תשובה ל-dannygoosh: עבודה בתחום
שלום דני, אני תמיד נוהג להסביר שאין דבר פרקטי יותר מתיאוריה טובה. במידה ויש לך השכלה בתחום השיווק או הפרסום, להתאים את העבודה שלך למדיום חדש לא תהווה בעיה. חשוב מאד להכיר את הכלים השיווקיים והרשתות החברתיות בימינו וממש אין צורך להימנע מכך. תפקידנו כאנשי שיווק הוא להבין את הצרכן ולהכיר היטב את ההתהגות הצרכנית שלו. לכן, במידה ואתה עד לכך שרשתות חברתיות תופסות נתח חשוב בתקשורת השיווקית כדאי שתכיר אותם קצת יותר לעומק. ההתנסות כמשתמש היא חשובה מאד, לאחר שתתנסה בפלטפורמות השונות, תוכל לחוש כיצד מסרים שיווקיים עוברים אליך באמצעות הפלטפורמה וכך תוכל להבין טוב יותר כיצד לעשות שימוש ברשת החברתית לצכרים תקשורתיים. מקורות טובים ללמידה יכולים להיות בלוגים מרכזיים בחו"ל המהווים עבורינו מקורות לחדשנות בתחום. להלן מספר מקורות שאני ממליץ עליהם באופן אישי: http://blog.facebook.com/ – הבלוג הרשמי של פייסבוק. משמש כמקור מידע לבלוגים רבים העוסקים במדיה חברתית. http://mashable.com/social-media/ – בלוג וותיק ומכובד העוסק במדיה חברתית, טכנולוגיה ותרבות דיגיטלית. http://www.socialmediaexaminer.com/ – מגזין אינטרנט שמספק זווית ראיה אסטרטגית על תחום המדיה החברתית. התכנים כוללים כתבות, מקרי בוחן וראיונות עם מקצוענים מהעולם. http://www.allfacebook.com/ – בלוג המסקר את פייסבוק באופן בלתי אמצעי. לעמוד האוהדים של- Allfacebook יש מעל ל-200,000 עוקבים והוא נחשב למקור מידע אמין וחשוב בתחום. http://www.insidefacebook.com/ – בלוג נוסף שמסקר את פייסבוק משנת 2006 http://www.digitalbuzzblog.com/ – בלוג המסקר קמפיינים במדיה דיגיטלית, פרסום ויראלי וטרנדים חמים במדיה חברתית. בנוסף את היכול לעקוב אחר הבלוג הקונספטואלי של זוהר אוריאן: http://www.zoharurian.com/ בהצלחה!