ביטול קנייה באינטרנט ע"י האתר-חוקי?

studentR

New member
ביטול קנייה באינטרנט ע"י האתר-חוקי?

בשיטוטי באינטרנט במהלך הסופשבוע בחיפוש אחר מכשיר DVD ניתקלתי במבצע מדהים עבור מכשיר DVD מתוצרת חברת פיוניר באתר של שקם-אלקטריק - שיקי (http://www.shiki.co.il) ואני מצרף כאן את תמונת דף המוצר. כפי שניתן לראות בבירור, במקום המחיר הרגיל של 1542ש"ח ובמבצע מיוחד, המחיר היה אמור להיות 990ש"ח בלבד! עד תאריך ה- 03/02/02. כמובן, שהזמנתי את המוצר וקיבלתי את האישור על ההזמנה (כל המסמכים נמצאים אצלי). כל זה קורה ביום שבת ה- 02/02/02. אולם לתדהמתי ולהפתעתי הרבה יצרו קשר איתי משרות הלקוחות של אתר שיקי (שקם-אלקטריק) והודיעו לי שהיתה טעות! בפרטי המכירה והמבצע יועד עבור מכשיר DVD אחר לגמרי - יצרן שונה! ומפרט שונה לחלוטין! ומכאן כמובן שהמכירה בוטלה על ידי החברה. כמובן שמיידית ביטלתי את ההזמנה וברוב חוצפתם הם עוד דורשים שאשלח להם דואל על זה שאני מעוניין לבטל את ההזמנה. לשאלתי, נכון שבתקנון האתר (http://www.shiki.co.il/shiki/default.asp?UrlAdd=takanon.asp) יש סעיפים שמגנים עליהם מפני טעויות שנעשו "בתום לב" אולם האם זה תופס חוקית? כלומר מה ההבדל כאשר אני הולך לסופר ורואה פריט שרשום עליו, נניח, 10 ש"ח ובקופה מופיע 12 ש"ח, למה במקרה הזה מה שקובע זה המחיר המודבק על הפריט? כלומר, האם אתר האינטרנט הנ"ל יכול להסתתר מאחורי התקנון הזה ולבטל מכירה רק בגלל שזה לא מתאים להם? אודה לכם מראש על תגובה למכתב זה!
 

netanela1

New member
גם לי זה קרה

ראיתי מודעה בשיקי באינטרנט על מייבש כביסה בסכום מסויים. הגעתי לחנות של שקם אלקטריק כדי לראות את המוצר שאני קונה במו עיניי. מסתבר שהמייבש הוא מחברה אחרת בכלל אך של אותו יצרן. על זה הבלגתי, מה שכן, בחנות התעקשתי לקבל את המחיר שהיה נקוב באינטרנט ולא מה שהיה מוטבע על המכשיר בחנות. כמו כן, היה ויכוח עם המוכר לגבי הסדר התשלומים כשהוא מתעקש שהמחיר שנקוב באינטרנט הוא על מזומן בלבד. לבסוף, אחרי שהתעקשתי מאוד מאוד, המוכר נכנע והבין שאין לו עסק עם פראיירית ואני קיבלתי בתשלומים את המחיר שהוא כביכול טען שהוא מחיר למזומן. אני מציעה לך להתעקש ולא לוותר להם כי הם פשוט משקרים בפירסומים שלהם. ולא כך זה צריך להיות. בהצלחה
 
למעלה