בין עירוני

Mr Brownstone

New member
בין עירוני

שלום חבריה' אני מעוניין לעבור מ-4 לדו-גלגלי בעיקר משיקולים פיננסיים אני אסע בעיקר בדרכים בין עירוניות לעיתים הרריות - אריאל אמרו לי שבמקרה זה עדיף 500 סמ"ק על פניו נראה שאופנוע עדיף על קטנוע בבין עירוני יותר יציב ובטוח(כוח) אמרו לי שקטנוע זול יותר לאחזקה.. מה אתם אומרים לגבי העלויות וביצועים בדרך מהירה
 

ixmix

New member
קטנוע או אופנוע.

במקרה שלך, הבחירה היא קשה. אישית, אני סבור כי קטנוע 250 טוב יכול לעשות את העבודה, אבל הדרך לאריאל אינה בדיוק הדרך האידיאלית לקטנוע כזה. שווה לשקול אופציה של סוזוקי בורגמן 400, שיעשה את העבודה בקלות ובלי בעיות, יהיה זול לאחזקה באופן משמעותי מאופנוע כביש וייתן פתרון תחבורתי טוב יותר לטעמי. מבחינת ביצועים בדרך מהירה, הוא משייט בלי שום בעיה בטווח הדו ספרתי, ואף בטווח שיקנה לך נקודות אם תצולם... (עוד כלי שבא בחשבון הוא פיאג'ו X9).
 

Valud

New member
X אנחנו בפורום "קטנועים" שחכת../images/Emo35.gif

פורום 788 להזכירך...
 

ixmix

New member
לא פשוט...

תקציב מוגבל, ובכלל לא פשוט. הייתי אומר: VXR180 2002 שיהיה אולי טיפה חלש, וטיפה ספורטיבי מדי מבחינת תנוחת הישיבה, הונדה פורסייט 98 (טיפה יותר יקר), ימאהה מג'סטי 250 מודל 96, פיאג'ו הקסגון 250 מודל 01, קימקו B&W250 01, ג'וירייד200 חדש (טיפה יותר יקר). כולם יכולים לדעתי לעשות את העבודה, אבל הג'וירייד קטן באופן משמעותי מהאחרים, ולכן הייתי מוריד אותו. מג'סטי דגם יקר ותצטרך לרדת מודל ישן, אז הייתי מוריד גם אותו. זה משאיר את הפורסייט 98, הקסגון 01 וBW 01. ברר על שלושתם, סע נסיעת מבחן על שלושתם, ואולי תמצא אחר ביישוב שנוסע על קטנוע וברר איך הוא מרגיש בנסיעות. אני מניח שלאחרים בפורום יהיו רעיונות אחרים...
 

ixmix

New member
עוד משהו:

אם תצליח להגיע ל22K, תוכל לקנות בורגמן400, שיהיה טוב לכל הדיעות מכל האחרים.
 

Titanium

New member
כבעלים של הקסגון,

לעניות דעתי דווקא בבין-עירוני הוא נחות משמעותית מ 250 אחרים. הוא יחסית פחות יציב בגלל גלגלים קטנים ובסיס גלגלים קצר. יתרונו (הלא רלוונטי במקרה זה?) בכך שהוא מהווה כלי רכב מצוין גם לתוך העיר (יחסית למגסטי, הפורסייט ובוודאי הבורגמן) אבל ככלי המיועד לרכיבות בין-עירוניות ארוכות זו לא הבחירה האידיאלית.
 

Mr Brownstone

New member
אני מוכר רכב בכ-30000

בכ-30K ושוקל לקנות אולי אופנוע GS500 אם עלויות חודשיות של קטנוע המתאים לכביש מהיר יהיו נמוכות מאוטו או אופנוע 500
אפשר לשקול העלאת התקציב לטובת בטיחות-ביצועים בכביש מהיר-הררי
 

ixmix

New member
לדעתי הוצאות דומות.

גדלנוע יהיה יקר לתחזוקה כמעט כמו אופנוע, כשאתה משווה את הבורגמן לGS (אתה משווה קטנוע יקר לתחזוקה לאופנוע זול לתחזוקה). אופנוע ייתן הרבה יותר פאן בכביש, מבחינת כוח ומהירות ומבחינות אחרות, אבל קטנוע יהיה יותר פרקטי ויותר נוח לרכיבה (אין שימון שרשרת, למשל, שק"מ שלך תצטרך כל שלושה ימים, אין מתיחת שרשרת, הרגליים בפנים, הגוף מוגן מרוח יותר וכו'). מה שיהיה זול יותר הוא אופנוע סינגל, אולם זה ייתן פחות פאן מבחינת הכוח, ורוב הדו"שים יהיו לא נוחים בנסיעה הארוכה. אם המטרה היא חסכון, והכיוון הוא אופנוע - GS יעשה את העבודה. אם המטרה היא חסכון ואתה מחליט ללכת על סטייל של קטנוע - בורגמן 400 ישרת אותך נאמנה.
 

Mr Brownstone

New member
בתור אחד שלא רכב עדיין על אופנוע

נראה לי שבכביש מהיר האופנוע יותר יציב מהקטנוע. ובגלל צורת הישיבה (לא בקסטום) הגוף "מתאחד" עם הכלי והשליטה גדלה. כל עוד לא מנצלים לרעה את יתרון הכוח של האופנוע זה יתרון בתימרונים ובריחה מסכנות. גם אחיזת הכביש והבלמים של האופנוע נראים אפקטביים יותר. לא כדאי לרדת ל-250 סמ"ק, נכון? אשמח לשמוע דעה מבעל נסיון. ושאלה שהעלתי בפורום אופנועים: דו"ג יותר זול לאחזקה מ-אר"ג ?
 
למה לא לרדת ל-250?

יש את ה-gn250 אופנוע קאסטום (עאלק חחח) חמוד,נוח כמובן,ובנפח קטן יותר ... רצית 250? קיבלת,בעיקרון עדיין לא אוכל להמליץ לך על אף אחד מהם כי לא ניתקלתי בהם בצורת הניסיון. הבעיה היחידה באופנועים שכאלו היא השרשרת והגלגש"ים...
 
למעלה