בחירת כיוון לימודי

בחירת כיוון לימודי

ערב טוב, אני בת 39 , סיימתי בשנת 95 לימודי תואר ראשון בחוג לאומנות + תעודת הוראה באוניברסיטת חיפה. הייתי רוצה להמשיך ולהתמקצע בתחום החינוך. מה האפשרויות העומדות בפניי? האם עליי לעשות תואר ראשון בחינוך או שיש לי אפשרות להשלים קורסים כדי להשלים תואר בחינוך. אני מאד מתעניינת בייעוץ חינוכי ,תכניות לימוד אבל גם בשילוב אומנויות כדרך טיפול. מה כדאי לעשות כדי לקבל החלטה..... תודה מראש.
 
הי דולפין ירוק

הי, כדי לקבל החלטה,הדבר הנכון לעשות הוא לאסוף מידע- לפנות למוסדות לימוד שונים, לבקש פגישת ייעוץ ולשאול. אני מאמינה שהשלמה לייעוץ חינוכי תחייב אותך השלמה של קורסים רבים, אך שוב, הכי נכון זה לברר מול האוניברסיטאות השונות. לגבי טיפול באומנות- מה הניסיון שלך בתחום? יש מספר מקומות בארץ שמלמדים תרפיה באומנות- בלסלי קולג' יש מסלול של תרפיה באומנות לתואר שני ולפי מיטב ידיעתי נדרש ניסיון מעשי בתחום וכמו כן, קיים מסלול נוסף לתואר שני בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות שגם יכול להתאים לך. שיהיה בהצלחה! אילת לבנון מאמנת אישית ויועצת קריירה
 

שולה82

New member
המשך

אל תלכי לשלוחות זרות ללמוד. לא מכירים לך בזה בשום מקום אחר כך. בלוינסקי קיים מסלול של הנחיית קבוצות בשילוב אומניות
 
שלוחות זרות

לגבי לסלי קולג'- מדובר במוסד מוכר, ידוע ומצויין בתחום תרפיה באומנות. אין לי כל קשר למוסד ואני מכירה מספר אנשים שלמדו שם, מאד נהנו ועובדים היום במקצוע במשרד החינוך. אילת לבנון מאמנת אישית ויועצת קריירה
 

דנה 00

New member
מהב זה אומר בדיוק הנחיית קבוצות?

תמיד תהיתי.. מה עושים עם זה?
 

oria04

New member
דוגמה לתוכן של קורס הנחיית קבוצות

מטרת הקורס: הכשרת מנחים ומדריכים היודעים להשתמש באמנויות השונות ככלי לפיתוח אישי ארגוני וקבוצתי. המנחים יוכשרו לבניית קבוצה גיבושה והובלה שלה בעזרת אומנויות. הקורס מקנה כלים מקצועיים לעבודה בקבוצה דרך האמנויות, ומשלב את המשתתפים בחוויה אישית מעשירה ומגוונת. ייחודו של הקורס הוא בשילוב מודלים אמנותיים שונים בעבודה עם קבוצות (תנועה, דרמה, אמנות פלסטית). תכני הלימוד: · מיומנויות הנחיה, · השפה האומנותית ככלי לביטוי עצמי ושיפור, · תהליכים קבוצתיים, בניית קבוצות וגיבושן, · פיתוח סדנאות להעצמה אישית וארגונית, · הבעה ויצירה ככלים תרפויטיים, · פיתוח יצירתיות בעזרת שילוב אומנויות, · עבודה עם גוף ותנועה, · יחסי הזיקה בין המנחה, הקבוצה והיצירה. נושאי לימוד: מבוא להנחיית קבוצות- תפקידי המנחה, סגנונות למידה, תהליכים קבוצתיים, למידת מבוגרים, השפה האומנותית ככלי לביטוי עצמי – הבעה אישית ובין אישית בעזרת האמנות, פיתוח סדנאות להעצמה אישית וארגונית, הבעה ויצירה ככלים תרפויטיים, פיתוח יצירתיות בעזרת התנסות באומנויות שונות (ציור, דרמה, תנועה), עבודה עם גוף ותנועה, יחסי הזיקה בין המנחה, הקבוצה והיצירה, התנסות בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות - התנסות בהנחיה של סדנאות עם אוכלוסיות מגוונות כמו: ילדים, נוער, נוער במצוקה, קשישים ועוד, בניית תוכניות לימודים- פיתוח תוכניות הדרכה, הכנת תוכניות תיאוריה ומעשה, מעבדת למידה לתוכניות הדרכה- גיבוש קבוצה, פיתוח היכולת האמפטית, עבודת צוות, אסרטיביות, הצבת מטרות אישיות, התמודדות עם לחץ ושחיקה, חשיבה יצירתית, פיתוח מודעות עצמית.
 
למעלה