בייביסיטר לאחים הקטנים

Daharma1

New member
בייביסיטר לאחים הקטנים

צהריים טובים, יש לי בטן מלאה, היד רצה על המקלדת.. מתנצלת אם זה לא מאורגן. מזמן לא ביקרתי כאן. אני זקוקה לעזרתכם. המצב טעון מספיק ואשתדל להניח את הדברים כפי שהם. נישואים ראשונים לי, הגעתי רווקה, נישואים שניים לבעלי, יש לו שתיים (14,17). ולנו יש בת 5 ובן 1.3 משותפים. משמורת משותפת, הן פעמיים בשבוע וכל שבת שניה איתנו. בגדול, בסדר. בקטן, עם הזמן אני מצפה פחות ופחות לעזרתן, מסתפקת בקשר היפה עם בת ה-5, הגדולות בקשר מקסים עם אחותן, הבכורה לא מתייחסת לבן הקטן (ולו שלום..). זה דבר שמאוד מפריע לבעלי ולי, דיבר איתה והיא מאוד סגורה. אמרה שלא רצתה את האח הזה.. (כשהיתה בת 12 לא פסקה מלומר, תעשו אח או אחות לבת ה-5...) אולי מקנאה כי הוא בן, מה שבעלי כל כך רצה.. מתחרה על הזמן והאהבה של אביה..? והאחות בת ה-14 אוהבת אותו מאוד. שבוע שעבר ביקשנו מבת ה-14 להיות בייביסיטר על אחיה. אפשר לספור על יד אחת, בקושי שיצאנו או שביקשנו מהן להשאר בביית עם האחים שלהן. היא הסכימה בכיף וברגע שצץ לה ארוע חברתי, מסיבה, היא אמרה שלא תוכל להשאר והיא תבדוק אם הבכורה יכולה.. אין בכלל מה לדבר, הגדולה, שלא מתייחסת לאחיה תשמור עליו, תתן לו מוצץ כשיבכה?! לא ראוי בעיני ובעיני בעלי. אין ביניהם קשר בכלל. בכל אופן ודי ברור, היא סירבה. בעלי הודיע לבת ה-14 שהיא נשארת, כעס עליה, ״פעם ב... מבקשים ממך לעשות משהו בשבילנו ואת מבטלת..״ בכל אופן בת ה-14 יצאה מהבית בלי לומר... לא ראינו שהלכה עד שהתחלתי להתארגן ליציאה ): דבר שמעולם לא קרה. דבר חמור כשלעצמו ופה, בכלל אני מפרידה בין העניינים. הוא כל כך כעס עליה על 2 הדברים, הביטול והיציאה בלי להודיע שלא דיבר איתה כל השבת. אני, כשאני לא מבטאת כעס, מדברת ופותחת פשוט מאוד מתרחקת, מתעלמת. הוא ביקש לפתוח את הדברים כשירגיש לו נכון.. ואני לא הייתי מסוגלת לבקש ממנה כלום, לא עזרה בהגשה לשולחן, כלום, כלום. אחרי מה שהיה והיא, אני יודעת, הרגישה את הניתוק והכעס. לא דיברתי איתה כמעט או התייחסתי. יש פה רגישות מאוד גבוהה, 1. היא עדיין ילדונת, ששמה את צרכיה במקום ראשון, אי אפשר באמת לכפות עליה להשאר לעשות בייביסיטר. אפשר לצפות שתבטל פעם ב.. תכנית שלה. אפשרלגרום לה להבין שזה חלק בלתת ולקחת. היא לא מורגלת מגיל צעיר שכך הם הדברים, יצאנו מעט ולא על בסיס קבוע בעבר. 2. הזוי שנוציא כסף על בייביסיטר. עכשיו החלטנו לצאת פעם בשבוע, הילדות גדולות ומגיע לנו זמן לעצמנו קצת. אז מה, לא מגוחך, נזמין בפעם הבאה בייביסיטר כשבביית יש 2 בנות בוגרות?! זה הזוי! בעלי ובת ה-14 רבו בסופו של דבר, כי היא יצאה הבוקר לביה׳ס ושלחה הודעה כועסת, חצופה לבעלי. הפך לו את היום.. חבל לי שלא פתחנו את הדברים במהלך השבת. נאלצתי לקבל את הבקשה שלו. עכשיו נפתחה מלחמת עולם.. היא לא תבוא במהלך השבוע, ככה אמרה. מורכב מאוד, בבקשה אשמח לעזרה וכמה שפחות ביקורת. תודה
 
ענייני גיל ההתבגרות...

