ביטוח רכב שעושה הכל כדי להתחמק מתשלום

ביטוח רכב שעושה הכל כדי להתחמק מתשלום

שאלה - בן זוגי ביטח את רכבו בשירביט.
פגעה בו משאית, שלא באשמתו ואחרי שהוא שילם למוסך בצ'ק דחוי כמקובל, הסתבר ששירביט כלל לא טיפלו בתביעה,
אחרי אינספור שיחות טלפון, הם הציעו לו לתבוע את הפוליסה (מה שאומר - פרמיות גבוהות משמעותית בשנים הבאות והשתתפות עצמית) או את הביטוח של הנהג הפוגע (זו לא אמורה במקרה להיות העבודה שלהם?).
ומה בינתיים? צ'ק של 10,000 שקל שיורד באופן לא מתוכנן מהחשבון, עוגמת נפש בלי סוף, טלפונים, עצבים, כמובן שאף אחד לא זמין באף חברה...
מה אפשר לעשות מול הנוכלות הזו?
 

efibau

New member
ביטוח שלא משלם

כמה ברורים ושאלות.

- האם מיד בקרות התאונה, ברור היה ל 2 הצדדים שנהג המשאית מודה ואשם?
- מתאור המקרה לא ברור אם בן זוגך קבל מנהג המשאית את פרטי הביטוח שלו ואם כן, האם מסר אותם לביטוח שלו בשירביט?
- לא ברור מדוע ביטוח שירביט הציע לבן זוגך לתבוע את הפוליסה שלו עצמו. לדעתי ,בדיוק בנקודה זו יש צורך לברר מדוע הם לא תבעו את הביטוח של הנהג הפוגע? עליו לדרוש תשובות ברורות וחד משמעיות
מה פתאום הם מבקשים ממנו לתבוע את הפוליסה שלו עצמו? האם לא היה ביטוח בתוקף לנהג המשאית?

חיוני לקבל תשובות על הנ"ל כדי להמשיך בברור המקרה.

בכל מקרה להלן טלפון לתלונות על חברות הביטוח -
המפקח על הביטוח (תלונות נגד חברות ביטוח) 02-5317232
 
תשובות

- היה ברור שנהג המשאית אשם
- הבן זוג קיבל את פרטי הביטוח של נהג המשאית, מסר אותם לביטוח של שירביט והם הנחו אותו לתקן את הנזק במוסך ולתת צ'ק דחוי ל-3 חודשים ואמרו שבמהלך הזמן הזה הם יטפלו בתביעה.

בפועל, עברו 3 חודשים והם לא עשו דבר.
כשהוא התקשר אליהם הם הציעו לו לתבוע את הפוליסה שלו.
הם ממשיכים אגב, לא לעשות כלום בנוגע לתביעה.

אני יכולה רק לשער שזה "תרגיל מצליח" להעלאת הפוליסות. כמו שהם כבר עלו איתו לכותרות בעבר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4312606,00.html
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4250560,00.html

אח"כ הם הציעו ש*הוא* יתבע באופן פרטי את הביטוח של הנהג הפוגע, כאילו שזו לא העבודה שלהם.

הכל כמובן מצריך עשרות שיחות טלפון, אין כתובת ברורה (בכוונה כמובן) עם מי לדבר בשירביט, את עורכי הדין של החברה השניה שבמר ייאושו הוא התקשר אליהם - אי אפשר לתפוס.
 

efibau

New member
אני די מופתע.

אחד המקרים שהבאת כאן את הקישור שלו קרה ב 2012(פורסם ב נובמבר 2012). התובע שפנה לבית המשפט התעקש וזכה במשפט.
לכן מפתיע אותי ששירביט חוזרים על ה"תרגיל" הזה, שהרי על פי החומר שאת מביאה כאן, במידה ותפנו לבית משפט, עושה רושם שתזכו
ושוב שירביט יחוייבו בתשלום וגם בהוצאות משפט. לא ברור לי למה הם חוזרים על התרגיל הזה.

חשבתי על הענין ואני מציע כך:

1. אבקש מעורך הדין לתביעות קטנות שגם מנהל כאן פורום, שיתן חוות דעתו לנושא. במידה והמלצתו תהיה שונה מהמלצה מספר 2 שלי, תחליטו איך לפעול.
2. . לשלוח אליהם מכתב באמצעות עורך דין ובו תפרטו את המגיע לכם. כדאי גם שעורך הדין ירשום שבשנה שעברה היה מקרה דומה ופסקו לחובתם.
הייתי גם מוסיף שאתם מתכוונים לפנות לממונה על חברות הביטוח שאת פרטיו רשמתי לך בתשובתי הראשונה.
מייד עם שליחת תגובתי זו אפנה אל עו"ד אסף חדי כהן ואשלח אליו את הבעיה.
 
