ביטול טיסה עם חברות אירופאיות

דניאלה1311

Active member
מנהל
ביטול טיסה עם חברות אירופאיות העתקתי את התוכן מאתר אמריקאי ולכן הכל באנגלית ואשמח אם תוכלו להתייחס למידע ולומר האם זה גם טוב לנו הישראלים?

If an airline cancels your flight, tries to give you a credit, and refuses to give you a refund, ask to speak to a supervisor. Read them this line on your rights from the DOT: “If your flight is canceled and you choose to cancel your trip as a result, you are entitled to a refund for the unused transportation–even for non-refundable tickets. You are also entitled to a refund for any bag fee that you paid, and any extras you may have purchased, such as a seat assignment.”
If the representative still won’t budge, you can hang up and call your credit card company as long as you purchased your flight in the last 60 days. As Joe Brancatelli, a veteran business-travel expert, recently tweeted: “Credit cards WILL process refunds. Airline rules and DOT boilerplate are irrelevant now.”

DOT- https://www.transportation.gov/individuals/aviation-consumer-protection/flight-delays-cancellations

ברויטרס נכתב https://www.reuters.com/article/us-...elled-because-of-coronavirus-eu-idUSKCN21Q2L2

הרגולציה של ה-EU https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
הוגשו תביעות יצוגיות בארץ נגד חברות לאו קוסט (ראו המשך)
שתי תביעות ייצוגיות הוגשו הבוקר (ראשון) נגד חברת התעופה טאפ אייר פורטוגל ונגד חברת התעופה ההולנדית טראנסוויה. התובעים טוענים כי החברות לא נתנו החזר כספי או פיצוי עבור כרטיסי הטיסה בטיסות שבוטלו עקב משבר הקורונה. טאפ אייר נתבעה בסכום של 18.8 מיליון שקל, ונגד טראנסוויה הוגשה תביעה בסך 78 מיליון שקל.
&nbsp
תביעות אלה מצטרפות לתביעה שהגישה בשבוע שעבר המועצה הישראלית לצרכנות לבית המשפט המחוזי מרכז נגד ארבע חברות תעופה זרות: יונייטד איירליינס, אוקראין איירליינס, וולינג איירליינס ואג'יאן איירליינס. כטאפ אייר וטראנסוויה, אף הן לפי הנטען, ביטלו טיסות החל ב-1 בפברואר, אך לא החזירו ללקוחות את כספם או יידעו אותם בנוגע לאפשרות קבלת השבת התמורה – זאת בניגוד לחוק.
&nbsp
מדיניות מכוונת
&nbsp
את התביעה נגד טאפ אייר הגיש עו"ד טל ספיר ממשרד שיפמן, ספיר שטורם ושות'. בבקשה לאישור התביעה נטען כי מדיניות החברה מכוונת: "למרות ביטול גורף של טיסותיה, בחרה הנתבעת כעניין של מדיניות שלא להשיב את תמורת הכרטיסים לרוכשיהם, ואפילו לא ליידע אותם כי עומדת להם הזכות לבחור בין 'השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע'. במקום זאת, הנתבעת כופה על נוסעיה לקבל אך ורק שובר זיכוי למימוש בעת רכישת כרטיס טיסה חלופי, שתקף לשנה אחת בלבד, בניגוד להוראות הברורות והפשוטות של החוק בעניין זה המחייבות הענקת 'כרטיס טיסה חלופי' למי שבוטלה טיסתו".
בתחילת החודש פורסם ב-TheMarker כי חברות התעופה הזרות וסוכני הנסיעות חייבים לצרכנים הישראלים 525 מיליון שקל בגין כרטיסי טיסה שבוטלו בשל משבר הקורונה. כטאפ אייר וטראנסוויה, חברות רבות מסתפקות בהבטחות להחזרים עם חידוש הפעילות השוטפת, אחרות מציעות שוברים לשימוש עתידי - בלי להתחייב להחזר כספי, ואחדות כלל. לא מספקות תשובות לנוסעים. על רקע חוסר הוודאות שאופף את ענף התעופה, חברות התעופה וסוכני נסיעות רבים מעדיפים לשמור על הכסף אצלם, בניגוד לחוק. בינתיים הצרכנים נותרים ללא תשובות.
&nbsp
מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי בחודשיים האחרונים התקבלו אלפי פניות של צרכנים בגין החזר כספי על כרטיסי טיסה וחבילות נופש שבוטלו - זינוק של מאות אחוזים בהשוואה לחודשים קודמים. 81% מהתלונות עוסקות בביטול עסקה, 14% בטענה לשירות לקוי, 3% בהטעיה לכאורה, 1% בניצול מצוקה והשפעה בלתי הוגנת ו-1% - בחיוב יתר ללא הרשאה. בפילוח התלונות בכל תחום התיירות, נמצא כי 62% מהן הוגשו נגד סוכני נסיעות, 30% נגד חברות תעופה, ו-6.6% נגד בתי מלון. (זה העתק מקוצר מהכתבה )
https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.8780615
&nbsp
 

yossialef

New member
עיתון דה מרקר טועה ומטעה או בקיצור כותב לא לעניין
המצב האמיתי נמצא בלינק הזה: (ראו מה נכתב על טאפ ועוד חברות....)

[URL]https://www.maariv.co.il/business/economic/israel/Article-760651[/URL]

פשוט מאוד (למי שמבין), מערכת ה-BSP נפתחה לחברות התעופה אייר פראנס, טאפ ואחרות...או אז, ניתן לסוכני הנסיעות ומשרדי הנסיעות לגשת אליה, על מנת לרשום ביטולים עם האפשרות לקבל את הכסף בחזרה. עד לאחרונה המערכת הייתה סגורה ולכן אי אפשר היה לקבל החזר כספי היות והביטולים לא נרשמו אצל חברות התעופה.
אל על שעבדה עם מערכת ה- GDS (סייבר), בתחילת המשבר ונתנה אפשרות למשרדי הנסעות לרשום שם את הביטולים ולשלם החזרים ללקוחות שלה, עברה בהמשך המשבר לנהול דרך מערכת ה- BSP בלבד. כך שלא היה ניתן לה לשלם החזרים כספיים.

כמו כן ומניסיון אישי, המועצה הישראלית לצרכנות היא לא בדיוק הגוף שאפשר לסמוך עליו בנדון. על תביעות הפרטיות של עורכי הדין, אולי ניתן יותר לסמוך.

באופן אישי אני חושב כי לאור הפגיעה העולמית בחברות התעופה ובענף התיירות בכלל. לא יצא כלום מהתביעות הנ"ל !! הכיוון יהיה פיצוי בדמות שינויי מועדי הטיסות לבחירת הנוסעים שנפגעו בתחום תאריכים מסויימים בלי תוספות תשלום.

בריאות וימים טובים יותר לכולנו.

ט.ל.ח
 

dudi4321

Member
מה זה אומר למזמין הטיסות?
שהמשפט יעלה לשני הצדדים הרבה כסף, בתי המשפט ועורכי הדין והמשרדים שלהם יקחו את הקופה, במידה שיזכו. לאזרח הקטן לא ישאר. החברות היו בקשיים יותר גדולים.
מה הפתרון? אין לי מושג.
&nbsp
 
למעלה