ביטול עסקה מול חברת מטבחים

yasulin

New member
ביטול עסקה מול חברת מטבחים

בוקר טוב
יש לי שאלה כללית- בכוונתי לסגור עסקה מול חברת מטבחים. קיבלנו הצעת מחיר בעקבות מבצע שהיה וביום שישי אישרתי להם טלפונית את הסכמתי לסגור עסקה. מכיון שהיה מדובר במבצע שהסתיים הם לא הסכימו לחכות עם תשלום המקדמה למועד הפגישה בפועל ואמרו לי שבשביל לשמור לנו את ההצעה הם חייבים לפתוח הזמנה ולשם כך חייבים לגבות תשלום כל שהו. אחרי דין ודברים הסכימו לגבות 1000 ש"ח בלבד לצורך פתיחת ההזמנה (מכיון שהודעתי להם שאין סיכוי שאני משלמת 15,000 ש"ח מקדמה בלי לראות חוזה ומפרט סופי של המטבח- אני לא מסתמכת על דברים שסוכמו בע"פ) וששאר המקדמה תשולם במועד הפגישה אצלם בחברה. אחרי שנתתי להם את פרטי האשראי קיבלתי את החוזה (לא מפרט ו/או תוכנוות מטבח שאותם אקבל במועד הפגישה) ובו בין הייתר רשום שעלות ביטול עסקה היא 20% וזאת עקב העבודה על העיצוב וכו'. אני זוכרת שפורסמה לא מזמן כתבה בנושא ושם היה רשום שזה לא חוקי (לצערי לא מצאתי אותה) ולכן אני שואלת אתכם- למרות שאני כן רוצה לסגור איתם ולהמשיך, במידה ובפגישה לסגירת העסקה יצוצו דברים (פרטים טכניים במפרט וכו') שיגרמו לנו שלא לרצות להמשיך את העסקה מולם, מה עולה בגורל ה- 1000 ש"ח ששולמו? האם יחולו עליהם חוק ביטול עסקה של 5% או 100 ש"ח? האם הם רשאים לגבות 20%?
נקודות חשובות שיכולות להשפיע על התשובה:
- את ההודעה הטלפונית על רצוני לסגור עסקה ותשלום מקדמה של 1000 ש"ח עשיתי ביום שישי בצהריים והפיגשה עימם היא ביום שישי הקרוב
- לא קיבלתי מהם שום תוכנית בפועל או מפרט רשום- תוכנית המטבח היא על המחשב שלהם ונקבל אותה רק אחרי החתימה
- החברה לא עיצבה עבורינו שום דבר- הגענו עם תוכנית מטבח שנעשתה ע"י מעצבת הפנים שלי והם רק העלו אותה על המחשב שלהם. לא נעשה שום תכנון נוסף מצידם (למעשה הם רק בונים לי את המטבח- אין להם שום צד בפן התכנוני)

תודה מראש
(ולכל אלו שתוהים מדוע אני ישר חושבת על ביטול עסקה עוד לפני שחתמתי- אני מעוניינת לסגור עימם וקיבלתי עליהם המלצות חמות, אך רק רוצה לדעת את זכויותי ולהיות מוכנה לכל בלת"ם שאולי יצוץ)
יום נעים וסליחה על האורך
 
כרגע

אין להם על מה לגבות דמי ביטול. למעשה, כל עוד לא ביצעת הזמנה בפועל, כלומר הגיעו אליך למדידות, הזמנת את המטבח שאת רוצה וכו', זה נכון גם לו היית מקבלת מהם תוכנית. לא שזה מאד יעור לך אם תחליטי לבטל את העיסקה והם יעשו בעיות. תסתכלי בתקנות הגנת הצרכן ביטול עיסקה.
 
למעלה