ביקורת ראשונה על CITYS & KNIGHT

shadowfax

New member
ביקורת ראשונה על CITYS & KNIGHT

טוב אתמול שיחקתי את המשחק השני של קאטן הכולל את הרחבת "ערים ואבירים" ואני פשוט נהנתי כל כך שהייתי חייב לציין זאת בפורום. ניגוד להרחבת "יורדי הים" ההרחבה הזאת משנה לגמרי את המשחק, בכמה דרכים: קלפי התקדמות- קלפי ההתקדמות מחליפים את כלפי ההרחבה הישנים ומכילים בתוכם הזדמנויות חדשות לאסטרטגיה מדהימה ומפחידה, קלפים המאפשרים להציץ ולגנוב קלפים, מאפשרים לקצר תהליכי בניה, מאפשרים להחליף את המספרים על הלוח (קלף ניבזי במיוחד), להוריד אבירים של אוייבים וכו'. לפתע המשחק הופך לשחור יותר, אם בישן יכלתה להזיק לשחקן אחר עם הגנב פה אתה יכול לעצור לו את תנופת הפיתוח ע"י גזילת קלפים קריטים, או לאחר שהוא בנה 3 ערים סביב הקס עם מספר 9 פשוט לקחת את המספר ולהחליף ב 3. הברברים- אחת לכמה זמן (תלוי בקוביות) מתקיפים ברברים את קאטן, למרות שניתן להגן עליה הברברים הופכים לעיתים לעוד כלי לניגוח שחקן (ע"י שליפת קלף נכון בזמן הנכון ולהשאיר אותו חשוף לפשיטה ברברית והרס ערים ניתן להפוך את כל הגלגל לגמרי. האבירים- למרות שהניסיון שלי איתם היה מועט הם בעלי פוטנציאל אדיר לשנות את מהלך המשחק, להגן על דרכים ארוכות (ו2 נקודות הנכספות), לגרש גנבים, להתקיף אבירים של אחרים, לשמור על נקודות אסטרטגיות. סה"כ המשחק מרחיב את המקור ונותן לו מנה עצומה של אסטרטגיה שמורידה את אפקט המזל במשחק המקורי, הבעיה היא שמרוב התכנונים לעיתים אתה שוכח את הבסיס (הדרך הארוכה ביותר, הפיכת ישובים לערים) המשחק עצמו לא מסתיים עד שאין לך 13 נקודות וזו דרך ארוכה שזרועה בקלפי התקדמות שכל אחד מהם יכול לבסר לך שכל העבודה שלך עד עכשיו הלכה לתמיון (או לשחקן אחר).
 

ycyclop

New member
בעיות של C&K

החוקים אכן מוסיפים הרבה תוכן למשחק אבל גם יוצרים בעיות 1: אם המשאבים הדרושים ליצירת אביר נדירים יחסית (2,3,4,10,11,12 על 2 מהם) אז המשחק יהיה מאד ארוך כי לעיתים די קרובות יצליחו הברברים בהתקפה ושחקנים יאבדו ערים. דבר שמוציא את החשק. 2: אם שחקן מסוים לא הליח למקם ישובים בהתחלה כך שיקנו לו משאבים הדרושים לאביר (תולי במבנה הלוח) והברברים ישמידו לו עיר בהתחלה אז המשחק של שחקן זה די גמור. במצב כזה לשחקן לא תהיה הנאה במשחק וכך תפגע הנאתם של כולם, גם זה לא נדיר מידי. לסיכום: לארוך המשחק אכן השפעות המזל יורדות אבל המיקום ההתחלתי ומבנה המפה הרבה יותר משמעותיים ויכולים להכריע משחק עוד לפני שהתחיל וזה דבר רע.
 

Tali Y

New member
ניתן לשינוי

אני מסכימה עם העובדה שנוצרות בעיותעם ההוספה של Cities and Knights, אבל אנחנו במישחק האחרון עשינו 'תיקון ידני', כלומר לאחר שהמפה הרנדומאלית נוצרה, שינינו מיקום חלק מסוגי המשושים על מנת להפכה למאוזנת יותר, וגם את המספרים אנו מנסים לסדר בצורה יותר מאוזנת (למשל, כל קודקוד של 3 משושים יכיל סך הכל 8-12), דבר המאפשר התחלה דומה לכל השחקנים. התוספת של Cities and Knights אכן מומלצת, ומוסיפה הרבה עינין, אבל אנחנו (שמשחקים את המשחק הרבה) נהנים מאד גם מהתוספת הימית ונראה לי שלפחות בחצי מהפעמים אנו משחקים עם התוספת הימית בלבד.
 

shadowfax

New member
מסכים חלקית

משחק אחרון התחיל ברגל שמאל כאשר הברברים תקפו ושלושה מיתוך 4 שחקנים נשארו ללא ערים. אבל אז מגיעה האסטרטגיה במלואה, לא היה לי גישה לצמר כלל (מרכיב חיוני באביר) אך בכל זאת ניתן להתגבר על העניין ע"י השקעה אחרת (בעץ, בברזל) שיכולים ליצור איזון ובסופו של יום ניצחתי. כל העניין הוא שניתן לשנות את המשחק גם ללא מזל בקוביות אלא בעזרת אסטרטגיה ושימוש נכון במה שיש מה שהופך אותו לכזה מדהים, אל תשכח שיש קלף המאפשר להחליף את המספרים בין שני הקסים כך שגם תוצר אומלל של הגרלת הלוח יכול להתהפך
 
למעלה