ביקורת על מסעדה חדשה דנדשה: גיליס
בנמל ת"א. טוב אז זו בעצם לא ממש מסעדה חדשה - כל מי שסעד בי-ם הכיר את מקדש הבשרים גיליס, שעקב המצב סגר את שעריו. עכשיו הוא נפתח מחדש במיקום מדהים, צמוד למול ים בנמל. לפני שנתחיל את הפירוט נספר שהמסעדה נפתחה לפני שבועיים והיא בתק´ הרצה, מה שמבטיח בעיות צפויות. אם כי - תיכף תבינו שהחריקות היו קצת מוגזמות. ועוד משהו - רותי וגיא מהעיר נתנו בשישי ביקורת די דומה למה שאני חוויתי. אז קודם כל על המקום - עיצוב מינימליסטי ופשוט, על סף המכוער, אבל עם גולת הכותרת - חלון ענק קרוע לים, ומרפסת שמש מקסימה. כנראה שהחליטו שם לא להשקיע בעיצוב כשהים מספק את התפאורה הנחוצה. היינו שישה, שלושה מאיתנו כבר היו במקום בשבת שעברה, נהנו מאוד מהאוכל ולכן סחבו אותנו גם השבת לשם. רק כדי להסביר את המצב - הגענו למקום ב-1:30 בצהריים, וחברי ואני היינו חייבם לזוז ב-3:30, נראה מספיק זמן לארוחה מלאה, נכון?? לראשונות חלקנו: חציל בלאדי בלבנה, עגבניות בפטה, סלט עגבניות ורוקט וקלמרי בג´ינג´ר. מנת הקלאמרי הגיעה לשולחן 40 דק´ אחרי ההזמנה, וזהו. המנות האחרות טיפטפו אחת אחת לשולחן במרווחים של 10 דקות. זה היה מוגזם ונהיינו כבר מורעבים. בשלב זה התחלנו לדאוג האם נספיק לאכול את העיקריות, קראנו למלצרית והבהרנו לה ששניים מיושבי השולחן חייבים לעזוב ב-3:30 (השעה היתה רבע לשלוש) ולכן כדאי מאוד שתזדרז עם העיקריות. ואז התבררה הבעיה. אני הזמנתי סטייק סינטה, שהיה רך נימוח ונפלא. רוטב היין שבו הוא הוגש היה סביר, אך לא נחוץ. התוספת - תפו"א בשמנת היתה סתמית מאוד. שתי חברות אחרות הזמינו נתח אנטריקוט שהגיע מידיום אדמדם, יפה וטעים. שלושת יושבי השולחן הנותרים - בן זוגי, אביו ואחותו החליטו לחלוק נתח של שאטו בריין - נתח גדול של בשר שאמור להגיע מידיום-רייר עם מגוון רטבים בצד. הם נהנו מהמנה עד מאוד בשבוע הקודם וחלמו לחזור ולאכול אותה. אלא מה - בזמן שאני ושתי חברותי חיסלנו את הסטייקים שלנו בהנאה הם ישבו וצפו בנו בעיניים כלות - מפני שהמנה שלהם התעכבה. 3 פעמים שאלנו את המלצרית לגבי המנה והזכרנו לה את הדד ליין של 3:30, היא התנצלה, אמרה שהמטבח בבלגאן והאוכל מיד יוצא. 3:30 הגיע, והשאטו לא!! נאלצנו לקום וללכת מבלי שבנזוגי אכל מהמנה העיקרית!! אח"כ עודכנו שברגע עזיבתנו הגיע הנתח לשולחן, היה מצויין וטעים, ומיד איתו הודיע בעל המקום שכל הבשרים והמנות האחרונות על חשבון הבית, כפיצוי. הפיצוי כמובן היה מוצדק. יכול להיות שזו אשמתנו שבאנו למסעדה בתק´ ההרצה שלה ואלו מחלות ילדות. אבל - לא נראה לי שתק´ הרצה זה תירוץ להרעבת הלקוחות! אם אתם לא מסוגלים להעמיד אוכל - אל תפתחו את המסעדה בכלל. אל תציעו מגוון מנות. ובמיוחד - אל תגבו 110 ש"ח על מנת סטייק! אין לי מושג בכמה הסתכם החשבון הסופי, אני בטוחה שהוא לא היה זול אם היינו צריכים לשלם על המנות העיקריות. מקווה שהמסעדה תשתפר, כי יש לה פוטנציאל להיות נפלאה. כל עוד השירות כזה - אל תעזו!!
