ביום א - פינת היעוץ של איגור על שיווק ברשתות

ביום א - פינת היעוץ של איגור על שיווק ברשתות

נתקעתם עם דף שלא מתקדם? מתלבטים איך והאם כדאי להשקיע בפרסום בפייסבוק? זה הזמן להציף את השאלות. איגור זבגלסקי, מנהל המדיה החברתית של אונ' בן גוריון, יהיה פה ביום א' להשיב על שאלותיכם. אפשר להתחיל לשרשר הודעות...
 

Senior Baron

New member
לאיגור שלום רב,

אני רוצה לקדם את הדף שלי בפייסבוק במטרה לפרסם את הסדרה שאני כותב ולזכות בהכרה ככותב... http://www.facebook.com/alexfridmanpage ניסיתי לפרסם דרך ADS פייסבוק אבל לא הבנתי אם צריך לשלם 50 דולר ליום או 70 סנט ללחיצה... אשמח לקבל טיפים נוספים. תודה
 

igorzvagelsk

New member
תשובה ל- Senior Baron

שלום אלכס, אני עונה לך לאחר שעיינתי בעמוד, קראתי את הכתבה וגם ביקרתי באתר הסדרה שאתה כותב. עשיתי זאת כדי ללמוד יותר קצת על הפעילות שלך ולתת לך תשובה טובה. לשאלתך הספציפית: ביכולתך להגדיר עלות לקליק או לבקש מפייסבוק להחליט בשבילך על עלות לקליק המומלצת. בנוסף עליך להגדיר עלות ליום שמעבר לעלות זו לא תהיה מעוניין להוציא כסף. כמו כן, פייסבוק מאפשרים להגדיר תקציב אחיד לכל אורך הקמפיין - האלגוריתם שלהם מחלקת את העלות לפי ימים בצורה אוטומטית. אלכס, לפני שאתה ניגש ומשקיע תקציב בפרסום ממומן בפייסבוק עלייך לעצור ולחשוב. אתה כותב סדרה ויש לה קהל קוראים. בנוסף יש לך יכולת רטורית וכישרון כתיבה. מיומנויות אלו מאפשרות לך להגיע לתוצאות טובות יותר מאשר שתוכל להגיע בתקציב בינוני \ נמוך בפרסום בפייסבוק. אני ממליץ לך לחשוב על פתיחת בלוג, שבו תשתף את קהל הקוראים בתהליך הכתיבה שלך, תיצור מתח וציפייה לפרקים חדשים, תבנה רשימת תפוצה שאליה תוכל לשלוח עידכונים לקהל הקוראים ובנוסף תשתף אותם בחוויות אישיות. הקישור בין הפעילות שלך בפייסבוק לפעילות שלך בבלוג תתרום ליצירת קהל עוקבים נאמן שבאמת יהיה מעוניין להיות איתך בקשר, הם אלו שישתפו את התכנים שלך ויגרמו לאנשים נוספים להיחשף לתוכן שאותו אתה יוצר. בהצלחה!
 

Senior Baron

New member
שלום איגור,

תודה רבה על הזמן שהשקעת
תודה רבה על ההסבר
בעיקרון כרגע אסור לי לכתוב על הסדרה במקום אחר, אבל ככל הנראה אעביר את פעילות הסדרה לבלוג האישי שלי... הבעיה שגם בלוג אישי צריך לקדם, לא?
אשמח גם לשמוע דעתך על סידור הבלוג
http://www.tapuz.co.il/blog/userblog.asp?foldername=DelBaron
 

dannygoosh

New member
עבודה בתחום

היי איגור, אני מנסה להתקבל לעבודה בתחום הפרסום / שיווק / קופירייטינג. בכל הראיונות שהייתי בהם, רוצים ידע וניסיון בפרסום במדיות החברתיות. אני אישית משתדל להימנע מפייסבוק, קצת קשה לי לקבל את הרעיון של טוויטר, והצטרפתי ללינקדאין לפני כשבועיים-שלושה, ולא ממש ברור לי איך אפשר להשתמש ברשת הזו ככלי פרסומי ושיווקי. האם להירשם ולחרוש על כל אחת מהרשתות החברתיות האלה ייתן לי מושג יותר ברור, או שאלה דברים שצריך ללמוד בנפרד מהשימוש האישי? האם יש לך עוד המלצות על רשתות חברתיות, או תכנים כלשהם שיוכלו לעזור לי להבין יותר טוב את נושא הפרסום במדיות חברתיות? תודה.
 

