים שמעו עליה הרבה.... אז הם בחרו במפלגה ששמעו עליה הכי הרבה ומובילה... מה כבר יכול להיות...? (זה מה שהם אמרו...
)
 
קודם כל ברוך הבא לפורום!

אני שואלת את עצמי מה הייתה מטרת הפרויקט? הבנתי שמטרת הפרויקט הייתה ללמד על אזרחות טובה יותר ועל כל הליך הבחירות- האם אני טועה? בכל מקרה בלי קשר למפלגה שנבחרה אני חושבת שכמדינה אנו לוקים בחסר בכל עניין של בחירות. מי באמת קורא את המצעים של הבחירות? מי באמת יודע מה המצע החברתי למשל של המפלגה שהוא מצביע לה? הרבה מאוד מאיתנו כפי שאמרת מצביעים על פי ההורים שלנו, רבים מאיתנו מצביעים ע"פ חברים שלנו או בכלל לא הולכים להצבייע. ומה הממשלה עושה לגבי אחוזי הפתק הלבן או אחוזי האנשים שלא הצביעו? כלום, העיקר זה עוד יום אחד בכנסת- עוד יום אחד של הטבות על חשבון משלם המיסים. אני מאמינה שאנחנו בבעייה מאוד גדולה וככל שהדור שלנו הולך וגדל אחוזי ההצבעה ילכו ויקטנו. מעניין אותי לעשות סקר ולראות בקרב תלמידי בר לב מי יודע מה באמת קדימה רוצה ומה היא משדרת- או לחילופין מרצ. ואולי כדאי שתיקח את זה כפרויקט לעיתון בי"ס או משהו- יכול להיות מעניין.
 

tamas216

New member
לא הייתה מטרה

מחטף היה, הודיעו לנו על הבחירות יומיים לפני שנערכו, לא הייתה הכנה מתאימה ולכן גם התלמידים לא הספיקו להבין את המצעים, למבוגרים נותנים שלושה חודשים לגבש את דעתם מרגע ההודעה על בחירות ועד לבחירות עצמן, אינני מבקש 3 חודשים, גם לא חודש, גם לא שבועיים, אני חושב ששבוע זו בקשה הגיונית, ההכנה בכיתות הסתכמה בשעה אחת בודדה שאפילו בה לא היה דיון בכיתה אלא חלוקת דפים עם מצעים מקוצרים. לפי דעתי אם באמת המטרה הייתה ללמד על הליך בחירות ועל אזרחות טובה היה צריך להתקיים דיון בית ספרי באולם, להציב נציג תלמיד לכל אחת מהמפלגות הגדולות, תלמיד שהציע את עצמו ומסכים עם דעות המפלגה ולערוך מעין עימות בהנחיית מורה כמו במירוץ לנשיאות בארצות הברית. מה שקרה זה סתם בזבוז של רעיון מצוין. בקשר לסקר, באמת רעיון טוב ואציע אותו לעורך העיתון למרות שאני בספק שיקבל אותו.
 

tamas216

New member
לא

עד יום הבחירות האמנתי שיעשו לנו דיון אם לא בית ספרי אז לפחות כיתתי במשך כמה שעות, לאחר הבחירות כמובן לא היה טעם וגם אם הייתי יודע שככה זה יראה לא היה לי למי לפנות מכיוון שמועצת התלמידים לפי מה שהבנתי לא הייתה קשורה לעניין אלא קבוצה מצומצמת של תלמידים מכיתה ח' שהרבה פחות נגישים מאנשי מועצת התלמידים שלכל כיתה יש שני נציגים ובבר- לב ממילא אין טעם רב לפנות להנהלה או לצוות המורים, באותה מידה היינו יכולים לפנות לעץ לעזרה וזה היה יותר עוזר אני חושב.
 

ShaniNaor

New member
ברוך הבא תום!

ואמ, בקשר לדעה שלי, אני פחות או יותר מסכימה. אני חושבת שהרבה ילדים לא הכירו בכלל את המצעים של כל שאר המפלגות (למשל אני מכירה חלקית את המצעים והעדפתי לבחור במפלגה אחרת ולא ב"קדימה"). אל תשכח שהיו המון אנשים שסתם בחרו "עלה ירוק" כי לא היה להם מה לבחור. בחרה שמבוססת על קשרים חברתיים בלבד. מצד שני, אתה ישירות פוסל את קדימה, למרות שאני חושבת שהמפלגה לא קיצונית מה שיכול להתאים לדעה הרווחת.
 

