ביטוח טייסים

ביטוח טייסים

יש לי פוליסת ביטוח חיים "שמנה" ללא קשר לטיס. לחצתי על סוכן הביטוח שלי והוא הוסיף לי בפוליסה ,חינם אין כסף, את המשפט הבא:"מוצהר ומוסכם בזה כי המבוטח יחשב כבלתי כשיר לעבודה גם אם יאבד את כושר עבודתו בעיסוקו הנקוב בהצעה כתוצאה מתאונת טיסה. מוצהר ומוסכם בזה כי המבוטח יהיה מכוסה בכיסויים הנוספים מוות מתאונה,כפל תאונה ו/או נכות מתאונה כתוצאה מתאונת טיסה בהיותו טיס חובב בלבד." האם לדעתכם הכיסוי הנ"ל מספק או שמא עלי לעשות ביטוח מיוחד לענין הטיסה??? שמעון
 
נראה טוב

אני לא עורך דין ולא סוכן ביטוח: ראשית, מפתיע שהצלחת, כי לי עם חברה והרבה מאד פוליסות זה לא התאפשר. אולי הסוכן שלך יותר טוב משלי או שהלחץ שלך עדיף! שנית, זה נראה בסדר גמור. צריך רק לשים לב לכמה דברים: 1. המושג "טייס חובב" עשוי להיות בעייתי בפרט אם יש מטוס בבעלותך ו/או אם תוציא/יש לך רשיון מסחרי ו/או אתה טס "הרבה" לעומת "חובב" כלומר יותר מ 50 שעות בשנה. 2. לא ברור שבמושג "טיסה" נכללת גם טיסה במטוס קל שאתה מטיס בעצמך. זה דיון לבית משפט, כאשר חברת הביטוח עשויה לטעון שזה מה שסוכם בעל פה, ושכאשר הכוונה למטוס שאתה מטיס, היא רושמת זאת במפורש (ואף תראה לבית המשפט פוליסות מיוחדות לענין זה). כלומר, החברה תטען שאתה חששת שלא תזכה בפיצוי גם עם תפגע בטיסת אלעל, ורק עבור זה נוסף המשפט הנ"ל.... הונאה של עו"ד... 3. לא ברור מי הוסיף את המשפט וכיצד הוא אושר. החברה עלולה להתחמק בטענה שזה נכתב ע"י אדם לא מוסמך, לא הובא לידיעתה וכו´. אישית אני הייתי מרגיש יותר נוח אם היה כתוב "כתוצאה מתאונת טיסה כולל טיסה במטוסים קלים שהמבוטח מטיס בעצמו" ו"בהיותו טיס חובב. לענין זה יחשב המבוטח לחובב כל עוד אין לא הכנסה מהותית מעיסוקו בטייס". וכן "הוראה זאת מבטלת/מחליפה כל סעיף קטן/אחר בפוליסה הדן בטיסה" לסיכום, הנושא הזה מאד מורכב, בפרט כאשר זה מופיע בפוליסה כהערת שוליים, והמקובל הוא פוליסה שבה מצוין במפורש נושא הטייס. אני מציע לך להפגש עם עו"ד או סוכן ביטוח אחר שיפעילו את הראש "כיצד היינו תוקפים את הניסוח בבית המשפט אם חלילה..." ולראות מה הם חושבים. במקביל, אתה יכול לשלוח מכתב (רשום) לחברת הביטוח ולהצהיר שם על מספר שעות הטיסה שלך, סוגי המטוסים, העתק המשפט מהפוליסה, ולכתוב במפורש כי אתה רואה את עממך מבוטח בפעילות זאת (שעליה הצהרת). הם חייבים לענות על מכתב כזה בביטול/תיקון הפוליסה או בהסכמה שבשתיקה. ואני חוזר ומדגיש שאני לא עו"ד, לא מומחה לביטוח, ואי אפשר לסמוך עלי בנושא הזה! אני מדגיש זאת דווקא בגלל שאבי עו"ד והכתיבה הנ"ל עלולה לבלבל מישהו כאילו שאני דווקא מבין. אני לא!
 
