בין בריאה לאבולוציה

בין בריאה לאבולוציה

מדוע או כיצד "מחליטה" נקודת אנרגיה קוסמית, ביום בהיר אחד (כביטוי בלבד) מתוך עצמה, לממש את עצמה אל תוך המרחב, שהיה או לא היה. נושא המרחב שהיה או לא היה, די נפוצה בקרב מדענים ופילוסופים: האם נקודת הבריאה או המפץ הגדול התרחשו בתוך מרחב קיים או כל שהיה הוא רק אותה נקודת אנרגיה והיא זו אשר יצרה את עצמה יש מאין (דבר בלתי אפשרי למוח האנושי לתפוס, מעבר לשאלה הפילוסופית - האם "דבר" יכול ליצור את עצמו?) ואת כל המרחב שבתוכו באה לידי ביטוי היצירה הזו. מדוע לא ניתן ליחס את המפץ הגדול לבריאה של "בורא" כמושג, שבעצם אין כל דרך להגדירו, כי ברגע שבאים להגדירו מפחית המגדיר את איכותו של המושג ומורידו לרמה של מונח, וכאן בדיוק נפתח הפתח עבור המגדיר להשליך את תכולתו האישית על "הבורא", וכך נותן "לבורא" זה מאפיינים אנושיים. והשאלה בה' הידיעה - כיצד ניתן על ידי דבר מופשט (המחשבה) כאשר החושב נמצא בתוך תנועה מעגלית סגורה, לראות או להגיע למסקנות על דבר מה שנמצא מחוץ לתנועה זו? רבות מוזכרת כאן תורתו של אינשטיין מיודענו, אך כל אחד מושך לכיוון המשרת את מטרתו ברגע נתון בזמן, כאשר אינשטיין עצמו החליט שבתנועה במהירות האור כל צד (זה שבתוך התנועה וזה שמחוצה לה) יתאר את ההתרחשויות בצורה שונה לחלוטין מחברו. כאשר מנסים לבדוק בדיקה אובייקטיבית (ככל שאדם על כל מורכבותו יכול להיות אובייקטיבי) רואים שבעצם אין הבדל כלל בין בריאה למפץ הגדול! ההתהוות דרך המפץ הגדול היא התפרצות של אנרגיה ברגע נתון באין-זמן. והבריאה, למרות הסיפור התנכי, מוסבר בזוהר ובקבלה כהתפרצות של אנרגיה ברגע נתון באין-זמן ("ראשית" היא מילה שאינה מכילה בתוכה זמן). הזוהר והקבלה מסבירים זאת כך: ההסבר התנכי נולד על מנת לאפשר לאדם להבין בדרך סיפורית את ההתהוות, כלומר; בראשית ברא וכו'... כאשר במעש לא קדם משפט למשפט, לא קדמה מילה למילה ולא קדמה אות לאות, אלא הכל באחת נברא! המפץ הגדול התנכי או האמוני באם רצונכם בכך. הויכוח שבין בריאת האדם או התפתחות האדם בהדרגה הוא חסר משמעות מכל נקודת מבט - זה טוען מתוך *בורות וזה טוען מתוך *בורות. תורת האבולוציה של דרווין מלאה בחורים כמסננת, ותורת הבורא מוסברת על ידי אלה הנושאים בהבנה חסרה עמוקה. ------------------------------------------------------------------- מה שמעניין אותי באמת הוא האם היתה לאלוהים ברירה כשברא את העולם. אינשטיין ------------------------------------------------------------------ התקדמות הפיסיקה היתה מאז ומעולם אך זאת – מעבר מן האינטואיטיבי אל המופשט. מקס בורן *בורות = הבנה חסרה.
 

AdonAsda

New member
כל זה זה סה"כ ניסיון עלוב לפייס את

המאמינים. הסתירות בין סיפור הבריאה למציאות הן גדולות. להגיד "זה רק משל" מתקן את הסתירות לכאורה, אבל גורם לסיפר להיות חסר שהרי אפשר לפרש אותו בכל דרך שתרצה אם זה "רק משל", אם כבר הסיפור היוני מתאים יותר, הוא אומר שהיקום והאלים נוצרו יש מאין. >...קיים או כל שהיה הוא רק אותה נקודת אנרגיה והיא זו אשר יצרה את עצמה יש מאין...< מה דעתך על אין סוף מפצים שמתרחשים במרחב אין סופי ונוצרים בעצם מכלום? ותודה על ההסבר מאיר העיניים לגבי בורות, רק שאני חושב שבורות היא חוסר השכלה בסיסית יותר מחוסר הבנה...
 
אדון נכבד - מציע שתפתח את ../images/Emo42.gif

התזאורס של השפה העברית ויתכן שתופתע שהמילים הנרדפות של המילה בורות הם גם: אי-ידיעה - הדיוטוּת - חובבנות - חוסר ידע, פשטות ועוד. אבל מעבר לכך: אם אני מסמן בכוכבית מילה ונותן לה הסבר, גם אם אין למילה זו תמיכה באף מלון, למרות שבמקרה דנן לא כך הוא (אנא עיין בתזאורום), אז בבקשה קבל את ההסבר שאני בחרתי למילה, ולא את האחת והיחידה שאתה נושא כהבנה. סיפורים ומשלים ערכם רב מאוד כאשר "אדם" הנשלט על ידי תכנים סמויים ואגו מנופח, קשה לו מאוד לקבל שיש עוד משמעויות לסיפורים מעבר למשמעות שהוא אוחז בה בחוזקה. זכור תמיד: - לדבר מחוצה לך אין כל משמעות אלא המשמעות שאתה נותן לדבר!
 

