נחמד לראות שבמוסד שלמדתי הפסיכומטרי והבגרות הכי גבוהים, עד שנזכרים שלומדים שם רק לימודים ריאלים.
נחמד לראות שבמוסד שלמדתי הפסיכומטרי והבגרות הכי גבוהים, עד שנזכרים שלומדים שם רק לימודים ריאלים.
ההשתלבות הנמוכה של בוגרי חיפה ניתנת להסבר עם אחוז גבוה יותר של לימודי מדעי הרוח ומגורים בצפון בעל אפשרויות פרנסה מצומצמות יותר.
ההסבר היותר סביר הוא שיש שם אחוז גבוה של סטודנטים ערבים.השתלבות הנמוכה של בוגרי חיפה ניתנת להסבר עם אחוז גבוה יותר של לימודי מדעי הרוח ומגורים בצפון בעל אפשרויות פרנסה מצומצמות יותר.
ההסבר היותר סביר הוא שיש שם אחוז גבוה של סטודנטים ערבים.
קראתה את המתודולוגיה של ה"דירוג" זה:תודה, לא הכרתי את האתר. אפשר לסמוך עליהם שידפקו דף מוצלח עם הדר ופוטר סטיקי.
מצאתי גם את https://www.4icu.org/il/
אני מניח שהפתוחה לא מופיעה שם כי אין שם מחקר.
We do not claim - by any means - to rank higher education organizations or their programs, by the quality of education or level of academic services provided. The uniRank University Ranking™ is not an academic ranking and, therefore, should not be adopted as the main criteria for selecting a higher education organization where to enroll and study.
אני חייב להודות שהעלתם נקודה טובה מבחינת העתודאים והעוזבים לחול , ניסיתי למצוא נתונים שמפריכים את מה שאמרת ולא מצאתי, כמובן שאתה יכול לטעון שלאקדמית יש נתונים מוכחים ובמקרה של האוניברסיטאות אתה אומר שזה אולי בגלל X או y.לגבי מה שכתב ביסמרק (שעובדים שהיגרו לחו"ל או משרתים בכוחות הבטחון נספרים כ"לא עובדים") - שימו לב שהם מודדים 3-4 שנים אחרי סיום התואר. זה אומר:
א. בטכניון, באוניברסיטת תל אביב, בבן גוריון, וגם באוניברסיטת ירושלים, יש הרבה מאוד עתודאים (לפי נתוני האתר של צה"ל, בשנים 2017-2018 עיו כ-1000 עתודאים בשנה, הכי הרבה מהם למדו "אלקטרוניקה", "הנדסת תוכנה", "הנדסת מכונות" ו"מדעי המחשב" לפי הסדר הזה. מדעי המחשב הוא מסלול שכולל גם את הנדסת תוכנה). 3-4 שנים אחרי סיום התואר, רוב העתודאים עדיין בצבא.... אלו מספרים די משמעותיים - בהתחשב בכך שבשנת 2019/2020 היו בטכניון כ-9300 סטודנטים לתואר ראשון (כלומר כ-2200 סטודנטים לשנה - תלוי בתמהיל של תארים תלת שנתיים (כולל מדעי המחשב/פיזיקה/מתמטיקה/ביולוגיה), ארבע שנתיים (כולל הנדסת חשמל/הנדסת תוכנה/תעשייה וניהול/הנדסת מכונות), חמש שנתיים (ארכיטקטורה) ושש שנתיים (רפואה) - ואחוז העתודאים שם בפקולטות הרלוונטיות מתקרב ל-10%. באוניברסיטאות (תל-אביב/העברית/בן-גוריון) הרבה יותר קשה לדעת (כמעט כפליים סטודנטים בשנה, אבל רבים במסלולים שאין בהם עתודה).
נתוני עתודאים מאתר צה"ל -
נתוני סטודנטים באוניברסיטאות בארץ לשנת 2019/2020 מאתר המועצה להשכלה גבוהה:
ב. עובדים שהיגרו לחו"ל מורידים את הממוצע. סביר להניח שיותר קל להגר לחו"ל סמוך לאחר סיום הלימודים עם תואר מהטכניון/תל-אביב/בן-גוריון/העברית, מאשר עם תואר במכללה.