על פניו....

ההרחבה לפוליסה, על פניה נראית בסדר. חסרים עוד נתונים כמו לאיזה פרקים בפוליסה מתייחסת הרחבה זו. למרות האמור, מאחר והכלל הוא שכל ספק יפורש לרעת חברת הביטוח, מצבך נראה בסדר. אני מחריג את כל האמור מפני שאין לפני את התמונה הכוללת (את הפוליסה עצמה) ואתה מביא רק חלק המנותק ממהקשר כולו. חשוב מה כתבת ב"שאלון טיס" (שאלון בו מפרט המבוטח על סוגי המטוסים שבהם הוא טס, מספר שעות בשנה, סוגי הטיסות וכד´) והאם בקרות מקרה תהיה התאמה בין הרשום בו למציאות - זה עלול להיות קריטי. אין ספק שלא מקובלת, בשוק הביטוח, הרחבה לאבדן כושר עבודה, ממות מתאונה ונכות מתאונה ללא תוספת פרמיה, אבל... תמיד ימצא ה"חתם" בחברת הביטוח שיעשה טעות כזו או אחרת ואם כך, אתה הרווחת. הייתי יותר שקט אם היה מוגדר "טיסה כאיש צוות" ולא רק טיסה, אך כפי שציינתי, זה לא בהכרח יוצר בעייה. דבר אחד בטוח - אם רשיון הטיס שלך יורחב למסחרי, כל הכיסוי נופל. כאן אין ספק. יוסי מיליס
 
פירוט ביטוח

הביטוח הוא של חברת כלל . הרחבת הביטוח הנ"ל נעשתה למיטב ידיעתי על טופס רשמי של כלל חברה לביטוח ונושא את הכותרת נספח מס. 006 לפוליסת ביטוח מס:5-XXXXXX וזה המספר פוליסת הביטוח הרשמית שלי-בדקתי. לנספח זה מפורטים כל הביטוחים וההרחבות שלי שמתאימות לפוליסה המקורית. שני סעיפים נוספים שאני רואה עכשיו: "מו"מ בזה שהמבוטח יהיה מכוסה במסגרת הביטוח היסודי ו/או הביטוח הנוסף למקרה מוות גם עם מותו נגרם במישרין או בעקיפין כתוצאה מהיותו טיס. מוצהר ומוסכם בזה כי המבוטח לא יחשב כבלתי כשיר לעבודה אם יאבד את יכולתו להטיס מטוסים." מיקי אשמח לשגר לך את ההרחבה הנ"ל בפקס. חג שמח שמעון
 

Yuval Ben Haim

New member
ביטוח

לי יש בדיוק את אותה הרחבה בפוליסת ביטוח המנהלים שלי... הצעות ? -יובל.
 
