בירוקרטיה של ארגון הנוסעים 15 דקות

Ccyclist

Well-known member
שלחתי את הצעתי להיפוך כיוון לולאת השרון למספר מוקדים, כולל ארגוני הנוסעים. אני מבין שאלו ארגוני מתנדבים, אבל הבירוקרטיה בתשובה שקיבלתי ראויה להעלאה בפורום.

1 - קיבלתי תשובה אנושית ממתנדב/ת הארגון, הדבר החיובי היחיד שקרה באינטראקציה הזו.

2 - התבקשתי לפנות דרך טופס מקוונן

3 - הטופס המקוונן אינו מתאים להצעות לשיפור. שדות חובה של שעה ותאריך פשוט לא רלבנטים ויוצרים מידע מיותר שיצטרכו להתעלם ממנו.

4 - הטופס דורש מספרי קווים, ללא יכולת להכניס טקסט. לא רלבנטי לקווי רכבת ישראל, הקו האדום בתל אביב שקוויו כוללים את האות R, לכרמלית או אפילו לכל קו א'.

5 - קיבלתי הודעה שנרשמתי לניוזלטר. לא נרשמתי מרצוני. לא לחצתי על כפתור להרשם ואינני זוכר אפילו קופסה עם אלמנט להסרה כדי שלא להרשם. באימייל ה"רישום" לא היתה אופציה להסרה אז פניתי אליהם בבקשה להסיר.

אני מבין שמדובר במתנדבים שעושים עבודת קודש למען ציבור הנוסעים, אבל הם צריכים לראות איך נראית חווית המשתמש שלהם.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240305-134618_Email.jpg
    Screenshot_20240305-134618_Email.jpg
    KB 405 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240305-134539_Email.jpg
    Screenshot_20240305-134539_Email.jpg
    KB 266.3 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240305-134821_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240305-134821_Samsung Internet.jpg
    KB 181.4 · צפיות: 7

Nikita775

New member
לא הייתה לי חוויה טובה איתם, כששלחתי להם מייל בעבר הם אפילו לא טרחו לענות.
אני מבין שיכול להיות שהם עמוסים והם לא באמת חייבים לי כלום אבל אפילו מייל אוטומטי של "אנחנו כרגע לא יכולים לענות לפנייתך" היה נחמד.
 

david80

Active member
אני העלתי רעיון לאיחוד קו "ירושלים - הרצליה" ו-"הרצליה - לולאת השרון" לקו מאוחד (או לחילופין להסיט את הקו "רחובות - בינימינה" בתחנת הרצליה לעבר לולאת השרון והקו מירושלים ימשיך במקומו לבינימינה).
את הרעיון שלחתי לפני שנה אל ראשי פעילי "15 דקות" ולרה המנכלית אמרה שאכתוב זאת למנכ"ל הרכבת. אז שלחתי למנכ"ל הרכבת ולא קיבלתי תשובה, ולפני כמה חודשים שוב שלחתי למייל הפניות הרשמי של הרכבת ולא קיבלתי משהו מעבר ל-"פנייתך הועברה לגורמים הרלוונטיים".
 

Ccyclist

Well-known member
אני העלתי רעיון לאיחוד קו "ירושלים - הרצליה" ו-"הרצליה - לולאת השרון" לקו מאוחד (או לחילופין להסיט את הקו "רחובות - בינימינה" בתחנת הרצליה לעבר לולאת השרון והקו מירושלים ימשיך במקומו לבינימינה).
את הרעיון שלחתי לפני שנה אל ראשי פעילי "15 דקות" ולרה המנכלית אמרה שאכתוב זאת למנכ"ל הרכבת. אז שלחתי למנכ"ל הרכבת ולא קיבלתי תשובה, ולפני כמה חודשים שוב שלחתי למייל הפניות הרשמי של הרכבת ולא קיבלתי משהו מעבר ל-"פנייתך הועברה לגורמים הרלוונטיים".

