ביטוחי חו"ל יתייקרו בגלל הקורונה כיסוי קורונה יגיע לעשרות שקלים ביום: כך יתייקרו ביטוחי הנסיעות לחו"ל
לא ברור מתי ואיך ייפתחו מחדש השמים או אם מחירי הטיסות יעלו - אך כבר ברור כי ביטוח נסיעות לחו"ל לא יהיה הוצאה שולית שרוכשים אוטומטית באינטרנט ■ בין הדילמות בענף: איך להתמודד עם נוסעים שלא יורשו לחזור לישראל, ואיזה כיסוי יינתן למי שתקוע בעוצר?
למרות ההקלות בהגבלות עקב הקורונה בישראל, החזרה לשגרה בענף התעופה תלויה בהכרח גם בהתמודדות של מדינות אחרות עם המגפה. חברות תעופה רבות הודיעו על החזרת טיסות ביוני-יולי, אך לא ברור אם יש היתכנות לטיסות אלה כל עוד הנחיות משרד הבריאות מורות לישראלים שחוזרים מחו"ל להיכנס לבידוד של שבועיים וכניסת זרים לארץ אסורה.
השאלות בנוגע למועד והאופן של חזרת הענף לפעולה נדונות בימים אלה בין משרד התיירות למשרד החוץ, אך מעניין לא פחות אם מחירי הטיסות לצרכנים יעלו. להערכת אפרים קרמר, המנכ"ל והבעלים של חברת התיירות אשת טורס, "בתחילה, באזור יולי, מחירי הטיסות דווקא יירדו, כי הביקוש יהיה נמוך. מאוחר יותר המחירים בהחלט יכולים לעלות".
גורם נוסף שעלול לייקר את הטיסות הוא ירידה בתחרות כתוצאה מצמצום מספר חברות התעופה בשוק עקב קריסות, מיזוגים או רכישות. כמה חברות תעופה כבר הודיעו כי נקלעו למצב פיננסי קשה, וחלקן אף למצב של פשיטת רגל. גם מגבלות הריחוק החברתי והרצון לשמור על היגיינה עלולים להעמיס עלויות על חברות התעופה, שיבואו לידי ביטוי במחירים. כך למשל, אחת האופציות שנדונות לשמירה על ריחוק חברתי בטיסות היא לחייב את חברות התעופה לשמור על מושב ריק בין כל שני נוסעים; וכן חיובן בכללי ניקיון וחיטוי מחמירים בין הטיסות - צעדים שעלולים לפגוע במודל העסקי שלהן.
עברו לתצוגת גלריה
כמה עולה כיסוי קורונה
חברות יושבות על הגדר מחשש לגל שני
כשהשמים ייפתחו והטיסות יחזרו לשגרה, גם ביטוחי הנסיעות לחו"ל צפויים לחזור - אך כנראה בגרסה שונה מזו שהיכרנו. כיום, ולפני כן בתקופת הקורונה, רוב חברות הביטוח אינן מוכרות ביטוח נסיעות לחו"ל. בימים אלה עובדים בחברות כדי לנסות לתמחר עד כמה שניתן את הסיכונים הנוספים הנגזרים מהקורונה. מקור בענף אומר כי "הכל משתנה כל הזמן והגל השני הוא הסיבה שהרבה חברות סגורות ויושבות על הגדר. אם יהיה גל שני של קורונה, הן יצטרכו לעשות את האקטואריה מחדש". עם זאת, יש חברות שכבר הגישו פוליסות מעודכנות לאישור רשות שוק ההון, ויש שמתכננות לעשות זאת בקרוב.
בתקופת הביניים עד אישור התעריפים הסופיים, חברות הביטוח יכולות להעלות את המחיר מעט עד לתעריף גג שאושר בעבר על ידי הרשות; וכן לבצע שינויים מסוימים בפוליסה. כך, הראל והפניקס החליטו בשלב זה לא לבטח נוסעים לארה"ב בשל הסיכון המוגבר שם. חברת דיוידשילד, שמספקת ביטוחי רילוקיישן, מוכרת את הביטוח גם בארה"ב, אך הפתרון שלה לא רלוונטי לתיירים ועלותו החודשית היא 700-250 דולר.
