חובל לעתיד
New member
ושוב (משום מה) אני היחיד שאוהב
את המקצוע... נו באמת חבר`ה, אתם רוצים להגיד לי ש``על השחיטה`` או ``בעיר ההרגה`` לא עושים לכם כלום? ממש שום דבר? כי לי הם מעבירים צמרמורת בגב, והמון חומר למחשבה (ואפילו חומר שרלוונטי להיום). למשל, כשביאליק אומר ב``על השחיטה`` ``וארור האומר - נקום`` ואומר כי ``נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן`` מתקשר לי אוטומטית לשלהבת פס מהצד שלנו, ולמוחמד אל דורא מהצד הפלסטיני. או ``בעיר ההרגה``, שנכתב אחרי הפוגרומים ברוסיה (בערך באותה תקופה של ``על השחיטה``, ומראה לנו בדיוק את מצבו של היהודי הנצחי בגלות - רדוף, מושפל, מגורש ומוכה, ולעיתים אף מוזכרים בפואמה הזו דברים שמזכירים אחד לאחד את השואה (שתתרחש, נכון לזמן הכתיבה, רק עוד 40 שנה קדימה). לביאליק יש המון מסרים ביצירות שלו, ומסרים חשובים ומהותיים. זה שאתם מעדיפים לקטר על השפה ועל המטאפורות, רק מראה עד כמה אתם לא מנסים להתחבר באמת לטקסט.
את המקצוע... נו באמת חבר`ה, אתם רוצים להגיד לי ש``על השחיטה`` או ``בעיר ההרגה`` לא עושים לכם כלום? ממש שום דבר? כי לי הם מעבירים צמרמורת בגב, והמון חומר למחשבה (ואפילו חומר שרלוונטי להיום). למשל, כשביאליק אומר ב``על השחיטה`` ``וארור האומר - נקום`` ואומר כי ``נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן`` מתקשר לי אוטומטית לשלהבת פס מהצד שלנו, ולמוחמד אל דורא מהצד הפלסטיני. או ``בעיר ההרגה``, שנכתב אחרי הפוגרומים ברוסיה (בערך באותה תקופה של ``על השחיטה``, ומראה לנו בדיוק את מצבו של היהודי הנצחי בגלות - רדוף, מושפל, מגורש ומוכה, ולעיתים אף מוזכרים בפואמה הזו דברים שמזכירים אחד לאחד את השואה (שתתרחש, נכון לזמן הכתיבה, רק עוד 40 שנה קדימה). לביאליק יש המון מסרים ביצירות שלו, ומסרים חשובים ומהותיים. זה שאתם מעדיפים לקטר על השפה ועל המטאפורות, רק מראה עד כמה אתם לא מנסים להתחבר באמת לטקסט.