העלתי הצעה דומה בפורום ב 2021.

ארגוני הנוסעים הם כתובת להעלאת רעיונות, הם אינם אחראים על החלטות אלא אופציה ללחץ מסויים על הרשויות.

אם הם ביקשו ממך להשתמש בטופס - אילו "מספרים" נתת לקווי הרכבת ?

עד לפתיחת הרק"ל קיבלתי את העיקרון שהקו הוקם בכיוון שהוקם ולכן יש לזה בסיס היסטורי. עם פתיחת הרק"ל- אינני רואה סיבה שיהיו שני שירותים טובים בירקון ושירות רע אחד בשרון. במקום לנסות להכניס קווים לשרון מהגורן והיקב - עדיף פשוט להפוך את כיוונה.

הבעיה בקו היא המסילה השלישית הבודדת באיילון. לו היו מפעילים את האיילון בצורה דומה להפעלת המסילה המשותפת של RER B ו RER D בפריס שמצליחה להעביר 32 רכבות לכיוון בשעה על מסילה משולשת היה אפשר להפעיל את הלולאה בשני הכיוונים. יתכן שמפעילים את האיילון במהירות נסיעה גבוהה יותר ממה שנהוג ברכבות פרבריות, יתכן שזה קשור לכך שה RER היא מערכת חשמלית בעוד שהאיילון מנוהל כולו לפי לו"ז דיזל, גם בקווים המחושמלים. משום ישי מגבלה כזו - חיבור שני קווים שונים יכול לגרום לבעיות בקו השני עקב תלות במסילה השלישית באיילון. הרבה יותר פשוט להפוך את כיוון הלולאה.
 

קבצים מצורפים

  • Sharon Loop 4 - extend 139 whiteout.jpg
    Sharon Loop 4 - extend 139 whiteout.jpg
    1 MB · צפיות: 5
  • Sharon Loop 4 - JER - Dayan linked line 4 tph.jpg
    Sharon Loop 4 - JER - Dayan linked line 4 tph.jpg
    1.1 MB · צפיות: 5
  • une-3e-voie-entre-chatelet-gare-nord_620x350.jpg
    une-3e-voie-entre-chatelet-gare-nord_620x350.jpg
    KB 53.3 · צפיות: 5

david80

Active member
העלתי הצעה דומה בפורום ב 2021.

ארגוני הנוסעים הם כתובת להעלאת רעיונות, הם אינם אחראים על החלטות אלא אופציה ללחץ מסויים על הרשויות.

אם הם ביקשו ממך להשתמש בטופס - אילו "מספרים" נתת לקווי הרכבת ?

עד לפתיחת הרק"ל קיבלתי את העיקרון שהקו הוקם בכיוון שהוקם ולכן יש לזה בסיס היסטורי. עם פתיחת הרק"ל- אינני רואה סיבה שיהיו שני שירותים טובים בירקון ושירות רע אחד בשרון. במקום לנסות להכניס קווים לשרון מהגורן והיקב - עדיף פשוט להפוך את כיוונה.

הבעיה בקו היא המסילה השלישית הבודדת באיילון. לו היו מפעילים את האיילון בצורה דומה להפעלת המסילה המשותפת של RER B ו RER D בפריס שמצליחה להעביר 32 רכבות לכיוון בשעה על מסילה משולשת היה אפשר להפעיל את הלולאה בשני הכיוונים. יתכן שמפעילים את האיילון במהירות נסיעה גבוהה יותר ממה שנהוג ברכבות פרבריות, יתכן שזה קשור לכך שה RER היא מערכת חשמלית בעוד שהאיילון מנוהל כולו לפי לו"ז דיזל, גם בקווים המחושמלים. משום ישי מגבלה כזו - חיבור שני קווים שונים יכול לגרום לבעיות בקו השני עקב תלות במסילה השלישית באיילון. הרבה יותר פשוט להפוך את כיוון הלולאה.
זה הניסוח שלי במייל האחרון:

שלום!



