ביום חמישי יתארח בפורום מומחה בנושא הפיצויים

עורך oz

New member
בחירת מסלול הפיצוי שלום רב, ביום חמישי 26.2.09, החל מהשעה 12:00, יתארח בפורום עוז עו"ד דוד רוטנברג, היועץ המשפטי של קרן הפיצויים של מס רכוש ברשות המסים שיענה לשאלות אלה ואחרות בנושא התקנות שאושרו לאחרונה, המסלולים בהם ניתן להגיש תביעה לפיצויים ועוד. לבירורים נוספים תוכל לפנות אל משרד התמ"ת בטלפון 1-800-802-100 או אל מוקד משרד המשפטים בטלפון 08-6404536 שעות פעילות: ימים ראשון עד חמישי בשעות 14:30-8:30. בברכה, קרן
 

עורך oz

New member
פיצויי שכר עקב מבצע עופרת יצוקה יאיר שלום, על פי המידע המפורסם באתר עוז-תוכנית לפיצוי עובדים ומעסיקים בדרום: מנגנון הפיצוי יחול על עובדים המועסקים בעסקים הנמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מקו הגבול עם רצועת עזה, על פי המפה שפרסם פיקוד העורף. הפיצוי יינתן לעובדים שלא הגיעו למקום עבודתם בהתאם להנחיות כוחות הביטחון. הפיצוי יינתן לעובדים שנעדרו ממקום עבודתם מפני שהשגיחו על ילדיהם, מתחת לגיל 14, עקב סגירת מוסדות חינוך, בהתאם להנחיות כוחות הביטחון. הפיצוי יינתן רק לאחד ההורים. תשלום הפיצוי מהווה שכר עבודה בסיסי מלא וזכויות סוציאליות על הימים שבהם נעדרו העובדים מעבודתם. השכר לעובדים ישולם על ידי המעסיק. בברכה, קרן.
 
בחירת מסלול הפיצוי למעסיק עובדים שלום רב, משאלתך, לא ברור לי האם הינך מעסיק שהוא עמותה/מלכ"ר או שמא עוסק רגיל. ככלל בפני כל עוסק עומדת הבחירה בין שלושה מסלולי פיצוי אפשריים (ובתנאי שאינו נמצא ברשימת החריגים לכל מסלול): 1. מסלול שכר המבוסס על החזר תשלום השכר לעובדים שנעדרו בתוספת מרכיב רווח 2. מסלול מחזורים המבוסס על ירידת המחזורים בשל המצב הבטחוני 3.מסלול הוצאות שוטפות הבחירה היא רק במסלול אחד מתוך השלושה לאחר שבחרת באחד מן המסלולים - והגשת תביעה במסלול זה לא תוכל לשנות את בחירתך . בברכה עו"ד דוד רוטנברג
 
פיצויי שכר עקב מבצע עופרת יצוקה יאיר שלום עובד שנעדר בשל שמירה על ילדו, עקב סגירת מוסד הלימודים של הילד בהוראת פיקוד העורף ובלבד שמוסד הלימודים נמצא באזור הדרום שנקבע בתקנות - זכאי לשכר עבור יום היעדרותו מעסיק אשר עובדו נעדר בשל סיבה זו, יהא זכאי לפיצוי מקרן הפיצויים- מס רכוש ובתנאי שהעובד יצהיר כי בן זוגו לא נעדר מעבודתו באותו יום וכי הוא עצמו (העובד) נשאר לשמור על הילד בשל הוראת פיקוד העורף לסגור את מוסד הלימודים שלו . בברכה עו"ד דוד רוטנברג
 
חישוב השכר הרגיל

אורית שלום בחישוב השכר לא יילקחו בחשבון החזר הוצאות, זקיפתן וגילומן בברכה עו"ד דוד רוטנברג
 
פיצויים לעסק שקיים רק מס' חודשים אסא אלון שלום על כן בעסק שלך (כמו כל עסק חדש) תקופת הבסיס לצורך ההשואה למחזור חודש ינואר- תהא ממוצע חודשי של ספטמבר- אוקטובר - נובמבר- דצמבר 2008 בברכה עו"ד דוד רוטנברג
 
מעסיק עובדים עוסק מורשה שלום בקר כעוסק מורשה לרשותך עומדים 3 מסלולים שונים מסלול שכר מסלול מחזורים ומסלול הוצאות שוטפות כלומר לרשותך עומדים מסלולים נוספים מלבד מסלול השכר בברכה עו"ד דוד רוטנברג
 
פיצויים לנדיה נדיה שלום לא ברור לי האם את שכירה או עובדת זמנית או עובדת כוח אדם בכל מקרה במידה והיית אמורה לעבוד בחודש ינואר ונעדרת בשל המצב הבטחוני ובשל שמירה על ילדך , לפי התנאים האמורים בהוראת הביצוע. הרי שמגיע לך שכר מהמעביד עבור ימי ההיעדרות והוא יהיה זכאי לקבל פיצוי ממס רכוש. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
משכורת בתקופת המלחמה

