ביטול שוליים בכביש 443 ממודיעין למחלף בן שמן

lasik

New member
ביטול שוליים בכביש 443 ממודיעין למחלף בן שמן

בימים אלה מבצעת מע"צ עבודות להרחבת מסלולי הנהיגה בכביש 443. העבודות בחלק מהאזורים בכביש הושלמו, ועתה נראה שלצורך הוספת מסלול יעודי לתחבורה ציבורית מכיוון מודיעין למחלף בן שמן בוטלו לחלוטין השוליים באזורים מסויימים. לדעתי זהו מחדל בטיחותי לנהגים ולרוכבים מכיוון שהכביש אינו סלחני יותר לסטיות מנתיב.

נציגי תנועות "ישראל בשביל האופניים" ו"מאסה קריטית" הנמצאים בפורום: האם תוכלו לפעול למנוע מחדל בטיחותי זה בטרם יעלה בחיי אדם?
 

ItsikH

Member
הנושא כבר עלה ונדון, הצעתי היתה להגביל אותו בזמנים וגם זה
כאילוץ. כדאי לשים לב שזו מדיניות עקבית של החברה הלאומית לדרכים, בכביש 2 בין נתניה לשפיים בוצע שינוי דומה - וזה קטע חוקי לרכיבה וגם מוביל לכניסה לוינגייט.

אני לא בטוח לגבי יכולתנו להשפיע בענין, אבל מדובר לא רק בהגבלה על רכיבה ספורטיבית - את זה אפשר בקלות יחסית לפתור - כמו הגבלה על יוממות, כלומר תחבורה ממש.
 

אילון22

New member
אי אפשר לעצור את השור (כץ) בדישו....

מתוך אתר משרד התחבורה (הדגשות שלי):
"לדברי שר התחבורה, כביש 443 המשמש כעורק תחבורה נוסף לירושלים, ישודרג. בימים הקרובים יחלו העבודות להרחבת צמתים ונתיבים לאורך כל הכביש שנועדו לשפר את זרימת התנועה בכביש. שדרוג כביש 443 יכלול בין השאר הוספת נתיב שלישי לאורך מספר קטעים של הכביש שישמשו כנתיב בלעדי לתחבורה ציבורית, וכן הוספת נתיב שלישי לתחבורה ציבורית בכל הצמתים המרומזרים ממחלף בין שמן ועד למחלף מכבים, בשני הכיוונים. חלק ניכר מקווי האוטובוסים הבינעירוניים הנוסעים כיום לירושלים דרך כביש מספר 1 ייסעו דרך כביש 443, במטרה להפחית את העומסים ולקצר את משך הנסיעה. כמו כן יופעלו עמדות בידוק נוספות במחסומים של כביש 443 (מכבים ועופר). בכל מחסום תופעל עמדה ייעודית לתחבורה ציבורית.
ליד מצפה מודיעין יוקם חניון "חנה וסע" חינם, שיאפשר לנהגים המגיעים מדרום הארץ ומכביש 6 להשאיר את רכבם ולהמשיך לירושלים בשאטלים. השאטלים יגיעו למוקדי התעסוקה העיקריים בתוך העיר ובימים הקרובים יתפרסם המכרז להפעלתם. החניון יכלול 500 מקומות חנייה, בהמשך מתוכננים עוד 1,800 מקומות חנייה.
לאורך כביש מספר 1 ו-443 וכן ביציאות מירושלים ובעיר עצמה יוצבו מצלמות ושלטים אלקטרוניים שידווחו בזמן אמת על מצב התנועה. כמו כן תוקם עמדה ייעודית במרכז הבקרה של חברת נתיבי ישראל שתפעל 24 שעות ביממה ותיתן מענה מהיר לכל בעיה שתיווצר בכביש מספר 1 או בכביש 443. העבודות ילוו בפרסומים שוטפים באמצעי המדיה השונים, במטרה ליידע ולכוון את הנהגים, ולעודד שימוש בחלופות השונות".

לי נראה שאי אפשר לעצור את השור בדישו (תרתי משמע לגבי השר הנוכחי...) והפתרון היצירתי היחידי הוא להשתלב בתנועה הכללית, בהנחה שאף אחד לא יטרח ויקצה נתיב מיוחד לרוכבי-על-שניים.
 

