בחירת מכשיר שמיעה לאימי המבוגרת

King salmon

New member
בחירת מכשיר שמיעה לאימי המבוגרת

שלום רב,
אמי בת כ 70- לאחר אבחון נקבע שהיא צריכה מכשיר שמיעה.

מבדיקת שוק ראשונית שביצענו עלות המכשירים פשוט מטורפת
נאמר על אחד המכשירים שהם בדקו (מכשיר של סימנס כנראה אחד הטובים) כי לאחר ניכוי השתתפותיות למינהן העלות עליה תהיה כ 17 אלף ש"ח (לי זה נראה ממש כמו ארגון פשע מאורגן בגיבוי המימשל )
מיד ביקשתי להקפיא הרכישה וברצוני להיכנס לתמונה

אבקש לדעת איפה ניתן להתייעץ אובייקטיבית
מה הפרמטרים החשובים בקנית מכשיר
מה המחירים
איזו תחזוקה יש למכשיר
אחת השאלות שראיתי כאן קשורה להפרשות מהאזניים, והיה ותופיעה בעיה דומה- זה גם אמור להשפיע על סוג המכשיר?לא?
האם כדאי להזמין מכשיר מחו"ל מאתרי החברות (גם ללא אחריות קונים 2 במחיר אחד ועוד עשוי להישאר עודף ).
אשמח גם אם בעלי נסיון בפורום יתיחסו

תודה ושנה טובה
 
בחירת מכשיר שמיעה לאימי המבוגרת

שלום לך,
על מנת לייעץ לך בתחום העלויות במכשירי השמיעה אזדקק למידע נוסף. באיזו קופת חולים חברה אימך? האם היא זכאית להשתתפות מהקופה (כלומר, לא רכשה מכשירים בהשתתפות הקופה בשלוש וחצי השנים האחרונות)? ואיזה ביטוח יש לה בקופה (זהב, כסף, מושלם ועוד)?
כל אלו יאפשרו לי לדעת מה הזכאות של אימך ומהן אפשרויות הרכישה שלה.
בבואך לבחור מכשיר שמיעה עבור אימך יש לקחת בחשבון את הצרכים שלה: גיל, ליקוי השמיעה, אורח החיים ומרכיבים נוספים כמו יכולות מוטוריות ועוד. במידה והאוזניים נוטות להפרשות גם דבר זה משפיע על סוג המכשיר אותו נבחר וצורתו.
באופן כללי, עלות המכשיר קשורה ישירות ביכולות הטכנולוגיות שלו וככל שהמכשיר מתקדם יותר הוא יעלה יותר. טווח המחירים הוא רחב מאוד החל ממכשירים שעולים כמה מאות שקלים (בחלק מקופות החולים ישנם גם מכשירי שמיעה שניתנים ללא השתתפות עצמית של המבוטח) ועד מכשירים שעולים כמה אלפים. חשוב לציין, כי על מנת להתאים מכשיר שמיעה עבור אימך חשוב להתייחס לאורח החיים ולצרכים שלה. לא מחייב שאימך זקוקה למכשיר המתקדם ביותר שקיים. עוד אציין, שלפני כל רכישת מכשיר שמיעה ותחת כל קופה, ישנה תקופה המוגדרת כתקופת ניסיון. תקופה זו קריטית ומשמעותית לצורך שימוש במכשירים, הסתגלות אליהם וכך מאפשרת לדעת האם מכשירים אלה מסייעים לשמיעה של אימך או לא. במידה ולא, אינכם חייבים ברכישת המכשיר ויש באפשרותכם לנסות מכשיר אחר או מכון שמיעה אחר.
בנוסף, לפני ההחלטה היכן כדאי לרכוש מכשיר שמיעה יש לבדוק מהו טיב השירות שחברת מכשירי השמיעה מציעה, האם השירות זמין? האם עולה כסף? מה כוללת האחריות על מכשירי השמיעה ולכמה זמן היא תקפה? בעיניי, הליווי במהלך תהליך הניסיון והרכישה הוא משמעותי ביותר והוא עיקרי בהחלטה היכן לרכוש את מכשירי השמיעה. כדאי לכם למצוא מכון ובו קלינאי/ת אשר יוכלו ללוות אותכם בתהליך, לפגוש את אימך ככל שיידרש ולתת לה מענה מקצועי ומותאם עבורה באופן אישי.
כל אלה הם יתרונות עליהם אתה מוותר ברכישת מכשיר בחו"ל. יתר על כן, ברוב המקרים שירות למכשיר הנקנה בחו"ל עולה סכום לא מבוטל וגם האחריות ניתנת במקרה הטוב לזמן קצר על רכיבים אלקטרוניים בלבד.
לשאלות נוספות תוכל לפנות אלינו או להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם.
בהצלחה,
דורין
 
למעלה