ביקרתי היום בכמה חנויות במתחם "ביג" ונעמדתי מול קירות המסכים

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ביקרתי היום בכמה חנויות במתחם "ביג" ונעמדתי מול קירות המסכים
מה אגיד לכם?
אנחנו נמצאים כעת ב"תחרות הגדולים".
מסכי ה-32 מסודרים בשורה התחתונה, ונראים כמו סוג של גמדים 'לא שייכים'...
מסכי ה-40 -50, נראים אף הם כזערוריים, וקשה מאד להתרשם מהתמונה שהם מפיקים...
בפירוש רואים, שלא ממש השקיעו במסכים הללו. התמונות שהם מפיקים אינן
הכי חדות ומדובר במסכים זולים יחסית, שנועדו מראש להיות בינוניים ותו לא.

מסכי הסמסונג מסידרה QLED בולטים מאד בגווני התמונה הדי מוגזמים שלהם,
ועומקי התמונה האמיתיים נראים במסכי ה-OLED. ואין. אין על מסך ה-OLED של סוני.
התמונה שלו כל כך חדה, עד כי החדות שלה נראית אפילו מוגזמת. וכן. אני מתכוון
למסך שמקרין את התמונה מהסרטון שמובנה בו.

אבל... ככל שהתמונה צלולה, עמוקה וניגודית, כל מסכי ה-OLED נראים די "חשוכים".
כי אין מה לעשות. הפקסלים המאירים שבהם הם זעירים, ורמת התאורה שלהם
עדיין מתקשה לספק את הסחורה בחדר מואר מאד, או כשקיים צורך להדגיש HDR
בעל הפרשי אור/חושך גדולים.

מוצרי HISENSE הולכים ותופסים תאוצה. הם זולים יחסית, והם מיוצרים בסין.
אבל הם כמובן זולים יחסית, וככאלה, הם נותנים פייט לגירי לא רע כשהבחינה היא
מחיר מול תועלת. ואגב, היסנס ננסו לאחרונה גם לייצור טלוויזיות ה-OLED. הם
החלו להיכנס למגרש ה"גדולים" והם מוכרים זאת יחסית בזול.

יחד עם זאת, הם מייצרים מסכי ענק במחיר יחסית שפוי ובכלל, מסכי הענק הפכו
להיות מוצר נחשק בבתים רבים. האם זה מוצדק? זה כבר סיפור אחר. בכל מקרה,
הגדלים הללו הם ברי השגה כיום, ומי שרוצה להוכיח שטוב לו עם הגדולים, אינו
חייב להתאמץ במיוחד כדי לכבוש את היעד.
אני אישית איני "בעד" כי לא בא לי לראות בסלון ביתי אנשים "גדולים כל כך"...

ובין לבין, אפשר למצוא על חלק מהקירות, מסך אחד שהוא באמת יוצא דופן. והוא
דווקא אינו מהבולטים שעל הקיר! כי... התמונה שלו אינה מוגזמת בגוונים שלה,
ואינה "מנסה" להפגין איזו חדות יוצאת דופן. אבל כשמסתכלים בו, רואים שהרמוניית
גווני התמונה שלו היא המאוזנת ביותר שאפשר לחלום עליה.

מבחינת המבט שלי, זהו מסך ה'חלון' האמיתי, שדרכו ניתן לראות באופן הכי חי את
הנוף שהצלם רצה להציג.
מסך זה אינו יומרני, לא צורמני, לא מטושטש ולא חד יתר על המידה. הוא בדיוק מה שצריך.
זהו המסך של סוני מסדרה 9005 XE. מסך LED שנעזר בתאורה אחורית רב
אזורית = FALD.
והמחיר שלו? השנה הוא מפתיע מאד!
ניתן להשיגו כעת, במבצעי יום שישי השחור, במחיר ממש שפוי ואפילו זול יחסית ל-
OLED או לכל מסך מתקדם אחר. מסכי ה-55 אינטש מסידרה זו, מסתובבים סביב
ה-5,500 ש"ח וכפי שכבר כתבתי בשרשור קודם שלי, ישנם בתי עסק שמוכרים
אותם גם בפחות.
מבחינתי, זהו החלום שהתממש. איני מאמין, שהיה או יהיה מסך שנותן תמורה כל כך
טובה למחירו, וכשמדובר בסוני, סביר שהנה. נמצא גם מסך שיהיה אמין וטוב לאורך
כמה שנים טובות.
יום שישי שחור שמייח!
 

