ביטול הפקעה
גולי שלום, שמת לב שאין בכלל סימון להפקעה? אז אם אין סימון להפקעה, בודאי שלא יהיה סימון לביטול שלה. תב"ע עוסקת בזמנים ממושכים. כמעט בנצח. היא קובעת, לתקופה בלתי מוגבלת, מה ניתן יהיה לעשות בשטח. שוב ושוב. לבנות בית מגורים, להרוס אותו, לבנות אחר, להרוס, לבנות שוב וחוזר חלילה. הפעולה של ביטול הפקעה היא פעולה רגעית, שמתחילה בשניה מסויימת ונגמרת בזאת שאחריה. מהרגע שהיא הסתיימה, היא כבר לא מעניינת אף אחד. תב"ע לא עוסקת בפעולות כאלה. היא מתיימרת, לפחות, לקבוע כללים שיש להם משמעות ללא תלות בזמן שבו הם מתרחשים. חוץ מזה, שאנחנו מנסים להפריד בין סוגיות של בעלות על הקרקע לבין תכנון. אנחנו נאמנים לתפישת העולם שגורסת שאתה מתכנן לפי מה שנכון וראוי, ולא לפי מי הוא בעל הקרקע. אם כך - אין לנו במבא"ת סימונים המתייחסים לבעלות. לכן אפילו שינינו את החום הישן, שהיה גם יעוד וגם בעלות (הפקעה) לחום חדש, שהוא רק יעוד. ואחרון חביב - אני לא בטוח שבתב"ע מותר לבצע פעילות של דה-הפקעה. זו פעילות חוזית בין בעל הקרקע לבין מי שהפקיע אותה ממנו, ולא ענינן של ועדות תכנון. עצם שינוי היעוד של שטח שהופקע, והוא עכשיו בשימוש שאיננו ציבורי באופיו - אומרת במרבית המקרים שהוא יחזור לבעליו המקוריים. בהצלחה