יובל, דברים לתשומת לב

ראשית ובחשיבות ראשונה - "שאלון טיס". כל מי שמבקש להרחיב הביטוח לטיסה חייב למלא שאלון בו הוא מפרט סוגי מטוסים שהוא טס עליהם (חד- מנועי, דו-מנועי, אז"מ, מסוק וכד´) בנוסף, הוא נדרש לפרט שעות טיסה (בעבר, בהווה וצפי לעתיד). שאלון טיסה זה "יושב בחברה" ומחכה ליום פקודה. במידה וביום שכזה המצב בפועל יהיה שונה מהותית מהרשום שם, זו עילה לא לשלם תגמולי ביטוח. למשל - הסבה לאז"מ, רשיון מסחרי, שינוי בשעות טיסה וכד´. מכאן תבינו את הישג העצום שהצלחתי להשיג שהמבוטחים אצלי פטורים מ"שאלון טיס". עוד לגבי "חינם" - בביטוח מנהלים, התקציב (עלות הפוליסה) היא נגזרת (%) מהשכר של העובד/מנהל. לכן, תוספת פרמיה בגין סיכון טיס לא תבא לידי ביטוי בתוספת כסף, אלא בהקטנת מרכיב החסכון בשל הגדלת תקציב הריסק. זה כמו לאמר שמחיר הדלק לא עלה, פשוט מקבלים פחות ליטרים בגין אותו התשלום. לאור האמור, המלצתי לכל הטייסים בפורום שבבעלותם פוליסת מנהלים, לבדוק הפוליסות באופן יסודי ע"י איש ביטוח שמבין בתחום. רצוי אפילו איש ביטוח שאינו מעורב בפוליסה ולתת לו את החומר לבדיקה תמורת שכר יעוץ. לאלו שעומדים בפני רכישת ביטוח. מלכתחילה לפנות לאנשי ביטוח שמתמחים בתחום. כל סוכן ביטוח יכול לפנות לחב´ הביטוח, לספר להם שהמבוטח טייס ואז.. לחזור למבוטח ולספר לו מה החברה אמרה, מה רצתה, וזאת ללא כל ערך מוסף מצד הסוכן ע"מ לשמור על זכויות המבוטח. הוא פשוט לא מבין מה לדרוש מחב´ הביטוח. יש תחומי ביטוח הדורשים התמחות. למשל: ביטוח ימי, ביטוחי קבלנים והנדסי, ביטוחי דירקטורים וחב´ ציבוריות ועוד ועוד. אחד מהביטוחים הללו הוא, ללא ספק, ביטוח טייסים ותעופה. ואם אתם רוצים עוד דוגמאות אז: למרות שניתן לפנות לכל עו"ד בכל בעייה משפטית, עדיין - בבעיית נדל"ן מומלץ לפנות לעו"ד שמתמחה בתחום. בבעייה הסחר בינלאומי, שוב, מומלץ לפנות לעו"ד שמתמחה בתחום, וכן הלאה.. לתשומת ליבכם ! יוסי מיליס
 
לגבי ביטוח

מסתבר שאם אתה טייס מפקד מבטוס אין לך ביטוח! לנוסעים שלך יש אבל לך אין! אני לא מצוי ברזי הביטוח אבל זה לא נראה לי הגיוני.
 
ביטוח המטוס / טייס מפקד

ביטוח המטוס מורכב משני פרקים. פרק אחד: גוף מטוס אשר מבטח המטוס עצמו (כמו מקיף לרכב). פרק שני: צד שלישי. בפרק צד שלישי מבוטחים הטייס, בעל המטוס והמפעיל כנגד תביעות צד שלישי ולא כנגד נזק לעצמם. מיהו צד שלישי: כל אדם ו/או רכוש שאינו המבוטחים עצמם (הנוסעים, אנשים ורכוש על הקרקע וכד´). מכאן שהטייס כן מבוטח ע"י ביטוח המטוס אבל, הוא לא מבוטח בגין נזק שנגרם לו עצמו אלא כנגד נזקים שהוא גורם לאחרים. זה די דומה לביטוח צד ג´ רכוש לרכב, נזק שגרמת לרכב אחר מבוטח ונזק שנגרם לרכבך לא. מקווה שזה ברור, בכל אופן בקרוב אפרסם סדרת מאמרים בנושא ושם זה יוסבר בהרחבה. אבל המסקנה ברורה, כל טייס חייב לדאוג לביטוח אישי עבור עצמו. יוסי מיליס
 
לא הבנתי...

אז מה שהזכירו הפסקה הזו בביטוח מנהלים מבטחת את הטייס מפקד לנזקים שייקרו לו עצמו או לא? (בטיסות כתחביב) כי אם כן אז לי זה נראה מספיק.
 
פסקה בביטוח מנהלים

עודד, אתה מערב בין שני סוגי ביטוח שעלו פה. האחד - ביטוח מנהלים או כל ביטוח פרטי אחר, מבטח את הטייס עצמו. לגבי אם זה מספק אותך או לא, כבר נאמר, יש לבדוק לעומק הפוליסות שברשותך. השני - ביטוח המטוס. ביטוח שקיים מדר"כ במטוסי תעופה כללית. ביטוח זה אינו מכסה נזקים לטייס עצמו.
 
למעלה