ביטול התחייבות לספק אינטרנט בשל מהירות נמוכה

safster

New member
ביטול התחייבות לספק אינטרנט בשל מהירות נמוכה

לפני כחודש חידשתי את המנוי לאינטרנט מהיר, במבצע התחייבות לשנה. החבילה שרכשתי היא במהירות של 1.5 מגה בייט לשנייה. מבדיקות מעמיקות שערכתי, מהירות הגלישה האפקטיבית שלי לאתרים בחו"ל היא לכל היותר עשירית ממהירות החבילה באופן קבוע. התקשרתי לתמיכה הטכנית לבקש שיתקנו זאת אך הם ענו לי שאין מה לעשות וזאת המהירות שהם מספקים ללקוחות (הטכנאי אף רמז לי שהבעיה ידועה וכי הם מקבלים תלונות רבות בנושא). לפיכך החלטתי להתנתק, ופניתי לשירות לקוחות, שם כמובן מסרבים לנתק אותי בשל ההתחייבות, וכן משום שלטענתם הם אינם מפירים את החוזה שכן לפי בדיקת המהירות שערך לי הטכנאי, מהירות הגלישה מול אתר הספק (כמובן שהבדיקה התקינה היא מול אתר הספק בלבד) תקינה, ולכן הם מבחינתם מספקים את השירות כמחויב. לדעתי, מדובר בהפרת חוזה יסודית, שהרי ברור שמהירות הגלישה לחו"ל נגזרת מקיבולת הקו לחו"ל אותו מקצה הספק ללקוחותיו, והתחייבות הספק אינה יכולה להמדד רק אל מול השרת המקומי שלו אליו אני מחובר. (מעבר לכך שמדובר בהתממות מרגיזה ובשקר פשוטו כמשמעו). השאלה שלי היא, האם אני משוחרר מהתחייבותי בשל הפרת התחייבות מצידו של הספק? האם הספק יכול לתבוע אותי אם אני אחליט לבטל את הוראת הקבע? יש להדגיש כי מהירות הגלישה לא נופלת ממהירות החבילה באחוזים בודדים, אלא לא מגיעה אף לחצי מזו בכל שעות היום. תודה מראש!!
 
השאלות שאתה מעלה אינן השאלות הנכונות

השאלה הראשונה היא מה קובע החוזה. בשביל לדעת מה קובע החוזה, צריך לקרוא אותו. השאלה השניה היא, היות וקרוב לוודאי שמדובר על חוזה אחיד, האם התנאי האוסר את ביטול החוזה ע"י הלקוח עקב אי הספקת השרות המובטח היא תנאי מקפח בחוזה אחיד, אותו רשאי בית המשפט לבטל. בוודאי שהספק יכול לתבוע אותך, אבל למה לו לעשות את זה? הוא רק רוצה לגבות ממך כסף ואת זה הוא יכול להמשיך לעשות בלי צורך בתביעה ולכן, מי שצריך לתבוע, כנראה (לפי המידע המועט שיש בפניי) זה כנראה אתה. ואז מתעוררת השאלה הבאמת קשה, איך תוכיח את טענתך שהמהירות נמוכה. לשאלה זאת כמובן יכולות להיות שאלות שונות. דבר אחד ברור, שחוק החוזים האחידים אמור לספק לבית המשפט את הכלים לבטל את החובה שלך לשלם תשלומים עבור שירות שהוא אינו תואם את ההתחייבות החוזית של הספק.
 

Kiru

New member
עוד שאלה היא

אם קיים חוזה מלבד השיחה הטלפונית עם נציג המכירות, ואם כן, האם היה קיבול שלו ע"י הלקוח.
 

sh a ch a r

New member
הוא שאל עוד משהו

הוא שאל אם הוא יכול לנקות בצעד של סעד עצמי (ביטול הוראת הקבע), מה שיטיל את חובת היוזמה על הספק. מה עמדת החוק בנוגע לסעד עצמי בהפרת חוזה, מתוך הנחה שסעד כזה לא מצויין בחוזה? שחר
 
זה בכלל לא מסתדר לי

כי הוראת קבע צריכה להיות חתומה ע"י הלקוח ומאושרת ע"י הבנק שלו. איך אפשר לתת הוראת קבע בטלפון? גם מסיבה זו ציינתי שצריך לקרוא את החוזה (אם אכן קיים). אני חושב שקודם צריך לברר את העובדות. אם יש חוזה כתוב זה דבר אחד, אם החוזה הוא בע"פ זה משהו אחר לגמרי. יכול להיות שהחוזה נעשה בע"פ, אך השיחה עצמה הוקלטה, ככה שיש אפשרויות שונות ולכל אפשרות עובדתית יש השלכות משפטיות שונות. לגבי מה הוא יכול או לא: זאת שאלה, כי זה לא סעד שהוא לגמרי עצמי. צריך שת"פ של מי שמחזיק בכסף ומעביר אותו, קרי או בנק או חברת אשראי.
 

