בטריות......

בטריות......

יש ברשותי מצלמה, עם בטריה מיוחדת של היצרן. הבטריה היא מסוג Li-ion. 7.4 V 680 mAh. בטריה שהמצלמה מגיעה איתה. בוא נניח, שאני ארכוש אותה בטריה, 7.4 וולט Li-ion, רק עם 3000 mAh: 1) האם המצלמה תשרף? 2) האם היא תוכל לעבוד יותר זמן (שימו
לא יותר מהר, יותר טוב!) 3) האם יש סוג של בטריות (שמעתי על משהו הידריד?) שהוא יותר טוב, והאם ניתן במצלמה שעובדת על בטריות Li-ion, להכניס סוג כזה של בטריות? 4) הרבה
 
המתח נישאר . 7.4V אז לא קורה כלום

אתה מגדיל את ההספק . ז.א שאפשר ליצרוך יותר זרם . ההספק גדל פי שלוש של זמן הפעלה . אבל הסוללה גם יותר כדה . תבדוק עוד פעם אים המתח נישאר זהה לסוללת המקור ז.א. 7.4V כי אים המתח יעלה אפשר לישרוף את המצלמה הV
 
מושגים כמו הספק, לא אומרים לי הרבה.

המתח (7.4 V) נשאר שווה, מה שמשתנה זה המילי-אמפר. אם אני מגדיל את המילי-אמפר פי 3 - אני מקבל פי 3 יותר זמן הפעלה?
 
בהחלט כן

ברגע שאתה משתמש בבטריה אמפר-שעות גדול יותר אתה מקבל זמן עבודה גדול יותר, וביחס ישר.
 

roy269

New member
בטרייה - סוללה - מצבר

נראה לי שיש צורך בהבהרת מספר מושגים ראשוניים ה"בטרייה" כפי שאתה קורא לה - אני מניח שהיא מצבר - או כפי שמקובל לקרוא להן כשאר הן לא מותקנות ברכב - סוללה נטענת. ולמה ההשערה הזו שלי כי בדר"כ עבור סוללה רגילה - אין את נתון הקיבול - מיליאמפר/שעה. כלומר השאלה שלך האם ניתן להחליף סוללה אחת (עדיין מאותו סוג - ליתיום יון) בסוללה עם קיבול גדול יותר. ובכן התשובה העקרונית היא - כן. זה נכון שתקבל זמן עבודה ארוך יותר, אך מצד שני צריך לבדוק מספר דברים: האם מבחינה פיזית הסוללה הגדולה יותר מתאימה למצלמתך, כיוון שאתה רוצה להחליף - כנראה שכן, ודבר שני - האם המטען- אותו אלמנט שטוען את הסוללה מסוגל לתמוך בסוללה עם קיבול גדול יותר - ושוב אם הסוללה נכנסת בגודלה הפיזי למצלמה - כנראה שהיצרן דאג שהמטען גם יתמוך בסוללות עם קיבול גדול יותר. בקשר לסוללות ממשפחה אחרת - "הידריד" הסוללות הן בטכנולוגיה כימית אחרת, וכאן צריך להזהר ולבדוק שני דברים: א. האם המתח של הסוללה זהה למתח סוללת הליתיום - המתח המתקבל הוא פונקציה של הריאקציה הכימית הנוצרת בתא ויכול להיות שסוללה עם מרכיבים כימיים אחרים - מתח המוצא שלה יהיה שונה. והדבר השני הוא שוב- המטען - האם המטען מסוגל לתמוך בסוללה ממשפחה אחרת. חשוב לדעת כי לכל משפחת סוללות יש תהליך טעינה ופריקה שונה. מאד יכול להיות שמטען המיועד לסוללת ליטיום לא יהיה טוב עובר סוללת הידריד. ולעשות את הסיפור פשוט - אל תכניס סוללה שאינה מומלצת ע"י יצרן המצלמה, גם אם "חבר" יספר לך שניתן להגיע איתה לביצועים יותר טובים
 
אוקי, אז הנה הסיבות שלי.....

1) כעקרון, אין לי לי בעיית גודל פיזי של סוללה. 2) גם בעיית טעינה אין לי, מכיון שאני מזמין מטען+סוללה, ממפעל שזאת ההתמחות שלו. (תמוז למכירים...). 3) אני זקוק ליותר זמן עבודה.
 

albatross

New member
אוקי...

קודם כל אין לך מה לחפש בסוללות ניקל מטאל הידריד (NiMH) כיוון שתמיד סוללות הליתיום יון תמיד יתנו הספק יותר גבוה ביחס לגודל שלהם. אם אתה זקוק ליותר זמן פעולה הפתרון הוא להשיג סוללה בעלת קיבולת יותר גבוה (אמפר לשעה) או שאתה יכול לחבר 2 סוללות במקביל ולקבל את הסכום של ההספק שלהם (רק יש לבדוק ששניהם נותנים 7.4 במתח)
 

xorense

New member
שתדע שהמצבר באוטו שלך זה 50 אמפר

משהו כזה :) להספקים גבוהים ולזמן גבוה.
 

roy269

New member
מצבר נמדד באמפר שעה ולא באמפר

המצבר ברכב אינו מתוכנן "להספקים גבוהים ולזמן גבוה" הוא מתוכנן לזרם גבוה וזמן קצר. את המצבר ברכב אתה צריך רק להתנעה, לאחר מכן ניתן לנתק אותו. הזרמים בהתנעה נעים בתחום של 70 עד 90 אמפר. אם היה לך נסיון מר שהרכב שלך נתקע בגלל מצבר "חלש" בוודאי פתרת את הבעיה ע"י דחיפה (לא ברכב אוטומטי) לאחר מכן הרכב נסע ללא בעיות- למרות שהמצבר עדיין חלש
 
למעלה