מסתמן כי בעתיד הקרוב אנשים בגיל הרביעי עלולים להיקלע לבעיה בכל הנוגע לרכישת הביטוח. לדברי אלון קצף, נשיא קבוצת דיוידשילד, שבין החברות שבבעלותה נמצאת גם חברת פספורטכארד, "אנחנו מנסים לחפש פתרונות יצירתיים כדי שאדם בגיל 70 יוכל לצאת מהארץ, אבל רמת הסיכון שלהם גבוהה ביותר ומבחינה אקטוארית עדיין לא מצאנו לזה פתרון בפרמיה שהיא מתקבלת על הדעת". בחברת הפניקס עשו שינוי בנוגע למבוטחים מעל גיל 80 ודורשים מהם לבצע חיתום ולספק אישור רפואי - בניגוד לעבר, שבו יכלו לעשות ביטוח באופן דיגיטלי.
עברו לתצוגת גלריה
נתב"ג, במארס
נתב"ג, במארסצילום: מוטי מילרוד
מסתמן כי בעתיד הקרוב אנשים בגיל הרביעי עלולים להיקלע לבעיה ברכישת הביטוח לחו"ל. אלון קצף, נשיא דיוידשילד: "עדיין לא מצאנו פתרון"
אין ביטוח לטיול לברזיל
כנראה יעברו כמה חודשים עד שניתן יהיה לרכוש פוליסות ביטוח מעודכנות לתקופת הפוסט קורונה. בביטוח ישיר, למשל, ציינו כי ניתן יהיה לרכוש אצלם ביטוח נסיעות לחו"ל החל ב-1 בספטמבר, ובפספורטכארד מתכננים להציע אותן לציבור החל ב-1 באוגוסט.
דודי עוז, מנהל תחום ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת הפניקס, ציין כי "עלות הכיסויים הרפואיים גבוהה יותר לאור אשפוזים ממושכים בבתי חולים בחו"ל עקב הקורונה. כמו כן, יתווספו הוצאות שעל חברת הביטוח לממן עבור המבוטחים במקרים שבהם יקבלו סירוב לעלות לטיסה חזרה לישראל עקב חום גבוה או בדיקה חיובית לקורונה".
קצף מוסיף: "המגמה העולמית לצורך פתיחת השמים הולכת לכיוון של בדיקות קורונה שיתבצעו בשדה. כש-90% מהחולים לא סובלים מסימפטומים, רבים יכולים להגיע לשדה ויאמרו להם לא לעלות על המטוס".
לדברי קצף, הכיסויים שהיו בעבר, כמו כבודה וגם כיסוי רפואי שאינו קשור לקורונה, יישארו כפי שהיו, לרבות התעריפים; ולהם יתווסף פרק שנדרש בגין הקורונה, שאותו ניתן יהיה לרכוש פרק זמן קצר לפני הנסיעה. "הפרמיה של הפרק הזה תיקבע לא לפי תעריף קבוע אלא לפי המצב של כל מדינה ברגע נתון מבחינת היקף המגפה והסיכוי להידבק בה".
לפי תחשיב שנעשה בחברה אתמול (ג'), הפרמיות הנוספות לביטוח שהיה קיים עד כה הן 1.5 דולרים עד 150 דולר ליום, תלוי במצב מדינת היעד. את מי שטס לברזיל בתקופה הקרובה, לדברי קצף, אי אפשר לבטח, מכיוון שאין פרמיה שתצדיק את הסיכון.
קצף ציין כי הנושא המאתגר ביותר מבחינת חברות ביטוח הוא הסיכונים המערכתיים, ויש חברות שבוחרות לא לבטח נגד זה. "אם מדינה מחליטה שהיא מכניסה את כולם לעוצר, כמו שקרה בסין, חברת הביטוח צריכה להחליט איזה כיסוי היא נותנת למי שייאלץ להישאר שם". לכן, הוא מבהיר, "ביטוח נסיעות לחו"ל כבר לא יהיה כזה שקונים באופן אוטומטי באמצעות ממשק אינטרנטי. יהיה חשוב יותר לבחון מה בדיוק קונים".
https://www.themarker.com/consumer/...=email&utm_campaign=daily&utm_content=5011413
לא ברור מתי ואיך ייפתחו מחדש השמים או אם מחירי הטיסות יעלו - אך כבר ברור כי ביטוח נסיעות לחו"ל לא יהיה הוצאה שולית שרוכשים אוטומטית באינטרנט ■ בין הדילמות בענף: איך להתמודד עם נוסעים שלא יורשו לחזור לישראל, ואיזה כיסוי יינתן למי שתקוע בעוצר?
