ביטוחי רכב באירופה

achieven

New member
ביטוחי רכב באירופה

שלום לחברי הפורום, מקווה שאני שואל במקום הנכון, ואם לא, אשמח לכוון (פרסמתי גם ב"למטייל" אבל אולי בתור אנשים שגרים באירופה התשובות יהיו יותר חד משמעיות.

אני מתכוון לשכור רכב באיטליה, ולנסוע לאוסטריה, גרמניה, ליכטנשטיין ושוויץ וחזרה לאיטליה.

בהסכם ההשכרה שקיבלתי במייל (לא חתמתח עדיין על כלום בדלפק) כתוב כי יש לי Collision Damage Waiver - CDW, - - Theft Protection - TP & Third Party Liability Insurance - TPLI.

כרגע ה Excess הוא על 1750 יורו, וכמובן שיציעו לי להוריד אותו בדלפק.

ממידע שקיבלתי עד כה הרבה פעמים חברות ההשכרה אינן מבטחות ביטוח מקיף את הרכב בעצם, אלא מעבירות לאחריותו של השוכר את האחריות אם נגרמה בגלל "רשלנות", ככה שלמעשה הן עובדות עלינו לפחות בנושא הביטוח המקיף.

השאלות שלי הן:
1. האם CDW, TP, TPLI הם מושגים ידועים בעולם ביטוח הרכב באירופה? האם בתוכם כלולים כמו בישראל - ביטוח חובה, צד ג' ומקיף? אם לא, איזה לא?
2. לפי דברים שקראתי TP אחראי על ביטוח מפני גנבה ולCDW תמיד החברות השכרה עושות החרגה על צמיגים, חלונות, מראות וגחון, אבל האם שאר הדברים מכוסים פה כמו שבישראל הביטוח המקיף מכסה גם אם זה באשמתי?
3. האם מה שנקרא בישראל ביטוח חובה וצד ג' הם גם חובה באירופה בדומה לארץ?
4. מעט לא קשור אבל בכל זאת אנסה - לפי מספר פוליסות נסיעות לחו"ל שקראתי, הן מבטחות נזקי גוף לי (עד סכום די "נמוך" של כ-50,000 דולר), ולא מבטחות בכלל צד ג' במקרה של תאונת דרכים. האם למישהו ידוע על משהו שונה?

תודה רבה על העזרה
 

achieven

New member
הבהרת מושגים כי טעיתי

Theft Waiver Protection - TW
Third Party Liability Insurance - TP
 
ביטוח רכב באירופה

היי,
ביטוח חובה לא כלול היות וכל מה שקשור לנזקי גוף מכוסה אם הלקוח רוכש מהארץ ביטוח נסיעות רגיל (זה שניתן לרכישה דרך חברות ביטוח, חברות אשראי, קופ"ח וכו') שמכסה פגיעות פיזיות (וגם כבודה).
גניבה מכוסה, ואכן צמיגים, שמשות ומרכב תחתון אינם מבוטחים ותחול עליהם השתתפות עצמית.
ישנה משמעות לנזקים שנגרמים בשל רשלנות, בעיקר כשמדובר בשימוש שאינו נאות ברכב, או נסיעה בדרכי עפר, העלאתו למעבורות וכו'.
אם הוא מעוניין בפירוט מעבר שיצור קשר עם מרכז ההזמנות.
 
למעלה