עירית שלום במידה ונשארת בביתך כיוון שמוסד הלימודים של הילד היה סגור בשל הוראת פיקוד העורף ובן זוגך לא נשאר בשל השמירה על אותו ילד. אזי את זכאית לשכר מלא בגין אותם ימים בכפוף להצהרה שתמלאי והנמצאת באתר רשות המסים. את התביעה לפיצוי יגיש המעסיק עבור השכר שישלם לך בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
פיצוי בגין נזק שנגרם בזמן המלחמה גלינה שלום התשובה היא לא ! עסק שאינו תושב האזור הקובע, רשאי להגיש תביעה במסלול השכר בלבד כניזוק חוץ רק עבור עובדין תושבי האזור שנעדרו מעבודתם בשל שמירה על ילדם שנשאר עימם כי מוסד הלימודים שלו נסגר בהוראת פיקוד העורף בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
עסק חדש ללא אפשרות להשוואה עם שנה שעברה אלי שלום רב חודש ינואר 08 לצורך העסק שלך יהיה ממוצע חודשי של חודשי פעילותך בשנת 2008 כלומר מאי ועד דצמבר 2008 לחלק ל-8 מחזור וירטואלי זה יושווה לינואר 09 של תקופת המבצע בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
פיצויים לעובדים חופית שלום משאלתך אני מבין ששילמת לעובדים רק בגין השעות שהם הגיעו לעבודה, האמנם? במידה ונכון הבנתי. הרי שבכדי לתבוע פיצוי עבור עובדים שנעדרו בשל הוראות פיקוד העורף, הרי שאת מחוייבת לשלם להם שכר בטרם הגשת התביעה. ניתן כעת לשלם להם את השכר המגיע בחודש פברואר, ולציין בשורה מיוחדת מהו החלק והתשלום עבור ימי ההיעדרות המזכים בעת מבצע עופרת יצוקה. לאחר מכן תוכלי להגיש תביעה בשכר ולפי החישוב הרגיל המצויין בהוראת הביצוע, לצורך החישוב אין נגיעה לשכר ששולם בינואר אלא נתוני העזר לחישוב הם השכר ששולם בחודשים ספטמבר אוקטובר נובמבר. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
פיצוי להורים על תשלום לגנים ובתי ספר

אתי שלום האם את, כנשארת לשמור על ילדך שלא הלך לגן, קיבלת משכורת? במידה ולא- הרי מגיע לך , במידה וכן - הרי מה את שונה מהגננת ? גם את לא הלכת לעבודה ולא נתת שירות וקיבלת משכורת כך גם הגננת, אינני רואה הבדל. גם היא לא נתנה שירות ואמורה לקבל שכר. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
תשלום משכורת

רותי שלום תנאי להגשת התביעה לקבלת הפיצוי הוא שהמעסיק ישלם קודם את השכר המגיע לעובדיו. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
פיצויים לעצמאי

מאיר שלום לרשותך עומדים 3 מסלולי פיצויים חלופיים: מסלול שכר- במידה והינך מעסיק עובדים מסלול מחזורים- בגין ירידת מחזורים מסלול הוצאות- במידה ולא הייתה ירידה במחזורים אך הייתה עלייה בהוצאות בשל המצב הבטחוני. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
משכורת עירית שלום במידה ואת נשארת בביתך כדי לשמור על ילדיך שמוסד הלימודים שלהם נסגר בשל הוראת פיקוד העורף. הרי שמגיע לך שכר. המעסיק כתנאי להגשת תביעה ולקבלת פיצוי ממס רכוש, חייב לשלם קודם כל את השכר המגיע לעובדים. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
בחירת מסלול ודרך מרב שלום לגבי שאלתך הראשונה- כן את יכולה להגיש בנפרד בתור עצמאית לגבי שאלתך השניה- עומדת לרשותך האפשרות להגיש בשני מסלולים : מחזורים ומסלול הוצאות שוטפות (במידה ואינך חריגה לאחד מהם - לפי הרשימה המופיעה בהוראת הביצוע באתר רשות המסים) לגבי שאלתך השלישית - אינני רשאי לייעץ לך בשאלה זו. זוהי בחירתך, המלצתי היא כי תקראי את הוראת הביצוע שבאתר הרשות, את קובץ השאלות והתשובות שעלה אף הוא לאתר ואת מצגת הפאואר פוינט שתעלה בימים הקרובים ואז תחליטי. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
שכר לפי שעה

הילה שלום חישוב השכר היומי שלך יחושב לפי משכורת חודשים ספטמבר ועד נובמבר 2008 כאשר השכר שיגיע לך הוא עבור השעות/ החלק היחסי מיום העבודה שבו נעדרת בשל הוראות פיקוד העורף וכך גם ישלם לך המעסיק. הוא לא יוכל לדרוש ממך את השעות - עליהם הוא מחוייב לשלם שכר ויוכל לקבל פיצוי. באשר לביצוע העבודה- זה כבר סוגיה אחרת. בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
העדרות מהעבודה אדווה שלום. מגיע לך שכר עבור ההיעדרות החלקית ומעסיקך יוכל לתבוע פיצוי בגין זה. גם אם בעלך היה במילואים עדיין מגיע לך, רק עובד/ת אשר בן/ת זוגו נעדרו מהעבודה בשל שמירה על אותם ילדים לא יהיו זכאים לקבל שכר בגין היעדרות זו. שאלתך השלישית לא ברורה לי- ממי את רוצה לבקש החזר ? מהמעביד ? מהגן של ילדך? בהנחה שאת מתכוונת לגן הילדים- ראי תשובתי לשאלות בנוגע לגני ילדים בברכה עו"ד דוד רוטנברג (הערה: האמור בהודעה זו הינו ייעוץ כללי ובכל מקרה הפיצוי מותנה בפרטים מלאים ובכפוף לתקנות ולהוראת הביצוע)
 
למעלה