אני דווקא לא מופתע בכלל


שיטת מצליח היא אחת השיטוח הטובות ביותר לעשות כסף, וצודק השופט שהדרך היחידה להילחם באופן הנלוז שבו חברות הביטוח מנהלות את עסקיהן, הוא באמצעות פסיקת הוצאות.

אלא מה? עדיין שווה להם לנסות לעשות סיבוב על מבוטחים, ולקחת את הסיכון שאולי אחד מהם יתבע. ואם אחד יתבע, אז אם יהיה לו מזל, הוא יפול על שופט ששוב יפסוק הוצאות מוגברות.

זוכרים את המערכון של הגשש? ישרא-בלוף.

כמו אפי, אני חושב שהדרך הטובה היא לשלוח אליהם מכתב ברור, ולדרוש תשובות. אין ספק שעדיף מכתב מאת עו"ד, אם אתם יכולים להרשות לעצמכם את ההוצאה של כמה מאות שקלים.

לגופו של עניין, לא הבנתי לחלוטין את סדר הדברים וההתרחשויות. לא ברור לי, למשל, איך ברור שנהג המשאית אשם - ולמי זה ברור בדיוק. אבל זה דורש בירור, ואם אכן החברה מתנערת מחובתה לשלם - כדאי להגיש נגדם תביעה.

לצערי כתבתי אינספור תביעות נגד חברות ביטוח על מעלליהן. אחת מהן לדעתי, בה ייצגתי את אמא שלי, זכינו לפיצוי של כ-20,000 ש"ח, אחרי שחברת הביטוח סרבה לשלם נזקים לאחר תאונה. מה שמיוחד גם בפסק הדין הזה היה, אגב, שפסק הדין היה לטובתנו - אפילו בלי חוות דעת שמאית, דבר תקדימי לדעתי.
 

efibau

New member
תגובתך.


תודה אסף על תגובתך המהירה ולמודת הניסיון.
כמעריץ של הגשש, מסתבר שככל שהמדינה
מתפתחת , מתפתחים ומשתכללים איתה גם הצדדים המכוערים שבחברה. וחבל.

ירושמית, אני חושב שיש לך כאן די כלים כדי לצאת לדרך ולדרוש את המגיע לכם.
אשמח כמובן באם תעדכני בהמשך כיצד הסתיים הענין.

ושוב אסף, רוב תודות.
 
תודה רבה-רבה לשניכם

שלחנו מייל נזעם המפרט את התהליך.
האם אתם ממליצים לגבות אותו גם במכתב רשום?
נעדכן בהחלט על המשך הטיפול בנושא.
זה פשוט כ"כ נצלני ולא הוגן ונעשה על הגב של מי שגם ככה קשה לו וחושב לתומו שאם הוא עושה ביטוח אז הוא מכוסה למקרה ש...
אוף.
 

efibau

New member
זו המטרה כאן - לנסות ולעזור.

בוקר טוב ירושלמית.
לגבי שליחת המייל. אני באופן עקרוני מאמין גדול במשלוח מיילים וגם מעדיף תמיד לבחור בדרך הסולידית(לפחות בשלב הראשון).
אף אחד לא אוהב להכנס למערכת משפטית ,בעיקר כנגד חברה. וכנראה שלעתים זו הדרך כדי לקבל את המגיע.

לצערי, כפי שתארת את המצב, לא נראה על פניו שהמייל יועיל, או שחברת הביטוח תתייחס אליו. מה שכן, להזיק זה לא יכול ואולי גם נופתע
והיא תטפל בענין. אבל כפי שהמלצנו, כדאי לשלם כמה מאות שקלים נוספים ולשלוח מכתב באמצעות עורך דין.
יהיה לזה אפקט נוסף במקרה בו חברת הביטוח תסרב עדיין לבצע את חלקה והענין יגיע לבית המשפט, ואז גם תוכלו להוסיף את כלל ההוצאות
שלכם בגיבוש התביעה.

שלחתם מייל. תמתינו מספר ימים ואז בהתאם להתפתחויות תעברו לשלב הבא.

 
למעלה