golan heights
New member
ביטול חמץ
מובא בהלכה שכאשר שליח מבטל את חמצו של בעל הבית הוא נוקט בנוסח "כל חמירא דאיכא ברשות פלוני...".
האם כאשר בן או בת מבטלים חמץ בבית אביהם, אך אביהם לא מינה אותם שליחים (אין סיכוי שהוא יעשה את זה),
א. האם זה תופס בכלל כאשר הוא לא מינה אותם לשליחים?
ב. האם יש להקפיד לנקוט בנוסח "כל חמירא דאיכא ברשות אבי פלוני..." או שאין זה מעכב כלל? [כי לכאורה החמץ כלל לא ברשותי]
תודה ופסח כשר.
מובא בהלכה שכאשר שליח מבטל את חמצו של בעל הבית הוא נוקט בנוסח "כל חמירא דאיכא ברשות פלוני...".
האם כאשר בן או בת מבטלים חמץ בבית אביהם, אך אביהם לא מינה אותם שליחים (אין סיכוי שהוא יעשה את זה),
א. האם זה תופס בכלל כאשר הוא לא מינה אותם לשליחים?
ב. האם יש להקפיד לנקוט בנוסח "כל חמירא דאיכא ברשות אבי פלוני..." או שאין זה מעכב כלל? [כי לכאורה החמץ כלל לא ברשותי]
תודה ופסח כשר.