בנמל ת"א. טוב אז זו בעצם לא ממש מסעדה חדשה - כל מי שסעד בי-ם הכיר את מקדש הבשרים גיליס, שעקב המצב סגר את שעריו. עכשיו הוא נפתח מחדש במיקום מדהים, צמוד למול ים בנמל. לפני שנתחיל את הפירוט נספר שהמסעדה נפתחה לפני שבועיים והיא בתק´ הרצה, מה שמבטיח בעיות צפויות. אם כי - תיכף תבינו שהחריקות היו קצת מוגזמות. ועוד משהו - רותי וגיא מהעיר נתנו בשישי ביקורת די דומה למה שאני חוויתי. אז קודם כל על המקום - עיצוב מינימליסטי ופשוט, על סף המכוער, אבל עם גולת הכותרת - חלון ענק קרוע לים, ומרפסת שמש מקסימה. כנראה שהחליטו שם לא להשקיע בעיצוב כשהים מספק את התפאורה הנחוצה. היינו שישה, שלושה מאיתנו כבר היו במקום בשבת שעברה, נהנו מאוד מהאוכל ולכן סחבו אותנו גם השבת לשם. רק כדי להסביר את המצב - הגענו למקום ב-1:30 בצהריים, וחברי ואני היינו חייבם לזוז ב-3:30, נראה מספיק זמן לארוחה מלאה, נכון?? לראשונות חלקנו: חציל בלאדי בלבנה, עגבניות בפטה, סלט עגבניות ורוקט וקלמרי בג´ינג´ר. מנת הקלאמרי הגיעה לשולחן 40 דק´ אחרי ההזמנה, וזהו. המנות האחרות טיפטפו אחת אחת לשולחן במרווחים של 10 דקות. זה היה מוגזם ונהיינו כבר מורעבים. בשלב זה התחלנו לדאוג האם נספיק לאכול את העיקריות, קראנו למלצרית והבהרנו לה ששניים מיושבי השולחן חייבים לעזוב ב-3:30 (השעה היתה רבע לשלוש) ולכן כדאי מאוד שתזדרז עם העיקריות. ואז התבררה הבעיה. אני הזמנתי סטייק סינטה, שהיה רך נימוח ונפלא. רוטב היין שבו הוא הוגש היה סביר, אך לא נחוץ. התוספת - תפו"א בשמנת היתה סתמית מאוד. שתי חברות אחרות הזמינו נתח אנטריקוט שהגיע מידיום אדמדם, יפה וטעים. שלושת יושבי השולחן הנותרים - בן זוגי, אביו ואחותו החליטו לחלוק נתח של שאטו בריין - נתח גדול של בשר שאמור להגיע מידיום-רייר עם מגוון רטבים בצד. הם נהנו מהמנה עד מאוד בשבוע הקודם וחלמו לחזור ולאכול אותה. אלא מה - בזמן שאני ושתי חברותי חיסלנו את הסטייקים שלנו בהנאה הם ישבו וצפו בנו בעיניים כלות - מפני שהמנה שלהם התעכבה. 3 פעמים שאלנו את המלצרית לגבי המנה והזכרנו לה את הדד ליין של 3:30, היא התנצלה, אמרה שהמטבח בבלגאן והאוכל מיד יוצא. 3:30 הגיע, והשאטו לא!! נאלצנו לקום וללכת מבלי שבנזוגי אכל מהמנה העיקרית!! אח"כ עודכנו שברגע עזיבתנו הגיע הנתח לשולחן, היה מצויין וטעים, ומיד איתו הודיע בעל המקום שכל הבשרים והמנות האחרונות על חשבון הבית, כפיצוי. הפיצוי כמובן היה מוצדק. יכול להיות שזו אשמתנו שבאנו למסעדה בתק´ ההרצה שלה ואלו מחלות ילדות. אבל - לא נראה לי שתק´ הרצה זה תירוץ להרעבת הלקוחות! אם אתם לא מסוגלים להעמיד אוכל - אל תפתחו את המסעדה בכלל. אל תציעו מגוון מנות. ובמיוחד - אל תגבו 110 ש"ח על מנת סטייק! אין לי מושג בכמה הסתכם החשבון הסופי, אני בטוחה שהוא לא היה זול אם היינו צריכים לשלם על המנות העיקריות. מקווה שהמסעדה תשתפר, כי יש לה פוטנציאל להיות נפלאה. כל עוד השירות כזה - אל תעזו!!