ItsikH

Member
מנסיון בכביש 2 בקטע שהזכרתי, זו סכנת חיים ממש
 

lasik

New member
כביש 2 סכנה של ממש לרוכבים בשל היותו עורק תנועה ראשי, אולם

כביש 443 מהווה בעיקר בשבתות איזור רכיבה אטרקטיבי. היעדר השוליים בשני המקטעים המדוברים לא תורם במאום לתנועת הרכבים אולם מסכן אותם ואת הרוכבים. המדובר ב- 2 מקטעים באורך כ- 500 מטר שקצה המסלול הימני במרחק אפס מגדר הבטיחות. נציגים היושבים בועדות בנושא תחבורה, כדאי שיעלו הנושא בשל ההיבט הבטיחותי לכל הצדדים.
 

ItsikH

Member
תחבורה ציבורית בשבתות? לא מדובר בנת"צ? ודווקא כביש 2
בקטע הזה שימושי במיוחד לרוכבים כל השבוע. הנת"צ מחורץ,כך שמקשה על נהג האוטובוס לסטות ולעקוף את הרוכב.
 

lasik

New member
ItsikH - בנתיב נת"צ יתכן שימוש לנהגים בשבתות

לכן הסכנה לנהגי הרכבים הפרטיים שאינם מורגלים בנהיגה בצמוד לגדר הפרדה.
זוהי גם הפתעה לרוכבים שלאורך רוב כביש 443 יש שולים ורק בנקודות מסויימות אין כלל.
&nbsp
 

ItsikH

Member
ולכן לטובת הרוכבים הספורטיביים כל מה שצריך לדרוש
הוא מניעת תחבורה פרטית בנת"צ, וזה אכן המצב בדוגמת כביש 2 שהבאתי, הנת"צ אינו עומד לרשות הנהגים כשאינו משמש כנת"צ בשעות העומס.
הבעיה היא של היוממים בלבד, כי שעות העומס הן בדיוק אלו בהן היוממים רוכבים, ואלו נפוצים בקטע כביש 2 המדובר הרבה יותר מאשר ב-443.
 

אילון22

New member
איציק, יש עמימות בקשר לשמוש בנת"צ

אתמול נסעתי על 2 בסביבות 11:30 מנתניה לתל אביב. בשלטים הנת"צ מסומן ככזה בשעות 06:30 עד 09:30 אבל בשום מקום לא כתוב מה קורה אחר כך... בפועל ראיתי רכבים רבים שעוקפים את התנועה מימין- על הנת"צ. אז מה הועילו חכמים ?
 

אילון22

New member
המדינה לא תקצה נתיב מיוחד לרוכבים הפתרון היחיד: נתיבי שיתוף

Share the Road - נתיבי שיתוף- כבישים מסויימים בהם יוכרז על תנועה משותפת של רוכבים בצד נהגים, תוך שמירת מרחק עקיפה והימנעות מסיכון הרוכבים.
זה שינוי תרבותי וחינוכי שניתן לעשות- אם יירתמו לכך הרשויות, הרוכבים וגורמי האכיפה.
 

ItsikH

Member
הנת"צ הזה מופרד *פיזית* מהכביש באמצעות חירוץ
מה שדווקא בשעות בהן הוא מוקצה לתח"צ הופך אותו למסוכן ביותר לרכיבה, בשאר הזמן יוצר חציצה *מוגבלת* בינו לבין התנועה. אם כך יפעלו גם ב-443, יתכן שזה עונה לבעיה [ויתכן גם שלא כמובן
].
 

YotamKa

New member
לא צריך תנאי גד וראובן בתמרורים

אם כתוב שבשעות מסויימות יש נת"צ, יוצא מזה שבשעות האחרות הנתיב פתוח לכולם.
בעלייה ממעלה אדומים לירושלים יש מקרה כמו שאתה רוצה, שם מובהר שביתר השעות הנתיב פתוח לכולם.
 
והנתיב בין מעלה אדומים לירושלים לצערנו

מדגים לרוכבים המקומיים שהמצב מבחינת הרוכבים הפך למסוכן ביותר, ממש מפחיד לרכב שם גם בשבת. השאלה היא אחרי כמה הרוגים ישנו את רע הגזרה. השאלה הנוספת היא אם מסת הרוכבים באזור תמשיך לגדול למרות ההרעה בתנאים עד למציאת פתרון. למרבה ההפתעה אני רואה יותר ויותר נתיבי אופניים בערים שנותנים פתרון לפחות ברמה ההצהרתית בכיווון הנכון.
 
אם לא היו "שומרים"

אזי העומס היה מתחלק והכבישים היו נעשים בטוחים יותר והכי חשוב: היה יותר סיכוי שתתפתח תרבות שבין השאר מאפשרת רכיבה בטוחה על אופניים.
 
למעלה