ביקורת ראשונה על הגרסא החדשה של "נסיך-צפרדע"
למי שאינו יודע ההצגה "נסיך-צפרדע" היתה אחת מהצגות הדגל של תיאטרון בבואה (של אופירה ארכוני ושלי) ההצגה היתה הצגת יחיד (שלי) וההצגה שקיבעה את השותפות המקצועית (שהובילה גם לשותפות האישית) של אופירה ושלי. אופירה ביימה ואני הצגתי אותה ברציפות למעלה מ-20 שנה (עד שהתגלגלתי לכס מנהל מרכז תיאטרון בובות). היוזמה להעלות את ההצגה במדיטק היתה של רוני פינקוביץ', המנהל האמנותי של המדיטק. הוחלט על גרסא חדשה, בת 3 שחקנים. המחזה שוכתב ע"י אופירה, שגם ביימה. בהצגה משתתפת גם אחת מבובנאות הבית של מרכז תיאטרון בובות: מאיה שוטנפלד, שמפליאה בביצועיה. הצגת הבכורה התקיימה במדיטק בשבת האחרונה. להלן הביקורת שהופיעה היום ב"דה-מרקר קפה" "במסגרת פסטיבל ישראל לילדים, מעלה תיאטרון מדיטק שבחולון, הצמוד למוזיאון לעיצוב, שורת הצגות חדשות נהדרות לילדים. הילדים של היום, 63 שנים לאחר קום המדינה, נהנים משפע התרבות המעשירה אותם, כמו היינו כבר מעצמת תרבות וותיקה. כך הצגת "נסיך צפרדע”, עפ"י אגדת האחים גרים, שמקבלת כאן טויסט מרענן, מלא הומור,ושופע בתנועה אקרובטית, בחידודי לשון מרנינים ובמשחק מופלא. בכלל לא מה שזכרנו מסיפורי הילדות. המחזה שנכתב ע"י אילן סביר ואופירה ארכוני, בוים ע"י ארכוני בכשרון יוצא דופן. לסיפור הבסיסי נוספו קטעי הומור, כמו הפתיחה, בה אנו עושים הכרה עם הגיבורה הראשית – המכשפה. דמות ססגונית, לא מפלצתית כפי שהילדים מכירים מהאגדות, רבת תעלולים, שאינה מסתירה את סודות המקצוע שלה מפני הקהל הסקרן.היא מדגימה כיצד היא הופכת יום שמש ליום סגריר אפל, וכיצד היא הופכת נסיך (יונתן רוזנהק) לצפרדע. ככה סתם, כי משעמם לה. את התלבושות הססגוניות, והתפאורה המהממת והמתוחכמת עיצבה סבטלנה ברגר, ובהמשך משמשת התפאורה גם כבסיס עליו מופיעות הדמויות כבובות ((אותן עיצב ובנה עם המון דמיון שמואל שוחט). בין לבין – מפליאים השחקנים ביכולת האקרובטית שלהם ובכל ביצועיהם. מכיוון שלאורך כל זמן ההצגה שלושת השחקנים עוטים מסכות מרשימות וייחודיות (שגם אותן עיצב שוחט), ופיאות שונות - המתחלפים בהתאם לתפקיד - הרי קולותיהם וגופם הם כלי הביטוי שאמצעותו הם מרשימים את הצופים. לעזרתם עומדת התאורה המצוינת של חני ורדי, עם המוסיקה התואמת של יוסי בן נון. ניצן זיצר כמכשפה מקסים את הצופים בכל ניע וזיע וברבגוניות קולו הברור. לידו, כעוזר הצולע, המכוער ומעורר רחמים, משחקת מאיה שוטנפלד, שבלי שתרגישו, היא גם הנסיכה היפהפיה והגאוותנית. היא מבטיחה לנשק את הצפרדע אם ידלה מהבאר את כדור הזהב שלה. וכשהוא עושה זאת - היא מסרבת. הסיפור מלא סיטואציות שלא הכרנו, ומכאן נובע גיוונו והענין שבו.הסיפור התמים לכאורה, מכיל קריצות הומוריסטיות בשפע. הילדים הגדירו את ההצגה כ"הצגה מקסימה ומצחיקה". בעיני זו הצגת ילדים מהמשובחות ביותר שעלו על בימותינו. סופר-מקצועית של היוצרים והשחקנים, סופר יצירתית ורבת דמיון ומרתקת בכל שניה. שעה של עונג מתמשך." בשנה"ל תשע"ב ייפתח בביה"ס לאמנות תיאטרון הבובות קורס חדש "תיאטרון בובות לילדים", אותו תנחה... אופירה ארכוני.