למרות ההקלות בהגבלות עקב הקורונה בישראל, החזרה לשגרה בענף התעופה תלויה בהכרח גם בהתמודדות של מדינות אחרות עם המגפה. חברות תעופה רבות הודיעו על החזרת טיסות ביוני-יולי, אך לא ברור אם יש היתכנות לטיסות אלה כל עוד הנחיות משרד הבריאות מורות לישראלים שחוזרים מחו"ל להיכנס לבידוד של שבועיים וכניסת זרים לארץ אסורה.
השאלות בנוגע למועד והאופן של חזרת הענף לפעולה נדונות בימים אלה בין משרד התיירות למשרד החוץ, אך מעניין לא פחות אם מחירי הטיסות לצרכנים יעלו. להערכת אפרים קרמר, המנכ"ל והבעלים של חברת התיירות אשת טורס, "בתחילה, באזור יולי, מחירי הטיסות דווקא יירדו, כי הביקוש יהיה נמוך. מאוחר יותר המחירים בהחלט יכולים לעלות".
גורם נוסף שעלול לייקר את הטיסות הוא ירידה בתחרות כתוצאה מצמצום מספר חברות התעופה בשוק עקב קריסות, מיזוגים או רכישות. כמה חברות תעופה כבר הודיעו כי נקלעו למצב פיננסי קשה, וחלקן אף למצב של פשיטת רגל. גם מגבלות הריחוק החברתי והרצון לשמור על היגיינה עלולים להעמיס עלויות על חברות התעופה, שיבואו לידי ביטוי במחירים. כך למשל, אחת האופציות שנדונות לשמירה על ריחוק חברתי בטיסות היא לחייב את חברות התעופה לשמור על מושב ריק בין כל שני נוסעים; וכן חיובן בכללי ניקיון וחיטוי מחמירים בין הטיסות - צעדים שעלולים לפגוע במודל העסקי שלהן.
עברו לתצוגת גלריה
כמה עולה כיסוי קורונה
חברות יושבות על הגדר מחשש לגל שני
כשהשמים ייפתחו והטיסות יחזרו לשגרה, גם ביטוחי הנסיעות לחו"ל צפויים לחזור - אך כנראה בגרסה שונה מזו שהיכרנו. כיום, ולפני כן בתקופת הקורונה, רוב חברות הביטוח אינן מוכרות ביטוח נסיעות לחו"ל. בימים אלה עובדים בחברות כדי לנסות לתמחר עד כמה שניתן את הסיכונים הנוספים הנגזרים מהקורונה. מקור בענף אומר כי "הכל משתנה כל הזמן והגל השני הוא הסיבה שהרבה חברות סגורות ויושבות על הגדר. אם יהיה גל שני של קורונה, הן יצטרכו לעשות את האקטואריה מחדש". עם זאת, יש חברות שכבר הגישו פוליסות מעודכנות לאישור רשות שוק ההון, ויש שמתכננות לעשות זאת בקרוב.
בתקופת הביניים עד אישור התעריפים הסופיים, חברות הביטוח יכולות להעלות את המחיר מעט עד לתעריף גג שאושר בעבר על ידי הרשות; וכן לבצע שינויים מסוימים בפוליסה. כך, הראל והפניקס החליטו בשלב זה לא לבטח נוסעים לארה"ב בשל הסיכון המוגבר שם. חברת דיוידשילד, שמספקת ביטוחי רילוקיישן, מוכרת את הביטוח גם בארה"ב, אך הפתרון שלה לא רלוונטי לתיירים ועלותו החודשית היא 700-250 דולר.
