ביטול עסקה שנעשתה באינטרנט

נירש

New member
ביטול עסקה שנעשתה באינטרנט

שלום רב, קניתי דיסקים לצריבה מאתר אינטרנט, ולאחר שניסיתי לצרוב על שניים, גיליתי שהדיסקים פגומים. פניתי לספק והוא טוען שאי אפשר להחזיר את המוצר ולבטל את העסקה מכיוון שמדובר במוצר מתכלה. למיטב ידיעתי, החוק קובע שניתן לבטל עסקת מכר מרחוק תוך 14 יום. האם החוק אינו תקף לגבי מדיות לצריבה? תודה מראש.
 
ביטול עיסקת מכר מרחוק

ראה מאמרו של עו"ד חיים רביה: "מסחר אלקטרוני והגנת הצרכן", כאן (שים לב במיוחד לפיסקה המתחילה במלים: "עסקאות מסוימות קיבלו פטור...").
 
ביטול עיסקה

התיקון מס' 7 לחוק הגנת הצרכן בא להוסיף על הדין הקודם ולא במקומו. התוספת היא בכך שצרכן יכול בנסיבות מסויימות לבטל עיסקת מכר, גם אם לא התקיימו עילות הביטול המסורתיות, כלומר, הוא יכול לבטל גם אם אין אשם מצד המוכר. המצב שאתה מתאר מכוסה ע"י חוק המכר והוא מכונה אי התאמה. זכותך ליתן הודעת אי התאמה למוכר ולדרוש ממנו להחליף לך את המוצר הפגום במוצר תקין. אם לא יסכים לעשות זאת, זכותך לבטל את העיסקה ולדרוש ממנו השבת הכסף ששילמת ופיצויים על הנזקים שנגרמו לך, אם נגרמו. מעבר לכך, אני בהחלט מסכים איתך שמדיות לצריבה אינם "נכסים פסידים". נכסים פסידים הם למשל מזון, פרחים, אותם לא תוכל להחזיר אחרי 14 יום.
 

נירש

New member
תודה לשניכם, ושאלה נוספת בהקשר

לאיזה גופים ניתן להפנות תלונה בנושא, אם אכן הספק מסרב להחליף את המוצר או לבטל את העסקה מהנימוקים הנ"ל? אני מכיר רק את הרשות להגנת הצרכן, ואשמח לקבל כתובות נוספות. שוב תודה!
 
למעלה