למי שאינו יודע ההצגה "נסיך-צפרדע" היתה אחת מהצגות הדגל של תיאטרון בבואה (של אופירה ארכוני ושלי) ההצגה היתה הצגת יחיד (שלי) וההצגה שקיבעה את השותפות המקצועית (שהובילה גם לשותפות האישית) של אופירה ושלי. אופירה ביימה ואני הצגתי אותה ברציפות למעלה מ-20 שנה (עד שהתגלגלתי לכס מנהל מרכז תיאטרון בובות). היוזמה להעלות את ההצגה במדיטק היתה של רוני פינקוביץ', המנהל האמנותי של המדיטק. הוחלט על גרסא חדשה, בת 3 שחקנים. המחזה שוכתב ע"י אופירה, שגם ביימה. בהצגה משתתפת גם אחת מבובנאות הבית של מרכז תיאטרון בובות: מאיה שוטנפלד, שמפליאה בביצועיה. הצגת הבכורה התקיימה במדיטק בשבת האחרונה. להלן הביקורת שהופיעה היום ב"דה-מרקר קפה" "במסגרת פסטיבל ישראל לילדים, מעלה תיאטרון מדיטק שבחולון, הצמוד למוזיאון לעיצוב, שורת הצגות חדשות נהדרות לילדים. הילדים של היום, 63 שנים לאחר קום המדינה, נהנים משפע התרבות המעשירה אותם, כמו היינו כבר מעצמת תרבות וותיקה. כך הצגת "נסיך צפרדע”, עפ"י אגדת האחים גרים, שמקבלת כאן טויסט מרענן, מלא הומור,ושופע בתנועה אקרובטית, בחידודי לשון מרנינים ובמשחק מופלא. בכלל לא מה שזכרנו מסיפורי הילדות. המחזה שנכתב ע"י אילן סביר ואופירה ארכוני, בוים ע"י ארכוני בכשרון יוצא דופן. לסיפור הבסיסי נוספו קטעי הומור, כמו הפתיחה, בה אנו עושים הכרה עם הגיבורה הראשית – המכשפה. דמות ססגונית, לא מפלצתית כפי שהילדים מכירים מהאגדות, רבת תעלולים, שאינה מסתירה את סודות המקצוע שלה מפני הקהל הסקרן.היא מדגימה כיצד היא הופכת יום שמש ליום סגריר אפל, וכיצד היא הופכת נסיך (יונתן רוזנהק) לצפרדע. ככה סתם, כי משעמם לה. את התלבושות הססגוניות, והתפאורה המהממת והמתוחכמת עיצבה סבטלנה ברגר, ובהמשך משמשת התפאורה גם כבסיס עליו מופיעות הדמויות כבובות ((אותן עיצב ובנה עם המון דמיון שמואל שוחט). בין לבין – מפליאים השחקנים ביכולת האקרובטית שלהם ובכל ביצועיהם. מכיוון שלאורך כל זמן ההצגה שלושת השחקנים עוטים מסכות מרשימות וייחודיות (שגם אותן עיצב שוחט), ופיאות שונות - המתחלפים בהתאם לתפקיד - הרי קולותיהם וגופם הם כלי הביטוי שאמצעותו הם מרשימים את הצופים. לעזרתם עומדת התאורה המצוינת של חני ורדי, עם המוסיקה התואמת של יוסי בן נון. ניצן זיצר כמכשפה מקסים את הצופים בכל ניע וזיע וברבגוניות קולו הברור. לידו, כעוזר הצולע, המכוער ומעורר רחמים, משחקת מאיה שוטנפלד, שבלי שתרגישו, היא גם הנסיכה היפהפיה והגאוותנית. היא מבטיחה לנשק את הצפרדע אם ידלה מהבאר את כדור הזהב שלה. וכשהוא עושה זאת - היא מסרבת. הסיפור מלא סיטואציות שלא הכרנו, ומכאן נובע גיוונו והענין שבו.הסיפור התמים לכאורה, מכיל קריצות הומוריסטיות בשפע. הילדים הגדירו את ההצגה כ"הצגה מקסימה ומצחיקה". בעיני זו הצגת ילדים מהמשובחות ביותר שעלו על בימותינו. סופר-מקצועית של היוצרים והשחקנים, סופר יצירתית ורבת דמיון ומרתקת בכל שניה. שעה של עונג מתמשך." בשנה"ל תשע"ב ייפתח בביה"ס לאמנות תיאטרון הבובות קורס חדש "תיאטרון בובות לילדים", אותו תנחה... אופירה ארכוני.