נעשה- מידת ענווה למדנו !!
בס"ד שלום לך מישראל !! הנה לך פירוש רש"י היקר על פי דברי חז"ל בתלמוד (סנהדרין ל"ח ע"ב): נעשה אדם - ענותנותו של הקב"ה למדנו מכאן לפי שהאדם הוא בדמות המלאכים ויתקנאו בו לפיכך נמלך(התייעץ איתם, MGB) בהן וכשהוא דן את המלכים הוא נמלך בפמליא שלו שכן מצינו באחאב שאמר לו מיכה (מלכים א' כב) ראיתי את ה' יושב על כסאו וכל צבא השמים עומדים עליו מימינו ומשמאלו וכי יש ימין ושמאל לפניו? אלא אלו מיימינים לזכות ואלו משמאילים לחובה. וכן (דנייאל ד): "בגזירת עירין פתגמא ובמאמר קדישין שאלתא" אף כאן בפמליא שלו נטל רשות א"ל יש בעליונים כדמותי אם אין כדמותי בתחתונים הרי יש קנאה במעשה בראשית. נעשה אדם - אע"פ שלא סייעוהו ביצירתו ויש מקום למינים(לכופרים, MGB) לרדות(לכפור, MGB), לא נמנע הכתוב מללמד דרך ארץ ומדת ענוה שיהא הגדול נמלך ונוטל רשות מן הקטן ואם כתב אעשה אדם לא למדנו שהיה מדבר עם בית דינו אלא עם עצמו, ותשובתו כתובה בצדו ויברא את האדם ולא כתיב ויבראו לסיכום: ה' הוא הבורא היחידי והבלעדי. אלא שנכתב בתורה לשון רבין ללמדנו אגב מוסר ומידות טובות שלא ימנע אדם אפילו גדול להיוועץ בקטנים ממנו! אשרינו שיש לנו תורה נפלאה כזאת!! להתראות בקרוב בישראל!!