ביטול קנייה באינטרנט ע"י האתר-חוקי?
בשיטוטי באינטרנט במהלך הסופשבוע בחיפוש אחר מכשיר DVD ניתקלתי במבצע מדהים עבור מכשיר DVD מתוצרת חברת פיוניר באתר של שקם-אלקטריק - שיקי (http://www.shiki.co.il) ואני מצרף כאן את תמונת דף המוצר. כפי שניתן לראות בבירור, במקום המחיר הרגיל של 1542ש"ח ובמבצע מיוחד, המחיר היה אמור להיות 990ש"ח בלבד! עד תאריך ה- 03/02/02. כמובן, שהזמנתי את המוצר וקיבלתי את האישור על ההזמנה (כל המסמכים נמצאים אצלי). כל זה קורה ביום שבת ה- 02/02/02. אולם לתדהמתי ולהפתעתי הרבה יצרו קשר איתי משרות הלקוחות של אתר שיקי (שקם-אלקטריק) והודיעו לי שהיתה טעות! בפרטי המכירה והמבצע יועד עבור מכשיר DVD אחר לגמרי - יצרן שונה! ומפרט שונה לחלוטין! ומכאן כמובן שהמכירה בוטלה על ידי החברה. כמובן שמיידית ביטלתי את ההזמנה וברוב חוצפתם הם עוד דורשים שאשלח להם דואל על זה שאני מעוניין לבטל את ההזמנה. לשאלתי, נכון שבתקנון האתר (http://www.shiki.co.il/shiki/default.asp?UrlAdd=takanon.asp) יש סעיפים שמגנים עליהם מפני טעויות שנעשו "בתום לב" אולם האם זה תופס חוקית? כלומר מה ההבדל כאשר אני הולך לסופר ורואה פריט שרשום עליו, נניח, 10 ש"ח ובקופה מופיע 12 ש"ח, למה במקרה הזה מה שקובע זה המחיר המודבק על הפריט? כלומר, האם אתר האינטרנט הנ"ל יכול להסתתר מאחורי התקנון הזה ולבטל מכירה רק בגלל שזה לא מתאים להם? אודה לכם מראש על תגובה למכתב זה!
בשיטוטי באינטרנט במהלך הסופשבוע בחיפוש אחר מכשיר DVD ניתקלתי במבצע מדהים עבור מכשיר DVD מתוצרת חברת פיוניר באתר של שקם-אלקטריק - שיקי (http://www.shiki.co.il) ואני מצרף כאן את תמונת דף המוצר. כפי שניתן לראות בבירור, במקום המחיר הרגיל של 1542ש"ח ובמבצע מיוחד, המחיר היה אמור להיות 990ש"ח בלבד! עד תאריך ה- 03/02/02. כמובן, שהזמנתי את המוצר וקיבלתי את האישור על ההזמנה (כל המסמכים נמצאים אצלי). כל זה קורה ביום שבת ה- 02/02/02. אולם לתדהמתי ולהפתעתי הרבה יצרו קשר איתי משרות הלקוחות של אתר שיקי (שקם-אלקטריק) והודיעו לי שהיתה טעות! בפרטי המכירה והמבצע יועד עבור מכשיר DVD אחר לגמרי - יצרן שונה! ומפרט שונה לחלוטין! ומכאן כמובן שהמכירה בוטלה על ידי החברה. כמובן שמיידית ביטלתי את ההזמנה וברוב חוצפתם הם עוד דורשים שאשלח להם דואל על זה שאני מעוניין לבטל את ההזמנה. לשאלתי, נכון שבתקנון האתר (http://www.shiki.co.il/shiki/default.asp?UrlAdd=takanon.asp) יש סעיפים שמגנים עליהם מפני טעויות שנעשו "בתום לב" אולם האם זה תופס חוקית? כלומר מה ההבדל כאשר אני הולך לסופר ורואה פריט שרשום עליו, נניח, 10 ש"ח ובקופה מופיע 12 ש"ח, למה במקרה הזה מה שקובע זה המחיר המודבק על הפריט? כלומר, האם אתר האינטרנט הנ"ל יכול להסתתר מאחורי התקנון הזה ולבטל מכירה רק בגלל שזה לא מתאים להם? אודה לכם מראש על תגובה למכתב זה!