מסתמן כי בעתיד הקרוב אנשים בגיל הרביעי עלולים להיקלע לבעיה בכל הנוגע לרכישת הביטוח. לדברי אלון קצף, נשיא קבוצת דיוידשילד, שבין החברות שבבעלותה נמצאת גם חברת פספורטכארד, "אנחנו מנסים לחפש פתרונות יצירתיים כדי שאדם בגיל 70 יוכל לצאת מהארץ, אבל רמת הסיכון שלהם גבוהה ביותר ומבחינה אקטוארית עדיין לא מצאנו לזה פתרון בפרמיה שהיא מתקבלת על הדעת". בחברת הפניקס עשו שינוי בנוגע למבוטחים מעל גיל 80 ודורשים מהם לבצע חיתום ולספק אישור רפואי - בניגוד לעבר, שבו יכלו לעשות ביטוח באופן דיגיטלי.
עברו לתצוגת גלריה
נתב"ג, במארס
נתב"ג, במארסצילום: מוטי מילרוד
מסתמן כי בעתיד הקרוב אנשים בגיל הרביעי עלולים להיקלע לבעיה ברכישת הביטוח לחו"ל. אלון קצף, נשיא דיוידשילד: "עדיין לא מצאנו פתרון"
אין ביטוח לטיול לברזיל
כנראה יעברו כמה חודשים עד שניתן יהיה לרכוש פוליסות ביטוח מעודכנות לתקופת הפוסט קורונה. בביטוח ישיר, למשל, ציינו כי ניתן יהיה לרכוש אצלם ביטוח נסיעות לחו"ל החל ב-1 בספטמבר, ובפספורטכארד מתכננים להציע אותן לציבור החל ב-1 באוגוסט.
דודי עוז, מנהל תחום ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת הפניקס, ציין כי "עלות הכיסויים הרפואיים גבוהה יותר לאור אשפוזים ממושכים בבתי חולים בחו"ל עקב הקורונה. כמו כן, יתווספו הוצאות שעל חברת הביטוח לממן עבור המבוטחים במקרים שבהם יקבלו סירוב לעלות לטיסה חזרה לישראל עקב חום גבוה או בדיקה חיובית לקורונה".
קצף מוסיף: "המגמה העולמית לצורך פתיחת השמים הולכת לכיוון של בדיקות קורונה שיתבצעו בשדה. כש-90% מהחולים לא סובלים מסימפטומים, רבים יכולים להגיע לשדה ויאמרו להם לא לעלות על המטוס".
לדברי קצף, הכיסויים שהיו בעבר, כמו כבודה וגם כיסוי רפואי שאינו קשור לקורונה, יישארו כפי שהיו, לרבות התעריפים; ולהם יתווסף פרק שנדרש בגין הקורונה, שאותו ניתן יהיה לרכוש פרק זמן קצר לפני הנסיעה. "הפרמיה של הפרק הזה תיקבע לא לפי תעריף קבוע אלא לפי המצב של כל מדינה ברגע נתון מבחינת היקף המגפה והסיכוי להידבק בה".
לפי תחשיב שנעשה בחברה אתמול (ג'), הפרמיות הנוספות לביטוח שהיה קיים עד כה הן 1.5 דולרים עד 150 דולר ליום, תלוי במצב מדינת היעד. את מי שטס לברזיל בתקופה הקרובה, לדברי קצף, אי אפשר לבטח, מכיוון שאין פרמיה שתצדיק את הסיכון.
קצף ציין כי הנושא המאתגר ביותר מבחינת חברות ביטוח הוא הסיכונים המערכתיים, ויש חברות שבוחרות לא לבטח נגד זה. "אם מדינה מחליטה שהיא מכניסה את כולם לעוצר, כמו שקרה בסין, חברת הביטוח צריכה להחליט איזה כיסוי היא נותנת למי שייאלץ להישאר שם". לכן, הוא מבהיר, "ביטוח נסיעות לחו"ל כבר לא יהיה כזה שקונים באופן אוטומטי באמצעות ממשק אינטרנטי. יהיה חשוב יותר לבחון מה בדיוק קונים".
https://www.themarker.com/consumer/...=email&utm_campaign=daily&utm_content=5011413