igorzvagelsk

New member
תשובה ל-dannygoosh: עבודה בתחום

שלום דני, אני תמיד נוהג להסביר שאין דבר פרקטי יותר מתיאוריה טובה. במידה ויש לך השכלה בתחום השיווק או הפרסום, להתאים את העבודה שלך למדיום חדש לא תהווה בעיה. חשוב מאד להכיר את הכלים השיווקיים והרשתות החברתיות בימינו וממש אין צורך להימנע מכך. תפקידנו כאנשי שיווק הוא להבין את הצרכן ולהכיר היטב את ההתהגות הצרכנית שלו. לכן, במידה ואתה עד לכך שרשתות חברתיות תופסות נתח חשוב בתקשורת השיווקית כדאי שתכיר אותם קצת יותר לעומק. ההתנסות כמשתמש היא חשובה מאד, לאחר שתתנסה בפלטפורמות השונות, תוכל לחוש כיצד מסרים שיווקיים עוברים אליך באמצעות הפלטפורמה וכך תוכל להבין טוב יותר כיצד לעשות שימוש ברשת החברתית לצכרים תקשורתיים. מקורות טובים ללמידה יכולים להיות בלוגים מרכזיים בחו"ל המהווים עבורינו מקורות לחדשנות בתחום. להלן מספר מקורות שאני ממליץ עליהם באופן אישי: http://blog.facebook.com/ – הבלוג הרשמי של פייסבוק. משמש כמקור מידע לבלוגים רבים העוסקים במדיה חברתית. http://mashable.com/social-media/ – בלוג וותיק ומכובד העוסק במדיה חברתית, טכנולוגיה ותרבות דיגיטלית. http://www.socialmediaexaminer.com/ – מגזין אינטרנט שמספק זווית ראיה אסטרטגית על תחום המדיה החברתית. התכנים כוללים כתבות, מקרי בוחן וראיונות עם מקצוענים מהעולם. http://www.allfacebook.com/ – בלוג המסקר את פייסבוק באופן בלתי אמצעי. לעמוד האוהדים של- Allfacebook יש מעל ל-200,000 עוקבים והוא נחשב למקור מידע אמין וחשוב בתחום. http://www.insidefacebook.com/ – בלוג נוסף שמסקר את פייסבוק משנת 2006 http://www.digitalbuzzblog.com/ – בלוג המסקר קמפיינים במדיה דיגיטלית, פרסום ויראלי וטרנדים חמים במדיה חברתית. בנוסף את היכול לעקוב אחר הבלוג הקונספטואלי של זוהר אוריאן: http://www.zoharurian.com/ בהצלחה!
 
זה קצת מזכיר לי...

בעבר היה לי טור שבועי ב-ynet של ביקורת על פרסומות טלויזיה. לאחר כשנתיים בהם חייתי ונשמתי טלויזיה - לא יכולתי לראות יותר, אפילו ככה במקרה, את ערוץ 2. פשוט נקעה נפשי. ברור שלא יכולתי להמשיך ולכתוב את הטור. גם אתה צריך להביא בחשבון שהמדיה החברתית היא כיום חלק בלתי נפרד מעולם הפרסום והשיווק. אי אפשר ליצור תמהיל מדיה מוצלח ללקוח בלי להכיר לעומק רשתות חברתיות. הבשורה הטובה היא שכל מי שאני מכירה שנכנס לפייסבוק / טוויטר וכד' מטעמים מקצועיים, התאהב ואפילו התמכר... אז אל יאוש!
 

בוטטו

New member
צביקה שלום

כאחד שרק עכשיו מתעורר ומנסה ללמוד את התחום הזה של רשתות חברתיות אז קודם כל האתר שלך נהדר. עכשיו לשאלה שלי מה זה רשתות חברתיות ? ביננו אם מסתכלים על זה באמת, מה יש שם בכלל? אנשים שמשתפים חוויות? מה כל הרעש הזה? אני חושב שזאת בועה שאין בה כלום למרות שהמציאות מראה לי שכולם בפייסבוק וטוויטר וכו' וכו'. אז באמת עושים מזה כסף? ושאלה אחרונה, גם אני רוצה לפתוח בלוג. והבלוג שלך נראה נהדר תוכל אולי לתת לי לינק לתבנית מוכנה כדי שגם אני אוכל לפחות בלוג כזה?
 

igorzvagelsk

New member
תשובה ל-בוטטו

רשתות חברתיות אינו קונספט חדש וישנם מאמרים שפורסמו על כך כבר בשנות ה-60 המאוחרות. מאמרים אלו דיברו על תרומה של רשתות חברתיות למחקר אקדמי, לעסקים ולהוואי חברתי. בעידן האינטרנט, Social Media Networks מאפשרים לכל אדם לתחזק את הרשת החברתית שלו באמצעות פלטפורמה מקוונת. העניין תורם לנגישות רבה יותר, אפשר לגשת לכל אדם שאנחנו מכירים או רוצים להכיר ואם נסתכל על זה מנקודת מבט של משווקים, נוכל גם להתייעץ עם חברינו לפני קבלת החלטות צרכניות. אם ניקח את הפייסבוק כדוגמא נוכל לראות שאנשים נוהגים להשתמש בו כ- HUB של כל התכנים שהם מוצאים ברשת ואשר מעניינים אותם בשילוב עם חוויות ודעות הפרטיות שלהם. כאשר הגולשים משתפים תכנים מסויימים הם משפיעים על דעת קהל של חבריהם ויוצרים בעצם את ה"שיח" סביב מותגים. בתור אנשי שיווק שעושים שימוש במדיום זה, עלינו לדעת לספק את אותם התכנים ולהגיש אותם בצור שתשפיע על החלטה הצכרנית של הגולש. יש כמובן אספקטים נוספים רבים שעליהם לא נדבר כאן. בשורה התחתונה, עסקים רבים שעושים שימוש במדיה חברתית כחלק מתמהיל השיווק שלהם מעידים על כך שיש לכך השפעה רבה ליצירת תדמית רוצויה סביב מותג ותמיכה בתהליכים עסקיים. האנשים היחידים שעושים כסף ישירות מהפעילות שלהם בפייסבוק אלו אנשים שמוכרים ספרים על שיווק בפייסבוק :)
 

בוטטו

New member
תודה. מה לגבי התבנית של הבלוג שלך?

תוכל לתת לי קישור שאוכל להוריד את התבנית המוכנה בעברית? אני מבין שזה של וורדפרס וזה חינם? אולי מישה ואחר כאן בפורום מוכן לתת קישור?
 

igorzvagelsk

New member
חפש תבנית בשם Arras

בגוגל, אני לא זוכר בדיוק את האתר הספציפי שממנו הורדתי את התבנית.
 
הרבה תודה לאיגור. כרגיל היה מעניין ומחכים!

נמתין בקוצר רוח לפינה של יום א' הבא!
 
למעלה