ביטול מסמכים עוסק פטור

שלוקי8

New member
ביטול מסמכים עוסק פטור

ביטול מסמכים עוסק פטור
שלום
אני עוסק פטור. אני מעצב ומייצר מוצרים.
את המוצרים שלי מוכר עסק ב' באינטרנט.
אחת לחודש אני מקבל מעסק ב' תשלום עבור המכירות, ובמקביל אני כמובן רושם לו קבלה. אפשר לומר בכללי שהפנקסים שאני צריך לעסק הם הזמנה, תעודת משלוח (דרישת תשלום) וקבלה.

כמו בכל עסק גם פה יהיו ביטולים, החלפות ותיקונים, אשר מגיעים בזמנים שונים - חלקם לפני שהוצאה קבלה, חלקם בשלב שכבר אין לי העתק, וחלקם לאחר שהקבלות דווחו לרשויות.

שאלתי היא: כיצד עליי להתייחס למסמכים הנ"ל (הזמנות, תעודות משלוח וקבלות) במקרים המתוארים, ובהתאם למעמדי כעוסק פטור:
1. ביטול/תיקון/החלפה לפני שיצאה קבלה לעסק ב'.
2. ביטול/תיקון/החלפה לאחר שעסק ב' שילם לי והעתק הקבלה אצלו.
3. ביטול/תיקון/החלפה לאחר מועד הדיווח לרשויות.

אשמח לדעת איך להתייחס לכל המסמכים במצבים הנ"ל, כלומר גם לקבלה וגם להזמנות ותעודות המשלוח.
למשל - מותר למחוק בקו תעודות משלוח? או שצריך להוציא תעודות החזר? מתי מותר להוציא זיכוי? יש כזה דבר זיכוי לעוסק פטור בכלל? ועוד ועוד. תודה לעונים (מקווה שיהיו כאלה).
 
למעלה