sh a ch a r

New member
סביר להניח

שמדובר בהוראת קבע בכרטיס אשראי, שאפשר לעשות אותה טלפונית. כמובן שזה אומר שלנותן השירות יש מעט דרכים להתמודד עם זה שהלקוח מבטל אותה, למעט לתבוע אותו. לגבי החוזה, אני לא מכיר את המקרה, ובכל זאת אני יכול להבטיח לך שהוא חוזה אחיד. סביר להניח, אפילו, שהוא חוזה שלא נחתם ע"י המנוי, מה שאומר שכל מה שכן בוצע בשיחה הטלפונית שבה הוא נכרת (שהיא, כנראה, אכן הוקלטה) הוא רק ראשי הפרקים שלו, לא כל תוכנו. נשאלת השאלה, במצב כזה, האם, חוץ מאשר החוזה בעל פה (מוקלט), יש עוד חוזה מחייב בין הלקוח לספק השירות? אם לא, איך מגדירים מהי הפרה יסודית? אם סך הכל יש שלושה סעיפים שכוסו (מהירות החיבור, תקופת ההתחייבות והתשלום החודשי), האם לא ניתן לטעון שהפרת הסעיף היחידי שבו החברה מכסה את מה היא תיתן היא הפרה יסודית שמצדיקה את ביטול החוזה? כל זה לא על סמך ידיעת המקרה (כי אני לא), אלא על סמך היכרותי עם איך שספקי האינטרנט בארץ עובדים. עוד לא שמעתי על ספק אינטרנט שביקש מלקוח שהתקשר כדי להתחבר לחתום לו על חוזה. כן קרה שהתקשרתי כדי להתחבר, ואז קיבלתי חוזה בדואר עם בקשה לחתום ולהחזיר. מעולם לא עשיתי כן. נשמע כאילו השואל המקורי אפילו לא קיבל עותק של החוזה, מה שמחזק את העובדה שהחוזה היחידי הוא השיחה עצמה. שחר
 

safster

New member
השאלה היא מתי אני זכאי לנקוט בסעד עצמי?

האמת שאין לי את החוזה ביד, ואני צריך לבקש מהספק העתק (אני לא יודע אפילו אם לסמוך על זה..) בכל מקרה אני את ההתחייבות ביצעתי טלפונית ללא שכל הפרטים האלה הועלו בשיחה. האם זה משנה? האם אני יכול לנקוט בסעד עצמי?
 
זאת שאלה

שתלויה בעצם בשאלה מה נקבע בחוזה. כעיקרון, הפרה יסודית של חוזה נותנת לצד הנפגע את זכות הביטול, שיעשה בהודעה בכתב. אולם אינני יודע אם בקרה שלך יש בכלל הפרה, האם היא יסודית, האם החוזה קובע אחרת, האם החוזה הוא אחיד או לא. יש הרבה שאלות כאן שאיני יודע מה התשובה אליהן. המצב מעורפל ביותר.
 

sh a ch a r

New member
תתחיל לתעד

אני לא עורך דין, וזו לא עיצה משפטית. זה כן מה שאני הייתי עושה. תיעוד הוא מאוד מאוד מאוד חשוב במקרה כזה. תתחיל לעשות רשימה של התחברויות - לאיזה אתר התחברת, מה הקצב שקיבלת, שעה ותאריך. ככל שהרשימה הזו תהיה רחבה יותר, ותתפרש על פני זמן רב יותר, כך יהיו בידך יותר כלים. תתקשר שוב למרכז התמיכה, תבקש שיטפלו בבעיה, אבל תקליט אותם. תתקשר שוב לבקש להתנתק, ותקליט אותם. על כל שיחה כזו, תתעד מתי היא בוצעה. כשאתה מדבר עם זה שמסרב לנתק אותך, נסה להסביר לו שאתה מרגיש שהם מפירים חוזה, ותשאל אותו אם הוא מעדיף שאתה תבטל את הוראת הקבע, או שתמשיך לשלם בזמן שאתה אצל ספק אחר ותתבע אותם על הכספים שהם גובים. ברגע שרשימת האתרים וקצבי ההורדה שיש לך כוללת חודש של גלישה איטית, תעשה מה שהנציג אמר לך לגבי הוראת הקבע (תוודא שיש לך את ההקלטה), תעשה חשבון אצל ספק אחר, ותפסיק להשתמש בחשבון אצל הספק הזה. שלח להם מכתב רשום (שמור העתק) שאומר "עקב בעיות גלישה חוזרות ונשנות אני מרגיש שאתם לא מקיימים את החוזה שנכרת ביננו. בעקבות שיחה עם נציג X בתאריך Y, אני כן/לא מבטל את הוראת הקבע, ומרגע זה אינני משתמש בחשבון האינטרנט שלי אצלכם. אבקש לבטלו בהקדם האפשרי. במידה ותוסיפו לגבות ממני כספים, אשקול פניה לערכאות". אם הם ממשיכים לגבות את הכסף, תן לתקופת ההתחייבות לעבור, ואז תבטל את השירות. הסכומים הם נמוכים, כך שאתה יכול פשוט להגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות על כמות הסכום שנגבה ממך, לשיטתך, שלא כדין. מטרת המכתב היא כדי שתוכל לדרוש בבית דין ריבית והצמדה. פחות או יותר, גבול ההוצאות שאתה צפוי להם (מרחב הסיכון) הוא התשלום הכפול על האינטרנט עד סיום ההתחייבות ודמי הגשת התביעה. לא סביר שיהיו לך הוצאות מעבר לכך. שחר אני לא עורך דין
 

safster

New member
תודה

תודה על התשובה. זה פשוט לא יאומן איך הם כובלים אנשים עם השירות השיקרי שלהם (מבלי לציין כאן את שם הספק) זה ממש מרתיח.
 
למעלה