מהמושב לטורונטו
New member
בחירת איזור מגורים וטיב בית הספר. קיפי ../images/Emo53.gif
אני מבקש את מומחיותו של קיפי, ואת דעתם של חברים אחרים שכבר כאן בסוגיה המאד חשובה של בחירת איזור המגורים על פי טיב בית הספר הציבורי שנכס הנדל"ן שייך לאיזור הרישום שלו. בדרך כלל אני מחווה את דעתי כשלקוח שואל לגבי בחירת שכונה לפי טיב בית הספר, כשאני משתמש בשני נתונים :הציון הממוצע שהשיגו התלמידים בבית הספר בשנתיים האחרונות במבחנים הפרובינציאליים הסטנדרטיים של כיתות ג' ו ו' במתמטיקה, הבנת הנקרא והבעה בכתב, כפי שאני מסביר במאמר בקישור שכתבתי לפני שנה (היום אני יותר חכם...), וחוות הדעת שאני שומע מהורים ישראליים שהילדים שלהם הולכים לבית הספר השכונתי. יש בעיות של תוקף ומהימנות בכל אחת מהשיטות וגם בשילוב שלהן. א. הציונים משקפים ממוצע. לא מדובר במדגם, בוודאי לא מייצג, המדגם הוא האוכלוסייה כולה, בכל שכבת גיל בבית ספר מסויים יש רק 40-60 ילדים כך שתוצאה חריגה לטוב או לרעה של 2-3 גאונים, או של 2-3 מהגרים חדשים יכולה להטות את הממוצע בגדול. ב. דיווחי הורים מכרים וחברים הפ סובייקטיביים. מספיק שלילד הפרטי שלהם יש מורה מצויינת או אנטיפטית כדי להפיע על הדיווח הכללי לגבי טיב בית הספר. גם הציונים "האובייקטיביים" המופיעים באתר של מועצת החינוך, משפיעים על דיווחי ההורים. הורים שהסטטיסטיקה של בית הספר טובה, יושפעו בדיווח האישי מהידיעה של הסטטיסטיקה. לדוגמה: הורים רבים מאד בדאפרין היל מדווחים שהם מאד מאד מרוצים מבית הספר "פורסט ראן", לקוח אחר שלי ביקש למכור בית בדאפרין היל ולעבור לטורנהיל וודס, כי "בתי הספר שם יותר טובים" והסטטיסטיקה תומכת בו במידה מסויימת. מה עושים?
אני מבקש את מומחיותו של קיפי, ואת דעתם של חברים אחרים שכבר כאן בסוגיה המאד חשובה של בחירת איזור המגורים על פי טיב בית הספר הציבורי שנכס הנדל"ן שייך לאיזור הרישום שלו. בדרך כלל אני מחווה את דעתי כשלקוח שואל לגבי בחירת שכונה לפי טיב בית הספר, כשאני משתמש בשני נתונים :הציון הממוצע שהשיגו התלמידים בבית הספר בשנתיים האחרונות במבחנים הפרובינציאליים הסטנדרטיים של כיתות ג' ו ו' במתמטיקה, הבנת הנקרא והבעה בכתב, כפי שאני מסביר במאמר בקישור שכתבתי לפני שנה (היום אני יותר חכם...), וחוות הדעת שאני שומע מהורים ישראליים שהילדים שלהם הולכים לבית הספר השכונתי. יש בעיות של תוקף ומהימנות בכל אחת מהשיטות וגם בשילוב שלהן. א. הציונים משקפים ממוצע. לא מדובר במדגם, בוודאי לא מייצג, המדגם הוא האוכלוסייה כולה, בכל שכבת גיל בבית ספר מסויים יש רק 40-60 ילדים כך שתוצאה חריגה לטוב או לרעה של 2-3 גאונים, או של 2-3 מהגרים חדשים יכולה להטות את הממוצע בגדול. ב. דיווחי הורים מכרים וחברים הפ סובייקטיביים. מספיק שלילד הפרטי שלהם יש מורה מצויינת או אנטיפטית כדי להפיע על הדיווח הכללי לגבי טיב בית הספר. גם הציונים "האובייקטיביים" המופיעים באתר של מועצת החינוך, משפיעים על דיווחי ההורים. הורים שהסטטיסטיקה של בית הספר טובה, יושפעו בדיווח האישי מהידיעה של הסטטיסטיקה. לדוגמה: הורים רבים מאד בדאפרין היל מדווחים שהם מאד מאד מרוצים מבית הספר "פורסט ראן", לקוח אחר שלי ביקש למכור בית בדאפרין היל ולעבור לטורנהיל וודס, כי "בתי הספר שם יותר טובים" והסטטיסטיקה תומכת בו במידה מסויימת. מה עושים?