בצוואר האיילון ישנם 2 מסילות ראשיות + מסילה שלישית עבור לולאת השרון.

במסילה השלישית כל הרכבות חשמליות וזה טוב מאוד.

לעומת זאת, בשתי המסילות הראשיות עוברות בכל כיוון 6 רכבות דיזל לשעה ורק 4 רכבות חשמליות.

רכבות הדיזל הן כאמור איטיות משמעותית מהרכבות החשמליות עקב התאוצה, וזה גורם לעיכובים רבים ובמיוחד בתוך תל אביב בה המרחקים בין התחנות קצרים.

לכן אני מציע לתכנן את קווי הרכבת מחדש אשר תנצל בצורה אופטימלית את התשתית החשמלית, ישנן כמה אופציות:



1) האופציה הקיצונית ביותר (שהיא כנראה רק תיאורטית) זה למנוע לחלוטין נסיעות רכבות דיזל על מסילות מחושמלות, כלומר, רכבות דיזל תיסענה רק דרומית ללוד וצפונית לבנימינה. ואילו במסילות המחושמלות אתם מתכננים הכל מחדש: קווי רכבת חשמליים, מהירים ותדירים בדגש על קיצור לוחות הזמנים בעזרת ניצול התאוצה החשמלית, וכן פתיחת קו ישיר מתל אביב למסילת השרון דרך הרצליה.



2) אופציה ריאלית יותר דומה לאופציה הראשונה, קווי הדיזל מדרום יגיעו גם כן עד לוד, אלא שמצפון הם יגיעו עד הרצליה, כי יש לתחנה שישה רציפים (בדומה ללוד) לעומת שלושה בלבד בבנימינה.



3) אופציה ריאלית עוד יותר (שהיא לדעתי הכי טובה) דומה לאופציה השנייה אך מאפשרת להעביר בצוואר האיילון שתי רכבות דיזל בשעה לכיוון (נניח באר שבע – נהריה ובאר שבע - כרמיאל), מה שייתן לתושבי חיפה ובאר שבע שתי רכבות בשעה לתל אביב ללא החלפה (בנוסף לשאר קווי הדיזל שמסתיימים מחוץ לתל אביב עם מעבר נוח לקווים החשמליים).



4) אם גם האופציה השלישית בלתי ישימה, אז המינימום שאני מבקש זה שתי שינויים בלו"ז הנוכחי:

א. תחליפו את רכבות הדיזל של קו מודיעין – נהריה ברכבות חשמליות שאמנם תיגענה "רק" עד בנימינה, וכפיצוי תאריכו לנהריה קווי דיזל אחרים שמסיימים כיום בבנימינה (כמו הקו מבית שמש והקו מבאר שבע דרך רחובות).

ב. קחו את קו ירושלים – הרצליה ואת קו הרצליה – לולאת השרון – משה דיין ותאחדו אותם לקו אחד. תוכלו לנסות זאת כפיילוט בשעות הערב המאוחרות (אחרי 20:00) שבהם הנוסעים מתל אביב לערי השרון נאלצים לבחור בין נסיעה ארוכה דרך ראש העין, לבין נסיעה ארוכה עוד יותר עם המתנה מעל חצי שעה בהרצליה.

בברכה!
דוד
 

Ccyclist

Well-known member
זה הניסוח שלי במייל האחרון:

שלום!



בצוואר האיילון ישנם 2 מסילות ראשיות + מסילה שלישית עבור לולאת השרון.

במסילה השלישית כל הרכבות חשמליות וזה טוב מאוד.

לעומת זאת, בשתי המסילות הראשיות עוברות בכל כיוון 6 רכבות דיזל לשעה ורק 4 רכבות חשמליות.

רכבות הדיזל הן כאמור איטיות משמעותית מהרכבות החשמליות עקב התאוצה, וזה גורם לעיכובים רבים ובמיוחד בתוך תל אביב בה המרחקים בין התחנות קצרים.