רוב הזמן נח

Well-known member
קח בחשבון שמכוונים כל מסך מבחינת צבע/חדות
ואם חנות רוצה להגדיל מכירות של מסך מסויים או בגודל מסויים, הם יכולים לכוון אותם הייטב ואת האחרים בכוונה לכוון שיראו פחות טוב.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הטריק הוא מורכב עוד יותר. הם גם יודעים היכן למקם איסטרטגית
את יעדי המטרה שלהם וזה תופס מיד את העין. הסוני OLED הוצבה על שולחן מיוחד
ובולט לעין, והסרטון שהיא הציגה היה מרשים במיוחד. שם יכולת ממש לקחת סכין,
ולחתוך את האמפייר סטייט מתוך התמונה.
והסוני 55XF9005 נתלתה בפינה גבוהה, ליד סוני אחרת מסידרה 8. שתיהן הציגו
את אותו סרטון, אבל בהפרשי זמן כלשהם, כך שלא יכולת להשוות "בו זמנית" את
האיכויות של קטע לקטע.
אבל כשאתה הסתכלת בעין בוחנת, אתה בפירוש ראית את ההבדל בין 'סתם
תמונה', לבין הדבר המלא, האמיתי והחי.
אז נכון. הם לא שמו אותה ליד ה-OLED ונכון שהיא לא הייתה באזור בולט בחנות.
אבל אם אתה יודע מה לחפש, אתה תמצא ותבין במה המדובר. הקטע הוא, שאתה
באמת צריך להבין, והעיקר, לבחון היטב.

ועוד קטנה...
לפני כ-11 שנים, עוד לא נכנסתי ל"עובי הקורה" של המסכים הדקים. אבל יום אחד,
נכנסתי לחנות שהייתה מרוצפת בקיר שלם של מסכים. הסתכלתי על כולם, וראיתי
רק מסך אחד שמשך לי את העין. קראתי למוכרן ושאלתי מה המיוחד בו. הוא השיב:
"שמע! אתה באמת קלטת את הסוד. כל המסכים הם LCD, והמסך ההוא הוא פלאזמה.
הוא יקר יותר, אבל הפלאזמות טובות יותר".
ואז, ראיתי בפינה "לא קשורה" בחנות מסך אחר שנתן תמונה מסרטון מוכן. ואודה,
ששם באמת התרשמתי. קראתי למוכרן ושאלתי "מה זה? ולמה היא מורחקת
מהשאר"? הוא השיב: "כן. זאת גם כן פלאזמה. אבל של פיוניר. היא הרבה יותר
טובה והרבה יותר יקרה. אם היא תהיה על הקיר, אנשים יראו אותה ולא ירכשו כלום.
למה? כי כאן התמונה מפילה כל תמונה אחרת, אבל כאן, כמעט אף אחד לא יהיה מוכן לשלם את המחיר. אז הפרדנו".
 
מוישה TV בודקים על תמונה עומדת
ומשווים ביין הTV . קודם יש את המכשיר בר גנרטור . שמקרין לTV . עיגולים . קווים עבים פחות עבים . ודקים ודקיקים . . ואתה משווה . בין המסכים . אחרי זה בודקים תנוע . עם מעיין מטולטלת שנע ימינה שמואלה . ובודקים אים יש שובל שנימרח למטולטלת .
אחרי זה בודקים עגולים שנעים .
אני לפחות יצא לי ליבחור TV כאשר "יס" הקרין שקופית עומדת ליפני שידור . ובאיזה TV שראו את הפרטים הקטנים ביותר . אותה בחרתי וכובן הייתה סוני
חבל שאת ה4K לא קניתי סוני . אני משווה היום בין הסוני הנימצאת בחדר השיינה . הצבעים יותר חיים . והשידור מגיע מתיילנד בממיר רוקו . השידורים בישראל הI בתיילנד P . כפול שורות . גם כאשר אני מחבר את הממיר רוקו בסלון . לTV 55 HD מדבקה . רואים תמונה מעולה . בנוטפליק ומתיילנד . ערוציי ישראל חיוורי הצבע . הכול תלוי מה ניכנס לTV
סוף שבוע נעים
 

