ביטול עסקה כתוצאה ממוצר פגום

shagy2dup

New member
ביטול עסקה כתוצאה ממוצר פגום

ברצוני לברר מה מדיניות ביטול עסקה כתוצאה מקניית מוצר פגום שהיבואן החליט לזכות אותי בסכום הקנייה.

קניתי את המוצר ושילמתי את מלא הסכום בכרטיס האשראי (סכום הנמוך מ 500 שקל). כתוצאה מפגם כלשהו היבואן החליט להעניק לי זיכוי מלא והפנה אותי לחנות בחזרה.
כשפניתי לחנות גיליתי שאין להם את המוצר במלאי...
ניתנו לי 3 אפשרויות (לקנות מוצר שונה ולהשלים כסף - עוד כ 100-200 שקל לפחות, להזמין ולחכות למוצר הנ"ל - באותה נשימה נאמר לי שאם הוא יהיה פגום אני לא אהיה זכאי להחלפה/מתן שירות, או זיכוי כספי בקיזוז עלות הסליקה בערך של 10%).

בזמן הקניה המכיר שהיה על המוצר הינו המכיר ששילמתי עליו ולא היה הבדל במחיר בין קנייה במזומן או אשראי.

השאלה שלי מתייחסת לנושא הזיכוי הכספי בלבד -
1. האם זה חוקי?
2. ממתי עלות סליקת כרטיס הינה 10% ?


אם יש תובנות אחרות שקשורות להצעות האחרות אשמח לשמוע ...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה זכאי למוצר תקין

או לקבל מוצר תקין חדש או לקבל את כל הכסף ששילמת, עלויות הסליקה לא חלות עלייך כשם שמחיר הנייר של החשבונית, החשמל לתאורה בחנות והארנונה עליה .
 

shagy2dup

New member
תודה! אם החנות מתעקשת על הנ"ל מה אני יכול לעשות בנידון?

 

shagy2dup

New member
תודה! האם החנות יכולה להחליט שהיא נותנת מוצר חדש ולא זיכוי?

אין לי בעייה עם מוצר חדש אולם היחס של החנות היה שבמידה וגם המוצר שימסר לי יהיה פגום אני לא אהיה אחראי לטיפול....זה ממש הוריד לי את החשק מהמוצר הנ"ל...

ולכן אני מעדיף זיכוי כספי.
 
למעלה