ג. יש מספר לא זניח של סטודנטים באוניברסיטאות שממשיכים ישירות לתואר שני (בטכניון - מספר הסטודנטים לתואר שני הוא בערך שליש ממספר הסטודנטים לתואר ראשון נכון לשנת 2020 - אחוז משמעותי מהם הולכים לתואר שני מייד בסיום תואר ראשון. ) - לא ברור כיצד הם נספרים ("עובדים"? "לא עובדים"?), בהנחה שחלקם לא סיימו את התואר השני עד שבוצעה המדידה.
לגבי שיעור תעסוקה - הם אכן לא כותבים כמה מועסקים במקצוע שלמדו. לפי נתוני ה"ענפים הפופולריים" - לפחות 83% עובדים בתעשיות רלוונטיות - אבל לא ברור מה עם האחרים, וגם באותן תעשיות - אי אפשר לדעת האם הם מועסקים "במקצוע שלמדו" או במשהו אחר.
בסיכום - מתודולוגיית מדידה בעייתית למדי, שמעוותת את התמונה האמיתית.
למה ההנחה שתואר אוניברסיטאי דווקא מרותן אוניברסיטאות שנחשבות בישראל ״ייתפס טוב״ גם בחו״ל?לגבי מה שכתב ביסמרק (שעובדים שהיגרו לחו"ל או משרתים בכוחות הבטחון נספרים כ"לא עובדים") - שימו לב שהם מודדים 3-4 שנים אחרי סיום התואר. זה אומר:
א. בטכניון, באוניברסיטת תל אביב, בבן גוריון, וגם באוניברסיטת ירושלים, יש הרבה מאוד עתודאים (לפי נתוני האתר של צה"ל, בשנים 2017-2018 עיו כ-1000 עתודאים בשנה, הכי הרבה מהם למדו "אלקטרוניקה", "הנדסת תוכנה", "הנדסת מכונות" ו"מדעי המחשב" לפי הסדר הזה. מדעי המחשב הוא מסלול שכולל גם את הנדסת תוכנה). 3-4 שנים אחרי סיום התואר, רוב העתודאים עדיין בצבא.... אלו מספרים די משמעותיים - בהתחשב בכך שבשנת 2019/2020 היו בטכניון כ-9300 סטודנטים לתואר ראשון (כלומר כ-2200 סטודנטים לשנה - תלוי בתמהיל של תארים תלת שנתיים (כולל מדעי המחשב/פיזיקה/מתמטיקה/ביולוגיה), ארבע שנתיים (כולל הנדסת חשמל/הנדסת תוכנה/תעשייה וניהול/הנדסת מכונות), חמש שנתיים (ארכיטקטורה) ושש שנתיים (רפואה) - ואחוז העתודאים שם בפקולטות הרלוונטיות מתקרב ל-10%. באוניברסיטאות (תל-אביב/העברית/בן-גוריון) הרבה יותר קשה לדעת (כמעט כפליים סטודנטים בשנה, אבל רבים במסלולים שאין בהם עתודה).
נתוני עתודאים מאתר צה"ל -
נתוני סטודנטים באוניברסיטאות בארץ לשנת 2019/2020 מאתר המועצה להשכלה גבוהה:
ב. עובדים שהיגרו לחו"ל מורידים את הממוצע. סביר להניח שיותר קל להגר לחו"ל סמוך לאחר סיום הלימודים עם תואר מהטכניון/תל-אביב/בן-גוריון/העברית, מאשר עם תואר במכללה.
