ביטול התאמות הנחיות חדשות של משרד החינוך

ורד 1231

New member
ביטול התאמות הנחיות חדשות של משרד החינוך

שלום
רציתי לדעת אם ההנחיות החדשות לביטול התאמות לתלמידים לקויי למידה בחינוך הרגיל תקפים גם לתלמידים עם pdd שמשולבים בחינוך רגיל ועד כה זכו למירב ההתאמות?

תודה
ורד
 

TikvaBonneh

New member
התאמות

למיטב הבנתי את מה שפורסם , אז לא . מדובר כרגע רק בתלמידי כיתה י , שאובחנו כלקויי למידה .
 
עוד שאלה בנושא התאמות

רציתי לדעת אילו התאמות במבחנים מגיעות לילד משולב?
כרגע בכיתה ו', לא מקבל בכלל התאמות. עשינו בעבר איבחון לקויות למידה אבל זה היה לקראת סוף כיתה א' והאיבחון דיבר יותר על המלצות איך לעבוד איתו בכיתה. לא היו כ"כ הרבה מבחנים אז....
יש לו לא מעט מבחנים וזה מאוד קשה . הוא מצליח יחסית בסדר אבל בהשקעה עצומה והרבה מאמץ שלנו, וזה בא ע"ח דברים אחרים.
הכיוון הוא שבכיתה ז' ימשיך בחטיבה בשילוב ולא הצלחתי להבין אלו התאמות מגיעות לו? בפורום אוטיזם רשמו לי שבכל מקרה צריך איבחון פסיכודידקטי ואין התאמות אוטומטיות כמו בחנ"מ. אבל בבירור אחר שעשיתי אמרו לי שהצוות במקצועי בבית הספר אמור להחליט על ההתאמות הנדרשות. יצאתי מבולבלת.
תודה
מיכל
 
ראשית אציין שאבחון טוב נותן לצוות בי"ס ולכם

להבין איפה בדיוק הקשיים ואיך לעבוד עם הילד .
&nbsp
בשביל לקבל התאמות ועזרה לימודית כגון מורת שילוב , (בחטיבה כאן אלו אסטרטגיות למידה בקבוצה של 4 ) , בהכתבה באנגלית הוא מקבל פחות מילים , שימוש במילונית .
דף נוסחאות בתיכון יש צורך באבחון וו. שילוב כי מעבר לחטיבה מצריך ו. חדשה .
רצוי לבקש ו. לקראת חטיבה אבל עם התחייבות להביא אבחון תקף בתחילת כיתה ז'
תראי אלו הגזירות החדשות של פירון שאישית אני מאמינה שלא יחזיקו מעמד ועדיף שיהיה אבחון תקף .
למרות העלות שלו .
&nbsp
בב"ש יש לי מאבחן מצויין .
&nbsp
אם תרצי המלצה .
 
מנסה שוב אם לא תצליחי לפתוח את הקישור אז

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4591734,00.htm
&nbsp
תגלגלי התאמות משרד החינוך
בגדול את רוב ההתאמות הורידו את הצורך לאבחון מוקדם והפילו את היכולת על המורים לבדוק האם ילד זקוק להתאמות
אם הייתי מחכה עם הבת שלי שהמורה שלה תצליח לזהות לקויות למידה היא לא היתה מסיימת בי"ס .
ולכן אני כן בעד אבחון מקצועי
ובכלל בן יצטרך ו. מחוזית ולכן הוא צריך אבחון בכל מקרה .
&nbsp
&nbsp
 

חוטהשני

New member
מצד שני הבנתי...
שאם המורה רואה קשיים בי' הוא לא צריך לחכות לאבחונים אלא לתת ישר את ההתאמות...
 
ואת יכולה לסמוך על המחנכת ?

אני לא (למרות שהמחנכת של בן מאוד משתדלת היא לא היתה עולה על עד כמה הלקויות שלו קשות .
 