לכן אני מציע לתכנן את קווי הרכבת מחדש אשר תנצל בצורה אופטימלית את התשתית החשמלית, ישנן כמה אופציות:



1) האופציה הקיצונית ביותר (שהיא כנראה רק תיאורטית) זה למנוע לחלוטין נסיעות רכבות דיזל על מסילות מחושמלות, כלומר, רכבות דיזל תיסענה רק דרומית ללוד וצפונית לבנימינה. ואילו במסילות המחושמלות אתם מתכננים הכל מחדש: קווי רכבת חשמליים, מהירים ותדירים בדגש על קיצור לוחות הזמנים בעזרת ניצול התאוצה החשמלית, וכן פתיחת קו ישיר מתל אביב למסילת השרון דרך הרצליה.



2) אופציה ריאלית יותר דומה לאופציה הראשונה, קווי הדיזל מדרום יגיעו גם כן עד לוד, אלא שמצפון הם יגיעו עד הרצליה, כי יש לתחנה שישה רציפים (בדומה ללוד) לעומת שלושה בלבד בבנימינה.



3) אופציה ריאלית עוד יותר (שהיא לדעתי הכי טובה) דומה לאופציה השנייה אך מאפשרת להעביר בצוואר האיילון שתי רכבות דיזל בשעה לכיוון (נניח באר שבע – נהריה ובאר שבע - כרמיאל), מה שייתן לתושבי חיפה ובאר שבע שתי רכבות בשעה לתל אביב ללא החלפה (בנוסף לשאר קווי הדיזל שמסתיימים מחוץ לתל אביב עם מעבר נוח לקווים החשמליים).



4) אם גם האופציה השלישית בלתי ישימה, אז המינימום שאני מבקש זה שתי שינויים בלו"ז הנוכחי:

א. תחליפו את רכבות הדיזל של קו מודיעין – נהריה ברכבות חשמליות שאמנם תיגענה "רק" עד בנימינה, וכפיצוי תאריכו לנהריה קווי דיזל אחרים שמסיימים כיום בבנימינה (כמו הקו מבית שמש והקו מבאר שבע דרך רחובות).

ב. קחו את קו ירושלים – הרצליה ואת קו הרצליה – לולאת השרון – משה דיין ותאחדו אותם לקו אחד. תוכלו לנסות זאת כפיילוט בשעות הערב המאוחרות (אחרי 20:00) שבהם הנוסעים מתל אביב לערי השרון נאלצים לבחור בין נסיעה ארוכה דרך ראש העין, לבין נסיעה ארוכה עוד יותר עם המתנה מעל חצי שעה בהרצליה.

בברכה!
דוד

אני חושב שיש פתרון פשוט יותר:

לשנות את הלו"ז כך שפעם בחצי שעה הרכבות החשמליות מירושלים ואשקלון יסעו ברצף האחת אחרי השניה.

זה יאפשר ניצול מקסימלי של יתרונות החישמול כי ההאצה החשמלית חוסכת 2 דקות לעומת הדיזל, במקום 12 סלוטים של 5 דקות כל אחד -יהיו 2 סלוטים של 3 דקות שיחסכו 4 דקות וייצרו למעשה סלוט חשמלי נוסף - 13 בשעה.

מודיעין מתפקדת כ"תחליף ירושלים" ברשת הדיזל הבינעירונית ויהיה קשה להחליף את הרכבות שלה לפני חישמול קו החוף לתחנת חוף הכרמל לפחות. אם החיפאים יבחרו ביונה יהב בסיבוב השני - יהיה קשה לחשמל את המסילה בתוך העיר, אז יהיה צריך לעולל לצפון פיצול מסילתי בחיפה עד ששיטת ההנעה שקיימת באזורים רבים בארץ תוכל להתפרש שם ללא קמפיין הפחדות שקרי נגדה.
 
למעלה