AdonAsda

New member
לא

משום מה היה נידמה לי שכתבת משהו אחר בפירוש למילה...
לא משנה. >קשה לו מאוד לקבל שיש עוד משמעויות לסיפורים< איזו משמעות יש לסיפור "דני הלך לבית הספר ביום ראשון". אולי זה מספר על בריאת העולם?!
 
אם זו המשמעות שאתה נותן ל...

"דני הלך לבית הספר ביום ראשון" אזי זו המשמעות שיש למשפט זה עבורך. אגב - העובדה "שדני הלך לבית הספר ביום ראשון" היא באמת בריאת עולם ממשית עבור דני עצמו! מאחר ודרך ההליכה לבית הספר דני מתחיל לברוא את עולמו. לדבר מחוצה לך אין כל משמעות אלא המשמעות שאתה נותן לדבר! והאדם הוא יצרן משמעויות גדול ביותר.
 
אתה לא חושב שאולי אלוהים זה דבר כזה

ענק ובלתי ניתן להבנה בשביל מוחות אנוש? אז למה תמיד לשאול - איך אולוהים נבראו ומי ברא את אלוהים? אלו שאלות שכשהייתי קטן הייתי שואל את עצמי, אבל במשך הזמן הבנתי שאלוהים הוא לא זקן עם מגבעת שיושב בשמיים אלה הרבה מעבר לכך, הרבה מעבר לכך בלי שיעור אפילו.. אנחנו(בני האדם) כאלה קטנים וחושבים שאנחנו אלים.
 
דניאל

האמונה שלך פרדוקסלית משהו. אם האלוהים שלך כל כך ענק ובלתי ניתן להבנה בשביל מוחות אנוש הרי שמסיבה זו שאנו לא יכולים לשאול ולתהות איך נוצר ומי בראו אנו גם לא יכולים לדעת אם הוא אכן קיים.כל שביכולתנו על פי הבנתך זה להסתמך על רגשות,וגם הללו כפופים למוחות האנוש המתובנתים שלנו.
 
בשביל אמונה פשוטה כמו "יש בורא"

- והבורא הוא לאו דווקה מה שאנו חושבים.. לא צריך להוות שאלות כלכך גדולות על איך הוא נוצר וכדומה.. צריך פשוט: להסתכל על השקיעה בחוף הים ולהרגיש את הרגשות בה. להריח פרחים יפים. להסתכל על תינוק שצוחק.. להסתכל ולבחון את מופלאיו של הגוף האנושי פור גד סייק!!!!!
 

התולעת1

New member
``מבשרי אחזה אלוק``.

מי שלא רואה מהבשר שלו את האלוקים, יש לו בעיה באינטליגנציה. לאדם יש זקן, מי סידר שלכל שערה יש שביל, שבשביל הזה היא תקבל את המזון שלה וברגע שהמזון לא מגיע היא מלבינה? יש תעלה, שטף לתעלה של כל שערה. איוב, כשבאו עליו ייסורים אז הוא התלונן, הוא אמר: ``אולי הקב``ה החליף בין איוב לאויב? אולי התחלף לו, במקום איוב, אויב?``, ככה הוא טען. אח``כ הוא התבונן ואמר: ``מי שם שטף לתעלה?``, אם בין עשרות אלפים שערות הוא לא מתבלבל לשים לכל אחת את השטף שלה בשביל שיגיע אליה המזון, אז מה? בארבע אותיות הוא מתבלבל? מי דאג שטיפות המים שיורדות מן השמיים לא ייפגשו זו עם זו? פלא פלאות. תבדקו פעם, תסתכלו, אין דבר כזה שטיפה נוגעת בטיפה בירידתה, פלא פלאות. מי זה דאג שאין חיטה אחת דומה לחברתה בכל העולם כולו? מי דאג שלכל אדם בעולם תהיה טביעת אצבע שונה? וכמה זה אצבע? בטווח כזה קטן, בכל העולם, מיליארדים אנשים יהיה שונה ויהיה ניתן לזהות כל אחד לפי טביעת אצבעות. מי סידר את זה? הפצצות? אה? או הקופים של דרווין? מי סידר שיהיה לנו שערות באף? אם לא היה לנו את המסנן הזה, היינו צריכים אינסטלטור צמוד. וזה לא סתם שערות, זה שערות לפי גודל האף. תארו לכם, אחד מאפריקה, עם אף אפריקאי, היה לו שערות של אחד מרמת אביב ג`, או אחד מרמת אביב ג`, עם אף סולד, היה לו שערות של אחד מאפריקה, היה עושה סימונים. מי סידר את כל זה? אז אחרי שמבינים שהבורא יתברך הוא חכם אז שואלים שאלה: ``החכם, למה ברא את הבריאה? החכם, למה ברא את הבריאה? יש בריאה, יש בורא, יש נבראים, למה נבראו?``
 
למעלה