בטיחות פעוטים. (מאתר הכנסת)

Brendan

New member
בטיחות פעוטים. (מאתר הכנסת)

התקבלה בקריאה ראשונה הצעה פרטית של תמר גוז´נסקי (חד"ש) לתיקון (מס´ ‎2) חוק הסעה בטיחותית לילדים נכים שמרחיב את תחולתו (בדבר אמצעי הבטיחות) גם בהסעות של פעוטים עם מוגבלות עד גיל ‎3 למסגרות החינוך המיוחד להם. החוק עבר לוועדה לקידום מעמד הילד. © כל הזכויות שמורות, 2001, מדינת ישראל.
 

Diana M

New member
מקווה מאוד כי אכן יצא לפועל

הסעת ילדים במסגרת החינוך המיוחד היא עובדת חיים יום יומית איתה מתמודדים הורים וילדים רבים. מרבית מסגרות החינוך המיוחד אינן בתחום אזור הרישום בו מתגוררים הילדים ולעיתים אף מדובר בנסיעה לעיר אחרת הדורשת כשעה או יותר. איני מדברת כבר אל האנרגיות האדירות שנדרשות מהילדים וההורים בהשקמה המוקדמת מאוד ובהערכות לקראת הנסיעה ובקשיים החברתיים הנוצרים היות וקשה מאוד לאותם ילדים להפגש אחר הצהריים, אך בנוסף לכל אלה ישנו ענין חוסר הבטיחות. אצל פעוטות הענין בולט במיוחד, כאשר צריך להסיע ילדים בני שלוש חלקם עם נכות ללא ליווי מבוגר בהסעה אך גם אצל מבוגרים שאינם נכים, למשל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז קשות , ילדים אלימים, ילדים עם הפרעות נפש המסכנים את עצמם ואת האחרים בזמן הנסיעה. לצערי הרב לא בכל מקרה כזה ניתן ליווי של מבוגר. והנושא ללא ספק דורש טיפול שורש יסודי.
 

SHIRITA13

New member
אצלנו שכחו את הילדה בהסעה

והיא נשארה בתוך הרכב 5 שעות !!!!! אנחנו חשבנו שהיא בגן. הילדה ישנה חלק מהזמן ובחלק האחר של הזמן פתחה את החלונות האלכסוניים עשתה פיפי באוטו והרבה הרבה בלגן. אני משתדלת לא לחשוב על זה כי זה הורג אותי.
 

Diana M

New member
מקרה מצער ביותר

shirita, זה פשוט מחדל נורא. אני מקווה מאוד כי הנהג אינו מסיע עוד ילדים. קשה בכלל לחשוב כיצד זה יכול היה להסתיים. פשוט מזעזע
 

Brendan

New member
חינוך מיוחד. (מאתר הכנסת)

התקבל בקריאה שניה ושלישית תיקון (מס´ ‎6) בחוק חינוך מיוחד המאפשר לשר החינוך לקבוע בתקנות הוראות להשמת ילדים בעלי ליקוי קשה במוסד לחינוך מיוחד באופן ישיר על סמך חוות דעת מקצועית שהם לא כשירים ללמוד במוסד רגיל. זאת, כדי לחסוך מהם את המסלול הביורוקרטי © כל הזכויות שמורות, 2001, מדינת ישראל.
 

Diana M

New member
מה זה אומר ברנדן?

הרי שר החינוך לא יבדוק כל מקרה לגופו, אלא יאציל סמכויות למפקחים על החינוך המיוחד. וזה אומר שלא יהיה צורך לכנס ועדות השמה אלא שמפקח על החינו המיוחד יוכל על סמך חוות דעת מקצועית להשים ילד בחינוך המיוחד? ומי הגורם המקצועי שעל סמך דעתו זה יקבע? ומה לגבי עמדת ההורים בנושא? מאוד לא ברור. הייתי שמחה מאוד לו הבאת קישור לחוק עצמו.
 

Brendan

New member
עדיין לא מדובר בחוק.

זו הצעת חוק שעברה בקריאה שניה ושלישית. אתר הכנסת מפרסם את הנוסח הלא סופי של החוק רק לאחר שהוא עובר לוועדה. כמו כן, אתר הכנסת הוא לא מהמתקדמים ברשת ולכן להודעה הספציפית הזו קשה להביא לינק. ברגע שיהיה לינק לחוק (וזה לוקח להם קצת זמן) אשמח להביא אותו לכאן. יתכן ותיהיה לי גם את האפשרות, במידה וזה מעניין, להביא את פרוטוקול הועדה שדנה בנושא זה.
 

זהבה נ

New member
אסור היה לפרוץ פירצה בחוק

החינוך המיוחד, זה יגרום לפירצה חמורה, לדעתי קיים חשש גדול שהפירצה הזו תהפוך בעתיד לחור גדול. מי יעקוב אחרי השינויי וידאג שאכן כך יהיה. וכבר היו דברים מעולם.
 

דליה.ד

New member
הסעות וייסורים

אוי כמה חרא (סליחה על המילה אבל היא מדוייקת!) אנחנו אוכלים מחברות ההסעה. חברות ההסעה הבדואיות הן איומות! מסיעים את הילדים ללא חגורת בטיחות, ללא ליווי, ללא רכב מתאים לנכים, והילדים יושבים על הרצפה של הרכב שלא ילכלכו את הריפוד...! כמה התלוננתי, ביקשתי, התרעתי ו.....כלום בריבוע. שעות זה לא שעות, הזמן בכלל זה משהו מאוד גמיש (לטובתם). הילדים מגיעים ב9:00 בבוקר לךבית הספר - במקרה הטוב, ונוסעים הביתה חצי שעה קודם. ואם אני מסרבת הם משאירים את הילד בבית הספר! אין להם אלוהים, הם נוהגים במהירות מטורפת ודבר אל הקיר! לעומת זאת, ההסעה של יד שרה, חבל על הזמן! מדוייקת, מסודרת, עם ליווי קבוע. הילדים חגורים, פשוט יוצא מן הכלל!
 

mirigaon

New member
מצטרפת לחששותיה של זהבה

אכן, יש פה פירצה נוראית ואהיה מופתעת אם לא ישתמשו בפרצה זו!!!!
 

Brendan

New member
הצעת חוק זכויות תלמידים עם לקויות

הצעת חוק זכויות תלמידים עם לקויות למידה: להלן פרוטוקול הועדה שדנה בנושא זה בתאריך 10.07.02 לינק כאן
 

Diana M

New member
תודה brendan

הפרוטוקולים הללו של ישיבות הכנסת מעניינים ביותר. אותי אישית מרתק לראות כיצד הדברים מתגבשים והופכים לחוק. עדיין לא ברור לי מתוך הפרוטוקל הנ"ל, מה יעשה עם הילדים אותם הועדה תאתר. האיתור הראשוני נראה לי החלק הכי קטן של הבעיה. הבעיה מתחילה בשלב שלאחר האיתור: א. מי יאבחן את הילדים? ב. מה יעשה עם תוצאות האיבחונים? ג. מה תהייה הנוסחה לקבלת סיוע? ד. וכיצד ישמרו זכויות הלמידים בכל הקשור להתאמות? גם כיום פועלת ועדת שילוב בית ספרית היודעת לסנן את התלמידים החשודים כליקויי למידה. השאלה הגדולה היא מה יהיה השוני לגבי הטיפול בהם לאחר האיתור הנ"ל.. אשמח להמשך עידכונים מועדת הכנסת. תודה!
 
למעלה