Ron W

New member
העיגולים והבר גנרטור בדקו עיוותים של מסכי crt - זמנם עבר
לפני 25 שנה בערך צגי הcrt היו אתגר לכיול כי בפינות
תמיד היו מריחות ובריחות של צבע (פחות בטריניטרונים)
היו כיוונים שונים כולל מגנטים בגב הצג
והכל סביב מתחים גבוהים..
כל אלו נחלת העבר - אין שמוש לבר גנרטור למעט אולי
בדיקה של מגברי וידאו או אנתיקה כלשהיא.
לדעתי ההבדלים הם קשקוש כי העין מתרגלת לכל גוון, נהירות
או טמפרטורת צבע, כפי שאתה עובר מהשמש לחדר הוא נראה חשוך..
 
נידמה לך
שעבר זמנו. היום תחנות TV חדשות עד שמתחילות לשדר תוכניות . בלוויין ועידן + משדרות שקופית על המסך ובודקים בשטח איך התמונה ניראת . בעדן+ בתחום T2 . ישנו ערוץ שמשדר 9 צבעים בפסים . כולל שחור ולבן . קבוע . בדוק ותיראה
סתם לקשקש בפורום זה לא יפה . בזמנו התחנות דידור עד 12 בליילה . אז ראו הרבה שקופיות. היום התחנות משדרות 24/7 . אז אין הרבה תמונות מבר גנרטור . אבל יש ערוצים בלוויין . כול לוויין יש לו כ1000 ערוצים . ויש כמה ערוצים עד השידור עובר אולי חודש. ואז אפשר להשוות איכות של צבע רזולוציה . מי שבין באיכות תמונה יודע מה להשוות. 95% מהציבור לא מעניין אותו איכות הצבע
 

Ron W

New member
משדרים גם פסוקו של יום - סימן שיש אלהים

מי בודק בשטח ומי משדר?
ועוד טכנאי צלחות שלא שמע על נתח אות וידאו דיגיטלי
לגבי רמת שגיאות וג׳יטר
הפסים והעיגולים נשארו להם בתחנה כמו ציוד אנאלוגי
של המאה ה20 - אנחנו ב 21
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
עיגול יראה לך סימטריה גם במסכים השטוחים. פרט לזה, יש
מטריצה עם עיגול וריבועים שבהם יש קווים צפופים יותר ופחות. יש טבלת ריבועים
בגוונים עולים משחור ללבן ויש אלומות שמתחילות בנקודה ומתפזרות.
כל אלה נותנים לך אינדיקציה על יכולת המסך לעקוב אחרי דקויות שכאלה.
אתה מוזמן לראות סרטונים של האיש הנחמד הזה, ותראה איך הוא בוחן מסכים.
https://www.youtube.com/watch?v=t0GzpKxakZM
 

Ron W

New member
מסך שטוח לא מעוות בשום כוון מעצם מבנהו - אין בו אופטיקה
צפיפות קוים כנ״ל היא ענין מובנה של מספר הפיקסלים
הויכוח הזה יותר אבסורדי מבדיקת השפעת כבלים
 
לא כתבתי על עיוותים
כתבתי על מצא את ההבדלים . ומה קרה איתי
ליפני כ8 שנים . רקניתי TVשטוחה . ניכנסתי לעולם הקונוע מול לב המיפרץ בחיפה
על הקיר היו כול מיני טלוזיות פועלות . הייתה מוקרנת שקופית של חברת יס . כ30 שקות .
הסתכלתי את מיבנה האותיות . על הזויות . על הגוונים האות כמו "ת" ניראת ? וראיתי הבדלים בגוונים . היו טלויזיות שהאותיות היו צבע אחיד . היו טלויזיות שבתוך האות "ת" היו גוונים. היו פנים של אדם. היו טלויזיות שראו את השערות באף . והיו טלויזיות שראו שחור באף של האדם . אתה חי בתאוריה שלך. מה שלמדתה . אני צפיתי באלפיי טלויזית . מישנת 1966 בהתקנות אנטנות . צלחות לוויין. מכירת טלויזיות .
כך שאני יודע מה אני כותב
 

