ביקורתיות של אח

ביקורתיות של אח../images/Emo67.gif

שמעתי הרבה סיפורים וזה גם הסיפור שלי על אחות גדולה שמתוך ניסיון לגונן על אחיה הקטנים, מעבירה ביקורת עליהם, ולא שמה לב שזה פוגע בהם ובה בסוף. אבל הופתעתי לשמוע לפני כשבוע סיפור על אחות צעירה שדווקא עושה זאת, וזה הפתיע אותי. מבחינתי אחותי הגדולה תמיד הייתה במקום של לתת ביקורת, לחשוב שהיא יודעת הכל רק בגלל שהיא גדולה, עד שאני גם גדלתי והנה אני כבר עם מקצוע ביד ויש כמה דברים שאני יודעת והיא לא יודעת, כמו שיש דברים שהיא יודעת ואני לא, והביקורת ירדה, מה גם שאני למדתי לסנן... מה דעתכם על נושא הביקורת בין אחים
איך מתמודדים עם זה כשיודעים שהכוונה טובה אך הדרך מעצבנת, לא נעימה ופוגעת
 
השאלה למה את קוראת ביקורת

יש לאנשים נטייה לשייך ל"ביקורת" כל הערה שהיא, ולא הכל זה ביקורת ובטח שלא בונה, וגם מה שנכלל בתחום הביקורת לפעמים הוא מאוד לא ענייני. אני יכולה לתת כדוגמה את בת דודה שלי (אמנם אנחנו בפורום אחים ואחיות אבל בשבילי זה היינו הך) שצעירה ממני ונוהגת לתת "ביקורת" מאוד לא עניינית שלרוב פוגעת בעיקר ואמנם קשה לי להגדיר את המניעים שלה, אבל חיוביים הם לא. לי יש המון הערות לתת לה אבל אני לא עושה את זה, בעיקר כי אני יודעת שהיא לא רק שלא תקבל אותן, היא פשוט תיעלב (גם ביקורת עניינית אסרו עלי לתת לה בעבר בטענה שהיא תיקח את זה קשה מדי). בקשר לביקורת מצד אחים גדולים, אני לא רואה הבדל בין ביקורת כזאת לביקורת שבאה מצד כל אחד אחר שהספיק קצת יותר ממך בחיים. נכון שלעתים זה מעצבן ונעשה בצורה הלא נכונה, אבל לפחות כשאחותך נותנת את הביקורת את יודעת איכשהו שזה לא נעשה מכוונה לזלזל בך (אני מקווה).
 

Russet

New member
לא הייתי קוראת לזה ביקורת. אני אסביר

מבחינתי קשה לי מאוד להפנים ולהבין שהאחיות שלי גדלות, מדובר בילדות שגידלתי או לחילופין גדלתי איתן, אני רגילה ללמוד הכל לפניהן, ללמד אותן, לעדכן אותן ולהקנות להן מהידע שצברתי. את לא יכולה לתאר לעצמך כמה קשה היה לי להבין שכנראה שאחותי עכשיו ממרום 21 שנותיה מבינה המון, יודעת וכנראה שיש תחומים שהיא אלופה בהם ואני חלשה בהם בצורה מזעזעת. היחסים שלנו משתנים מיחסים של בכור בעל אוטוריטה מסוימת וילדון לשני אנשים בוגרים שמלמדים אחד את השני דברים. קשה מאוד- אין ספק אפילו ולכן הביקורת איננה, אני לא מבקרת את אחותי בשום פנים, אני מנסה להקנות לה ידע ומבינה שגם היא מלמדת אותי דברים. כנראה שאחותך לא באמת מבינה שאת אישה, שבגרת ועברת עוד כמה שלבים בדרך- כנראה שהיא עוד תקועה בילדות שלך וחבל בשבילה. בקשר לאחות הקטנה שמותחת ביקורת בצורה לא בונה- אצלנו זה היה נטו בגלל חוסר טאקט, נתנו לה להגיד מה שעולה על רוחה ולקח לה זמן ללמוד מהי ענווה וצניעות, היום היא מנסה קודם להקשיב ואח"כ להגיד מה דעתה- לא בצורה מכוערת. ואם כן אז מה? עברתי איתה דברים גרועים בהרבה, הקשר שלנו חזק מתמיד ואני יכולה לתת לה מבט מצמית אחד שלי (לא משנה שהיא נקרעת מצחוק מהם וממש לא מפחדת כמו ראנשים אחרים) והיא מבינה שחצתה את הגבול.
 
למעלה