ביטוח בריאות קבוצתי - תהייה

ביטוח בריאות קבוצתי - תהייה

אני מעוניינת בחוות דעת לפני שאני מתקדמת יותר עם המקרה:

הייתי מבוטחת יחד עם הוריי ואחותי בביטוח בריאות קבוצתי ממקום העבודה של אבי.
לאחר שאבי נפטר, פנו אלינו מחברת הביטוח ונטען שאיננו רשאים להמשיך בביטוח הבריאות הקבוצתי, היות שהביטוח מתאפשר רק כאשר "בעל הזיקה" מבוטח, והוצע לנו להצטרף לביטוח במסלול פרט. ביקשתי מנציגה עימה שוחחתי לברר את הנושא, היות שזה נשמע לי מופרך ובעייתי, במיוחד לאור העובדה שאבי ז"ל עבד במקום עבודה גדול ומסודר, והזכאות לרבים מתנאיו כעובד הועברו לאמי לאחר פטירתו.

הנציגה טענה שביררה ואין אפשרות אחרת, ועל כן הצטרפנו למסלול פרט.
זמן קצר לאחר מכן, בשיחה אקראית עם נציגת וועד העובדים, היא הופתעה מאוד לגלות שזה מה שנאמר לנו, ויידעה אותנו שלא רק שהטעו אותנו לגבי הזכאות, מה שאירע זה שמקום העבודה סיים את ההתקשרות עם אותה חברת ביטוח זמן קצר לאחר פטירתו של אבי והביטוח הקבוצתי הועבר לחברה אחרת.

בשורה התחתונה - ביטלנו את ביטוח הפרט והצטרפנו כולנו לביטוח הקבוצתי החדש (שם צורפנו במיידית ללא בעיות, כאשר הובהר לנו שאמי נחשבת מבחינת התנאים כבעלת זיקה כאלמנתו של גמלאי), וגילינו שהדבר תקף גם בחברות ביטוח נוספות (למשל - בביטוח השיניים שנמשך באותם תנאים). פניתי לחברת הביטוח הקודמת ודרשתי שלאור המידע החדש שמעיד על הטעיה, ישיבו לנו את ההפרש בין הסכום שחוייבנו בפועל לבין הסכום שהיינו אמורים לשלם במסגרת הביטוח הקבוצתי.
תגובת חברת הביטוח הינה חזרה על הטענה שלא היינו זכאים להמשך הביטוח בשל פטירתו של "בעל הזיקה", התעלמות חוזרת ועיקשת מהעובדה שמבחינת מקום העבודה המבוטח אמי נחשבת לעובדת לכל דבר וכבעלת זיקה בפני עצמה, וטענות שאני הסכמתי לתנאים כפי שנאמרו לי (לאחר שהטעו אותי...) ועל כן אין מה להלין (למיטב ידיעתי, הסכמה להליך שאינו חוקי אינה הופכת את ההליך עצמו לחוקי).

לי ברור שלחברת הביטוח אין מה להפסיד, הם כבר הפסידו אותנו כלקוחות, לוועד העובדים כבר אין כוח מולם לאחר סיום תקופת הביטוח ואני גם מכירה את מדיניות התשת הלקוח, ועדיין אני תוהה מה עוד ניתן לעשות על מנת לקבל בחזרה את הכספים שנגבו מאיתנו במרמה.

אודה על עצה בנושא - מדובר בסכום לא גדול כעיקרון, היות שלמזלנו גילינו את ההטעיה יחסית מהר, אבל זה עדיין צורם.
 
ביטוח בריאות קבוצתי

ככל הנראה מדובר בהוראה חוזית ספציפית (במסגרת ההסכם בין מקום העבודה לחברת הביטוח). צריך לבדוק את תנאי ההסכם, אם אכן נציגת הועד צודקת.
 
נציגת הועד צודקת בוודאות מוחלטת

עובדה שבשתי חברות ביטוח נוספות הדבר בוצע, וגם עובדים נוספים מעידים על כך, ולמעשה גם תשובת חברת הביטוח מעידה שהצדק איתה - הם פשוט מעוותים את התמונה, ומתעלמים מהעובדה שהזיקה הועברה לאמי - הם טוענים שהביטוח כולל עובדים בלבד, ומתעלמים מהעובדה שאמי נחשבת מיום פטירתו של אבי כעובדת המקום לכל דבר (למען ההמחשה - היא מקבלת מתנות לחגים והטבות של חברי ועד העובדים).
&nbsp
מה שקורה זה שחברת הביטוח המדוברת איתה הסתיימה ההתקשרות מנסה ככל הנראה להתיש אותי, והתשובות המתקבלות ממנה כוללות התעלמות מופגנת מהעובדה שהזכאות לביטוח והזיקה הועברו לאמי. הם לא מתייחסים בכלל לנושא זה.
&nbsp
אפשר להקביל את זה למקרה האמיתי שלאחר שעברתי תאונת דרכים, חברת הביטוח סירבה לשלם בטענה שאיני בעלת רישיון נהיגה ועל כן הביטוח אינו תקף למקרה בו נהגתי ברכב. הבעיה נפתרה לאחר שעו"ד שלי פנה אליהם עם צילום הרישיון שלי (הייתי בעלת רישיון מספר שנים טרם מקרה התאונה), ולא הייתה להם ברירה אלא לחזור בהם, אבל כאן הם חוזרים ומתעלמים מהעובדה הספציפית החשובה הזאת.
 
ביטוח בריאות קבוצתי

זה לא מדוייק שלאחר פטירת אביך ז"ל אמך "נחשבת כעובדת המקום לכל דבר". מקום העבודה מעניק הטבות לאלמן/ה של עובד שנפטר (כגון מתנות לחג), אך אין פירוש הדבר שלאלמנה זכויות של עובד.
לעניין הביטוח - כפי שכתבתי, צריך לבדוק את תנאי ההסכם בין המעביד (בעל הפוליסה) לחברת הביטוח ולראות שם את התנאים הרלבנטיים למקרה של עובד שנפטר. כאשר יהיה בידך ההסכם - הפני את חברת הביטוח לסעיף הרלבנטי עליו את מסתמכת (בדומה למה שעשה עוה"ד עם רשיון הנהיגה בדוגמה שציינת).
 
בהקשר הספציפי הזה

נמסר לנו מהוועד שאמי נחשבת כעובדת המקום, וזה תקף גם לגבי הביטוחים השונים, והדבר הוכח לנו בביטוחים שבוצעו דרך חברות אחרות במסגרת הביטוח הקבוצתי (כולל ביטוח שיניים בו אמי הייתה מבוטחת טרם פטירתו של אבי ומשם היא "לא נושלה").
&nbsp
אבדוק את נושא הפוליסה, הבעיה היא שנראה שבחברת הביטוח חיפשו איך להציג ולהתמקד במה שאינו רלוונטי, תוך דחיקת מה שהינו רלוונטי.
&nbsp
תודה על המענה!
 
למעלה