ג. יש מספר לא זניח של סטודנטים באוניברסיטאות שממשיכים ישירות לתואר שני (בטכניון - מספר הסטודנטים לתואר שני הוא בערך שליש ממספר הסטודנטים לתואר ראשון נכון לשנת 2020 - אחוז משמעותי מהם הולכים לתואר שני מייד בסיום תואר ראשון. ) - לא ברור כיצד הם נספרים ("עובדים"? "לא עובדים"?), בהנחה שחלקם לא סיימו את התואר השני עד שבוצעה המדידה.
לגבי שיעור תעסוקה - הם אכן לא כותבים כמה מועסקים במקצוע שלמדו. לפי נתוני ה"ענפים הפופולריים" - לפחות 83% עובדים בתעשיות רלוונטיות - אבל לא ברור מה עם האחרים, וגם באותן תעשיות - אי אפשר לדעת האם הם מועסקים "במקצוע שלמדו" או במשהו אחר.
בסיכום - מתודולוגיית מדידה בעייתית למדי, שמעוותת את התמונה האמיתית.
אפשר לחשוב על כמה הסברים (תחת ההבנה שבלי נתונים הדיון לא באמת מועיל):למה ההנחה שתואר אוניברסיטאי דווקא מרותן אוניברסיטאות שנחשבות בישראל ״ייתפס טוב״ גם בחו״ל?
הייתי מבינה אםן היית מדבר על האוניברסיטה העברית והטכניון שהם באמת מוסדות שהם יחסית ידועים בחו״ל. אבל אני לא בטוחה עד כמה אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון (שאני למדתי בה, דרך אגב) נתפסות כמוצלחות יותר מאוניברסיטת חיפה או בר אילן.
למה ההנחה שתואר אוניברסיטאי דווקא מרותן אוניברסיטאות שנחשבות בישראל ״ייתפס טוב״ גם בחו״ל?
השכר הממוצע שלהם גבוהה יותר , מה שאומר שיש יותר ביקוש להם . אז כנראה שיש להם גם יותר ביקוש בחול שזה אומר שיש מעסיקים שיהיו מוכנים לעשות את התהליך הארוך של קבלת גרין קארד (אני מניח שבארצות אחרות התהליך דומה, המדינות נותנות ויזת עבודה אחרי כמה שנים המדיניות היא שההנחה שתמשיך להיות עובד שמרוויח הרבה אז מאזרחים אותך), השכר בארץ כפי שמדווח בעבודאטה דיי דומה לשכר המדווח בארה"ב מה שמעיד על זה שאולי קל להעביר עובד מישראל לארצות הברית. הפער בשכר בין האקדמית לאוניברסיטת תל אביב מעמיק עם הזמן מ 4700 אחרי 5-6 שנים ל7600 אחרי 9-10 שנים , אז חברות יכולות להעריך לא רק את התפוקה אלא גם את התפוקה העתידית , זה גם הגיוני כי יש סיכויי יותר גבוהה שתשתמש בידע המתקדם מהתואר שאתה יותר בכיר.
איזה מוסדות מובילים במדעי המחשב בגרמניה?
האם אחרי 6 שנים עדיין יש חשיבות למוסד בו למדת?
אף אוניברסיטה ישראלית לא ״מוכרת בחו״ל״ לצורכי עבודה. למנהלים מגייסים אין שום מושג מה זה ישראל ואילו אוניברסיטאות יש בה, בדיוק כמו שלי אין שמץ של מושג על אוניברסיטאות בסין והדירוגים בינהם, או איזה קמפוס של ITT בהודו הוא של חנונים ואיזה של עשירים. או מה יש בהודו חוץ מITT. ואלה מדינות של מליארד תושבים, מה זה ישראל בכלל.למה ההנחה שתואר אוניברסיטאי דווקא מרותן אוניברסיטאות שנחשבות בישראל ״ייתפס טוב״ גם בחו״ל?
הייתי מבינה אםן היית מדבר על האוניברסיטה העברית והטכניון שהם באמת מוסדות שהם יחסית ידועים בחו״ל. אבל אני לא בטוחה עד כמה אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון (שאני למדתי בה, דרך אגב) נתפסות כמוצלחות יותר מאוניברסיטת חיפה או בר אילן.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.