אני חושבת שאני יכולה להבין בת 14 שנורא דחוף לה לצאת למסיבה עם החברים
זה גיל שבו הרבה פעמים יש להם הרגשה שהם מפסידים משהו רציני אם הם לא נוכחים באירועים
אני חושבת שצריכה להיות באופן כללי הדברות הין הילדים לבין הוריהם על העזרה שההורים מבקשים והילדים נותנים, שמתחשבת בשני הצדדים (הרי אם היא היתה אומרת שלא יכולה לעשות בייביסיטר כי היא צריכה ללמוד למבחן אני מניחה שלא הייתם כועסים).
מצד שני, אני מניחה שאם היא היתה עושה בייביסיטר בתשלום אצל משפחה זרה היא לא היתה מבריזה בגלל מסיבה.
&nbsp
אני חושבת שאת ובעלך צריכים לנהל שיחה על איזו עזרה סביר לקבל מהן, ואז שהוא יתחיל ליישם את זה, ואם הגדולה לא עושה בייביסיטר היא יכולה לעזור בדברים אחרים.
&nbsp
אני מבינה את התסכול שלכם
נשמע לי כמו קצר בתקשורת אופייני לגילאים האלה
אני חושבת שאת יכולה להגיד להן במפורש: איך תרגישו אם תהיה כאן בייביסיטר בזמן שאתן כאן, זה לא יביך אתכן?
ויכול להיות שיותר מתאים לבקש מהן עזרה בדברים אחרים, לעזוב את זה, ולקחת בייביסטר בתשלום בימים שהן לא נמצאות.
(רק לא להגיע למצב שהן לא עוזרות בכלום. זה לא בריא)
 

kisslali

New member
אני הייתי מפרידה

אין ספק שחלק גדול קשור לגיל ההתבגרות, נשימה עמוקה כי זה תהליך ארוך וקשה, זה עוד יותר קשר כשמדובר בילדים שאינם שלך ביולוגית ועוד ועוד.
אני הייתי מתמודדת כרגע עם שני דברים: הראשון הוא שהילדה פשוט קמה והלכה, זה נראה לי גובל בחוסר סמכותיות שלכם כהורים, אפילו אם רק 50% מהזמן. זה די בעייתי שכשמשהו לא מתאים לה היא פשוט עושה חרם. מה היה קורה אם לא היה לה ׳עוד׳ בית, היא הייתה נשארת שבוע בגינה? לדעתי כדאי לפתוח את נושא הסמכות וגם את עניין החובות מול זכויות בשיתוף עם האם הביולוגית.
הנושא השני הוא מה והאם חייבים ילדים לתת לטובת הבית. זה מאד פשוט. בייביסיטר עולה כסף, גם הצ׳ופרים שלה ושל אחותה עולים כסף - מציעים לה לקזז. רק קחי בחשבון שתהיו חייבים לעמוד במילתכם: אם שילמתם לשמרטפית זרה, תצטרכו באמת לא לקנות לגדולות משהו גם כשהן תעשנה סצינה...

בהצלחה, ללי
 
עונה ...

במצב מאוד דומה, לא חלמנו לרגע לבקש בייביסיטר
מאחד משני המתבגרים !
בודאי שהזמנו בייבי סיטר בתשלום, בלי למצמץ.
לא שותפה כלל לעניין ההזיה.
מניחה שכך היינו נוהגים גם אם האחים היו ביולוגיים,
על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באחים חורגים.
האחיות לא ביקשו מכם להתחתן אחד עם השני, לא
ביקשו מכם להביא ילדים לעולם ולא בחרו בכך.
אין שום סיבה שתכפו עליהם לשמור על האחים שלהם.

ושוב - נראה לי שכך הדבר גם לגבי ילדים ביולוגיים.
אפשר לבקש. אי אפשר לדרוש. דרשתם - זאת התוצאה שקיבלתם -
פאסיב-אגרסיב.
מוטב שתתחילו לשקם את היחסים עם הילדה, ומהר.
פעם הבאה -שוב, אפשר לדבר, אפשר לבקש, אפשר לשתף.
מה פתאום לדרוש ??
 

ornme1

New member
בזמנו, הבכור שלי הציע, והאקס ואני תגמלנו אותו, שילמנו לו

כמו לבייביסיטר.
חשבנו שככה מתאים.
לפני שהציע את עצמו לא ביקשנו.
 
למעלה