בין בריאה לאבולוציה
מדוע או כיצד "מחליטה" נקודת אנרגיה קוסמית, ביום בהיר אחד (כביטוי בלבד) מתוך עצמה, לממש את עצמה אל תוך המרחב, שהיה או לא היה. נושא המרחב שהיה או לא היה, די נפוצה בקרב מדענים ופילוסופים: האם נקודת הבריאה או המפץ הגדול התרחשו בתוך מרחב קיים או כל שהיה הוא רק אותה נקודת אנרגיה והיא זו אשר יצרה את עצמה יש מאין (דבר בלתי אפשרי למוח האנושי לתפוס, מעבר לשאלה הפילוסופית - האם "דבר" יכול ליצור את עצמו?) ואת כל המרחב שבתוכו באה לידי ביטוי היצירה הזו. מדוע לא ניתן ליחס את המפץ הגדול לבריאה של "בורא" כמושג, שבעצם אין כל דרך להגדירו, כי ברגע שבאים להגדירו מפחית המגדיר את איכותו של המושג ומורידו לרמה של מונח, וכאן בדיוק נפתח הפתח עבור המגדיר להשליך את תכולתו האישית על "הבורא", וכך נותן "לבורא" זה מאפיינים אנושיים. והשאלה בה' הידיעה - כיצד ניתן על ידי דבר מופשט (המחשבה) כאשר החושב נמצא בתוך תנועה מעגלית סגורה, לראות או להגיע למסקנות על דבר מה שנמצא מחוץ לתנועה זו? רבות מוזכרת כאן תורתו של אינשטיין מיודענו, אך כל אחד מושך לכיוון המשרת את מטרתו ברגע נתון בזמן, כאשר אינשטיין עצמו החליט שבתנועה במהירות האור כל צד (זה שבתוך התנועה וזה שמחוצה לה) יתאר את ההתרחשויות בצורה שונה לחלוטין מחברו. כאשר מנסים לבדוק בדיקה אובייקטיבית (ככל שאדם על כל מורכבותו יכול להיות אובייקטיבי) רואים שבעצם אין הבדל כלל בין בריאה למפץ הגדול! ההתהוות דרך המפץ הגדול היא התפרצות של אנרגיה ברגע נתון באין-זמן. והבריאה, למרות הסיפור התנכי, מוסבר בזוהר ובקבלה כהתפרצות של אנרגיה ברגע נתון באין-זמן ("ראשית" היא מילה שאינה מכילה בתוכה זמן). הזוהר והקבלה מסבירים זאת כך: ההסבר התנכי נולד על מנת לאפשר לאדם להבין בדרך סיפורית את ההתהוות, כלומר; בראשית ברא וכו'... כאשר במעש לא קדם משפט למשפט, לא קדמה מילה למילה ולא קדמה אות לאות, אלא הכל באחת נברא! המפץ הגדול התנכי או האמוני באם רצונכם בכך. הויכוח שבין בריאת האדם או התפתחות האדם בהדרגה הוא חסר משמעות מכל נקודת מבט - זה טוען מתוך *בורות וזה טוען מתוך *בורות. תורת האבולוציה של דרווין מלאה בחורים כמסננת, ותורת הבורא מוסברת על ידי אלה הנושאים בהבנה חסרה עמוקה. ------------------------------------------------------------------- מה שמעניין אותי באמת הוא האם היתה לאלוהים ברירה כשברא את העולם. אינשטיין ------------------------------------------------------------------ התקדמות הפיסיקה היתה מאז ומעולם אך זאת – מעבר מן האינטואיטיבי אל המופשט. מקס בורן *בורות = הבנה חסרה.
מדוע או כיצד "מחליטה" נקודת אנרגיה קוסמית, ביום בהיר אחד (כביטוי בלבד) מתוך עצמה, לממש את עצמה אל תוך המרחב, שהיה או לא היה. נושא המרחב שהיה או לא היה, די נפוצה בקרב מדענים ופילוסופים: האם נקודת הבריאה או המפץ הגדול התרחשו בתוך מרחב קיים או כל שהיה הוא רק אותה נקודת אנרגיה והיא זו אשר יצרה את עצמה יש מאין (דבר בלתי אפשרי למוח האנושי לתפוס, מעבר לשאלה הפילוסופית - האם "דבר" יכול ליצור את עצמו?) ואת כל המרחב שבתוכו באה לידי ביטוי היצירה הזו. מדוע לא ניתן ליחס את המפץ הגדול לבריאה של "בורא" כמושג, שבעצם אין כל דרך להגדירו, כי ברגע שבאים להגדירו מפחית המגדיר את איכותו של המושג ומורידו לרמה של מונח, וכאן בדיוק נפתח הפתח עבור המגדיר להשליך את תכולתו האישית על "הבורא", וכך נותן "לבורא" זה מאפיינים אנושיים. והשאלה בה' הידיעה - כיצד ניתן על ידי דבר מופשט (המחשבה) כאשר החושב נמצא בתוך תנועה מעגלית סגורה, לראות או להגיע למסקנות על דבר מה שנמצא מחוץ לתנועה זו? רבות מוזכרת כאן תורתו של אינשטיין מיודענו, אך כל אחד מושך לכיוון המשרת את מטרתו ברגע נתון בזמן, כאשר אינשטיין עצמו החליט שבתנועה במהירות האור כל צד (זה שבתוך התנועה וזה שמחוצה לה) יתאר את ההתרחשויות בצורה שונה לחלוטין מחברו. כאשר מנסים לבדוק בדיקה אובייקטיבית (ככל שאדם על כל מורכבותו יכול להיות אובייקטיבי) רואים שבעצם אין הבדל כלל בין בריאה למפץ הגדול! ההתהוות דרך המפץ הגדול היא התפרצות של אנרגיה ברגע נתון באין-זמן. והבריאה, למרות הסיפור התנכי, מוסבר בזוהר ובקבלה כהתפרצות של אנרגיה ברגע נתון באין-זמן ("ראשית" היא מילה שאינה מכילה בתוכה זמן). הזוהר והקבלה מסבירים זאת כך: ההסבר התנכי נולד על מנת לאפשר לאדם להבין בדרך סיפורית את ההתהוות, כלומר; בראשית ברא וכו'... כאשר במעש לא קדם משפט למשפט, לא קדמה מילה למילה ולא קדמה אות לאות, אלא הכל באחת נברא! המפץ הגדול התנכי או האמוני באם רצונכם בכך. הויכוח שבין בריאת האדם או התפתחות האדם בהדרגה הוא חסר משמעות מכל נקודת מבט - זה טוען מתוך *בורות וזה טוען מתוך *בורות. תורת האבולוציה של דרווין מלאה בחורים כמסננת, ותורת הבורא מוסברת על ידי אלה הנושאים בהבנה חסרה עמוקה. ------------------------------------------------------------------- מה שמעניין אותי באמת הוא האם היתה לאלוהים ברירה כשברא את העולם. אינשטיין ------------------------------------------------------------------ התקדמות הפיסיקה היתה מאז ומעולם אך זאת – מעבר מן האינטואיטיבי אל המופשט. מקס בורן *בורות = הבנה חסרה.