Ron W

New member
התיחסת לבדיקה עם בר גנרטור - כבר לא משדרים באף ערוץ
לא זכור לי שבאחד הערוצים ב yes ויש לי את כולם כמעט
ראיתי תמונה של בר עם עגולים כמו לפני 20 שנה
בכך תם הסיפור ההסטורי של בדיקה עם עגולים ומלבנים.
 
תמשיך ליכתוב שטיות
יס זה גוף אחד . שמשדר תוכניות מיסביב לשעון . וכאשר התחנה סגורה כמו בערוץ 20 או ערוץ הכנסת ביום שבת . יש שקופית . שמודיע על שעות השידורים
אני צופה באלפי ערוצים בלוויין מתחנות שנות . כמו רק בלוויין ניל המיצרי יש כ1500 תחנות . ממדינות ממרוקו עד אירן ודרומה סודן . כול תחנה שידרה חודש הרצה שידרה שקופית וברקע שעון רץ . כך שידעתי לפי הפרשי השעות מאיז מדינה השידור
הלוויין הטורקי משדר כ500 ערוצים . חלקם הגדול בHD וערוץ אחד ב4K שודר שם המונדייל ב4K . ליראות תמונת בר עיגול בHD . זה תאווה לעניים . 4K לא ראיתי . כי התקנתי צלחת שהערוץ רץ כבר .
אז יס זה לא דוגמה . יש גם עיגולים עם שם המדינה + שעון . או שם התחנה
 

Ron W

New member
שטויות ואין קשר לנושא - הבר והעיגולים נועדו ל crt
השטויות שלך גובלות בשיכחה - נניח מי שלא חי בתקופת ה שק״ק
יכול לא להבין מה יש לכוון.. אבל כטכנאי שראה טלויזיות ישנות
אתה אמור להכיר בעבודה שאין יותר בעיות עיוותים או פוקוס או כיול צבע
לכל אלו נועדו התמונות כעזר לכיול.
 
נו שויין שיהייה במזל
מחילה צודק . אז אל תיקרה לזה ברגנרטור . קרא לזה פרצוף מחייך . ותשווה בין מסכים . לא כתבתי שזה מיועד לכייול . כתבתה שזה מיועד להשוות בין מסכים בדקיות ביותר . בדברים קטנים היותר כמו שערות באף .
 
פעם אמרה איזה צרפתייה
אם אין לחם . תוכלו עוגות
מובן שיש עוד ציוד טכני לבדיקת . מסכים . אבל בדיקת מסך . עם בר גנרטור . עדיפה על תמונה של סרט נע . זה שיש ציוד מיקצועי . לא אומר כלום .
אתה מעמיד 2 TV קולטים ערוץ מסויים . עד שאתה מעביר מבט לTV השניה התמונה הישתנתה . ואין לך מה להשוות. תמונה עומדת ב2 הTV . אפשר להשוות . באיכות .
אם יש רעד בתמונה . כי תמונה עומדת. בעצם לא עומדת . אלה מישתנה 50 פעם בשנייה . זה כוונתי . מעבר לזה לא נעניין כול המילים היות כמו שהגולש כותב
 

Ron W

New member
הצגים הדיגיטליים מכוונים את עצמם אוטומטית לאות המשודר
אם הכוונה שאתה מסתכל ב16:9 על צג 4:3
לא צריך בר גנרטור כי לא תוכל לתקן את העיוות בתמונה.
 
סתם קשקשת ברשת אתה כותב
מה הקשר למה שאתה כותב . למה שאני מסביר
3:4 מת ליפני 15 שנה לפחות
 
סרטים יהיו עוד הרבה מאד שנים
טלויזיות אין יותר כימעט. אולי רק אצל התפרנים שלא זרקו לפח
אתה מערבב מינו שלא במינו.
המחלוקת שלנו זה על TV ולא על סרטים
 
למעלה