tamas216

New member
לא לגמרי מדויק

לא מסכים שפסלתי את "קדימה", לא נתתי סיבות מדוע לא לבחור "קדימה" אלא בדיוק להיפך, נתתי סיבות מדוע ילדים כן הצביעו "קדימה". אני באופן אישי אינני יודע מדוע אדם אשר מעורה בפוליטיקה (ולא ילד קטן או אדם עם מודעות השואפת לאפס) ומבין את ההיבטים השונים של המפלגות יצביע ל"קדימה". כשאתה מצביע "קדימה" למי אתה מצביע? להנגבי? שהוא יותר קיצוני בדיעותיו מחלק מחברי הכנסת של הליכוד דוגמת סילבן שלום שזכה לשליש מהקולות בפריימריס ונמצא במקום השני ברשימה, אולי לאוריאל רייכמן? שהוא אחד ממקימי מפלגת "שינוי", לחיים רמון מהעבודה, למיכאל נודלמן שהספיק להיות בישראל בעלייה ובישראל ביתנו? ומה עם דוד טל מש"ס,שיותר מאוחר עבר לעם אחד של פרץ? כמו כן מה המצע של קדימה את יודעת? מצע כלכלי לדוגמא, אחד הנוששאים החשובים ביותר, אוריאל רייכמן מתוקף היותו משינוי תומך בדיעה הכלכלית של נתניהו וגם אולמרט מאז נתמנה לשר אוצר המשיך באותו הקו של ביבי, נראה לך שזה הקו של דוד טל? נראה לך שכיוצא ש"ס הוא תומך בקיצוץ בקצבאות? וגם כמובן חיים רמון ודליה איציק מהעבודה וכן מחויבים לעזור לפועלים קשיי היום... בקיצור זו מפלגה שמאגדת את כולם, עם מפלגה כזו אין צורך במפלגות אחרות, בואו נבטל את כל הפוליטיקה הרב מפלגתית ונפקיד את גורלנו בידי אולמרט וחבורת רפי שכל נוספים, להזכירך אין לקדימה מוסדות לכן כל הסמכויות בידי אולמרט, ממממ... נשמע מוכר אבל מאיפה? מבניטו מוסוליני אולי... אולי בעצם זה מפרנקו בספרד? ואולי גם מהמפלגה הנ... לא אמשיך גם מכיוון שאני מאמין שהבנתם את כוונתי וגם משום שאין צורך לעשות השוואות שיגרמו לחלקכם להתרעם, אבל מחשבה אחרונה- למפלגה בלי מצע, למפלגה בלי מוסדות, למפלגה בלי דמוקרטיה מגיע הקול שלנו?
 

ShaniNaor

New member
תום, אני מבינה את הדעה שלך.

כמובן, שגם אתה יודע שאתה מגזים עם ההשוואות שלך. אף אחד לא רוצה לבטל את המפלגות האחרות. וזאת בדיוק הסיבה למה אני, לא בחרתי ב"קדימה" העדפתי מפלגה עם מצע משכנע יותר, שהולך על מוטיב מסוים. רצוי שלא תהיה קיצוניתי וכמובן- שתתאים לדעות שלי.
 
הנושא כבר הופך ליותר מורכב

סארטר אמר משפט שהפך ידוע מאוד עם הזמן- "מי שלא היה קומוניסט בנעוריו אין לו לב, ומי שנותר קומוניסט בבגרותו אין לו שכל". נקודת המוצא הייתה שבני נוער מרדנים, ספקנים, דעתניים עקב הגיל בו הם נמצאים (עיצוב הזהות האישית). על כן קצת "מפחיד" לראות שבני הנוער שיקפו את הלך הרוח בחברה כולה, שהם חושבים באופן "זקן" כמו הוריהם. או אולי יהיו אלו שיגדירו את זה- שהם חושבים באופן בוגר כמו הוריהם. בכל אופן- החברה קצת אדישה מכל השינויים שהיא יכולה לחולל בפוליטיקה הישראלית. סוג של תסכול מצטבר מכך שיש הרבה מפלגות, אבל המצב נשאר דומה. מרגישים שלא חשוב למי יצביעו, המצב ישאר אותו הדבר- ומתוך כזו נקודת מוצא- איך אפשר לפתח דעתנות ולהביא לשינויים הכרחיים? על באמת הרבה אנשים לא יודעים לומר למה הם מצביעים למפלגה אחת ולא לאחרת. לא כולם בודקים את כל השטח לפני שהם מצביעים ולכן המצב נשאר דומה. אנשים הולכים להצביע למה שהם רגילים להצביע- פחות או יותר. ושגרה בנושא הזה היא אחד הדברים הנוראיים שניתן לעשות לדמוקרטיה. הרבה אנשים לא יודעים לפי מה להצביע- האם להתייחס קודם כל לאידיאולוגיה? אולי לאנשים שמובילים את המפלגה? האם להביא כוח למפלגה קטנה (ומה הסיכויים שהיא כבר תהיה בקואליציה)? או לחזק מפלגה גדולה (כדי שתהיה מפלגת שילטון)? נראה לי שהרבה אנשים פוחדים משינויים ולכן המפה הפוליטית פחות או יותר לא משתנה. לא נראה לי שצריך יותר מידי לפחד- נכון שתמיד יכול להיות יותר רע, אבל רע כמו שכבר היה במדינה זו לא נפילה כזו גדולה.
 
למעלה