חוטהשני

New member
הכוונה להורים שלא מודעים לבעיה/ות
והמורה כן עלתה על זה....
מה שקורה בגלל הבירוקרטיה היא לא יכולה לעשות שום דבר עם זה - כל עוד אין לילד אבחונים... מה עם אובדן הזמן היקר לתלמיד שיכול לקבל שעות שילוב/הקלות ??
 
מצטערת עם הבת הפסדנו 4 שנים

3 מחנכות המזעזעת שבהן שאמרה לה בכיתה ד' " הכי הרבה שייצא ממך זה עובדת חדר אוכל בקיבוץ " ועלינו היא לחצה ללא הצלחה לקחת אותה לנוירולוג אבל לגבי לקויות למידה לא עלה שום חשד . רק בכיתה ה' התחלפה מחנכת למחנכת עם תואר בחינוך מיוחד שעלתה על לקויות הלמידה ואז היא התחילה לעבוד איתה רק בכיתה ז' אחרי האבחון היא התחילה לקבל שילוב והתאמות .(עפ"י אותה המחנכת דחינו את האבחון לכיתה ז')
גם הגננות של בן לא שמו לב שמשהו לא בסדר עם ילד שלא מדבר ??????? אנחנו לבד פנינו לרופא המשפחה בבקשה לאבחונים .
&nbsp
כך שעל המערכת קשה לי לסמוך מבחינה מקצועית .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
ברוכה הבאה לכאן

&nbsp
 

חוטהשני

New member
אני לא חיכתי לאף מורה/מחנכת....
ראינו שיש קושי אז הלכנו ובדקנו וניסנו לטפל...
העניין שבנושא לקות הלמידה לא עשינו הרבה - כי אני לא מרפאה בעיסוק ולא מכירה את התחום....

אותי הרגיזו בקופ"ח שיכלו לעזור לנו בנושא אבל לא עשו שום דבר ורק משכו זמן (מרפאה בעיסוק שלקחנו באופן פרטי כשהילדה היתה בא' אמרה שיש דברים שאם היו עובדים איתה נכון עד גיל 5-6 אז הלקות היתה מאד מזערית...)
 
גם אם הגננות היו שולחות את לקלינאית תקשורת

בגיל שנתיים שלוש אז הלקויות היו קטנות אבל אפילו תור בגיל 4 לאבחון לא קיבלנו 8 חודשים ובסוף עשינו פרטי ואז חיכינו לתורים לטיפול . דווקא מרב"ע אצלנו במכון היו טובות .
&nbsp
 

חוטהשני

New member
לצערי התברר שעדיף ללכת לטיפולים פרטיים...
כשהבת היתה בא' קיבלנו איזה חצי שנה טיפול פסיכולוגי דרך משהו ממשלתי (שהיה מיועד לתלמידי בי"ס...) שכמעט הרס את כל מה שהשגנו קודם לכן
 
המקור לשינוי

הוא שהראו שכל מי שהולך לאיבחון מקבל הקלות.
לא מסכימה אם הפיתרון אבל הוא לא אמור לפגוע באלו שצריכים באמת.

ההקלות נועדו כדי להשוות את התנאים של הילדים שמתקשים מסיבות אובייקטיביות לכל השאר אך בשל השחיתות כל מי ששילם כסף קיבל הקלות מה שגרם לכך שאלו שזקוקים להקלות שוב היו בתנאים שווים לשאר.
לדעתי היה צריך להוסיף בקרה ופיקוח על האיבחונים ולא לתת למורים שזה לא במסגרת הכשרתם לקבוע הקלות.

בכל מקרה של חשש כדאי ללכת לאבחון כדי לדעת איך ועל מה לעבוד עם הילד ולא בשביל ההקלות
 
ממליצה בחום על

אבחונים במרכז מוב"ן בבית ברל (שם עשיתי לשתי בנותי)
גם אם ישתנו הנחיות לאבחונים הללו לא יוכלו להתכחש כי זה מקום בחסות משרד החינוך שבו מלמדים איך לאבחן.
&nbsp
כדאי לקחת זאת בחשבון כשבוחרים מקום לאבחון.
 
למעלה